Stigende positiv test tross mensen

Da har jeg akkurat blitt operert. UL viste svangerskap i venstre eggleder og masse blodansamling utenfor. En eggleder mindre. Takk til alle kjipe som informerte meg om dette og gjorde meg ekstra oppmerksom på at det kunne være dette. Så glad for at jeg hørte på mannen og dro til legevakta!! Tenk hva som kunne skjedd i løpet av uka...
Å fysj, så kjipt. Masse masse god bedring, dette var leit å lese. Tenker på deg :Heartred
 
Så leit.. Men utrolig bra at det ble tatt tak i nå, å ikke senere! God bedring til deg ❤️
 
Så trist! Men bra det ble oppdaget i tide! :Heartred Ta godt vare på degselv nå, så ordner det seg til slutt vettu:love2
 
Uff, så utrolig leit... Da jeg ble operert for det samme og de fjernet høyre eggleder så lyste det positiv test mot meg igjen akkurat 4 uker etter :Heartred Håper det samme skjer for dere! :Heartred
 
Uff, så utrolig leit... Da jeg ble operert for det samme og de fjernet høyre eggleder så lyste det positiv test mot meg igjen akkurat 4 uker etter :Heartred Håper det samme skjer for dere! :Heartred

Det samme skjedde meg! Neste måned etter operasjon var det full klaff!
 
Da har jeg akkurat blitt operert. UL viste svangerskap i venstre eggleder og masse blodansamling utenfor. En eggleder mindre. Takk til alle kjipe som informerte meg om dette og gjorde meg ekstra oppmerksom på at det kunne være dette. Så glad for at jeg hørte på mannen og dro til legevakta!! Tenk hva som kunne skjedd i løpet av uka...

Så utrolig bra at du rakk å få tatt det i tide! For en skremmende opplevelse:wideyed: Ønsker deg masse god bedring, og håper du raskt har en ny liten spire i magen:Heartpink
 
Så vondt at det endte sånn. Sender deg mange klemmer og tonnevis med babystøv. Måtte neste spire sitte fort:Heartbigred
 
Jeg er utrolig glad du rakk det i tide, det er så skummelt det der. Veldig vondt å høre at du hadde exu du og:(
Men jeg må innrømme og si at jeg synes det er bemerkelsesverdig at "alle" egentlig gjennomgår det samme, mtp blødning, tester etc, altså at det er så likt. Man vet igrunn svaret tidlig pga det er en gjenganger. Nei jeg er glad du kom inn i tide og at den ikke sprakk. Håper det klaffer fort for dere nå:Heartred
 
Jeg er utrolig glad du rakk det i tide, det er så skummelt det der. Veldig vondt å høre at du hadde exu du og:(
Men jeg må innrømme og si at jeg synes det er bemerkelsesverdig at "alle" egentlig gjennomgår det samme, mtp blødning, tester etc, altså at det er så likt. Man vet igrunn svaret tidlig pga det er en gjenganger. Nei jeg er glad du kom inn i tide og at den ikke sprakk. Håper det klaffer fort for dere nå:Heartred
Takk. Ja, det er snodig, men bra man kan kjenne seg igjen. Jeg er så glad jeg skrev her og fikk høre deres erfaringer. Det ringte noen bjeller da, for det virket ikke som legen min hadde tenkt den tanken en gang. Veldig glad jeg slapp å oppleve at den sprakk, jeg og. For det var bare som en kraftig menssmerte/eggløsningssmerter faktisk. Jeg pleier noen ganger å vri meg i senga av eggløsningssmerter. Minnet litt om det, blandet med menssmerter.

Hadde du stabil syklus etterpå? Eggløsning hver mnd, eller hvordan ble det?
 
Da har jeg akkurat blitt operert. UL viste svangerskap i venstre eggleder og masse blodansamling utenfor. En eggleder mindre. Takk til alle kjipe som informerte meg om dette og gjorde meg ekstra oppmerksom på at det kunne være dette. Så glad for at jeg hørte på mannen og dro til legevakta!! Tenk hva som kunne skjedd i løpet av uka...
Åååh. Stor klem til deg. Det ble, dessverre, akkurat som jeg fryktet :( De smertene du kjente skjedde altså nesten akkurat på samme dag som min eggleder sprakk. Veldig likt forløp. Kjenner jeg blir forbanna på at ikke dette er bedre kjent i helsevesenet!
Godt å høre at du har det etter forholdene bra ❤️

Etter 3-4 mnd føltes min syklus ganske normal igjen, og 4,5 mnd etter EXU ble jeg gravid. Ikke mist håpet selv om den ene egglederen er borte k alle fall. Heia deg!
 
Ja, jeg ble det :) Dette var i 2016 da, men må ha kommet meg fort når jeg hadde sex to uker etterpå :hilarious:
. Hehe, ja, ikke verst det da. Akkurat nå kjenner jeg ingen steder at jeg vil ha sex :smiley-bounce022 Men det er jo ikke så rart. Akkurat kommet hjem igjen nå. Føler meg nesten litt som rett etter fødsel. Legen sa det ikke var noen begrensning på når vi kunne prøve igjen, men anbefalte å vente en til to mnd, så kroppen fikk kommet seg ordentlig. Vi får se når jeg er klar :rolleyes:
 
Åååh. Stor klem til deg. Det ble, dessverre, akkurat som jeg fryktet :( De smertene du kjente skjedde altså nesten akkurat på samme dag som min eggleder sprakk. Veldig likt forløp. Kjenner jeg blir forbanna på at ikke dette er bedre kjent i helsevesenet!
Godt å høre at du har det etter forholdene bra ❤️

Etter 3-4 mnd føltes min syklus ganske normal igjen, og 4,5 mnd etter EXU ble jeg gravid. Ikke mist håpet selv om den ene egglederen er borte k alle fall. Heia deg!
Takk :Heartred Ja. Takket være at dere delte deres erfaring og det jeg leste som gjorde at jeg mistenkte det sterkt. Legen min tenkte nok ikke på det. Enig med deg, mannen her er litt bitter på legen min, for at jeg ikke ble sendt til gyn for ul tidligere. Merkelig at de ikke vet mer om det. Mannen leste at 2% opplever dette. Legen jeg traff på legevakta hadde iallefall møtt flere og sa de fleste hadde mer vondt enn meg.
 
Takk :Heartred Ja. Takket være at dere delte deres erfaring og det jeg leste som gjorde at jeg mistenkte det sterkt. Legen min tenkte nok ikke på det. Enig med deg, mannen her er litt bitter på legen min, for at jeg ikke ble sendt til gyn for ul tidligere. Merkelig at de ikke vet mer om det. Mannen leste at 2% opplever dette. Legen jeg traff på legevakta hadde iallefall møtt flere og sa de fleste hadde mer vondt enn meg.
Legen sa at egglederen kunne hente egg fra begge eggstokkene. Hørte du det?
 
Legen sa at egglederen kunne hente egg fra begge eggstokkene. Hørte du det?

Jeg fikk bekreftet eggløsning på høyre side den mnd jeg ble gravid. Jeg var nemlig på innvendig UL for utredning til IVF. Høyre side har ingen eggleder, men jaggu ble jeg ikke gravid den mnd lilevel ;) Kroppen er fin sånn!
 
Hei jente. Igår begynte æ å spotte litt friskt blod, idag testet æ positivt på 3 g tester. Men blør litt mer, men helt friskt blod. Har litt stikkinger men ikke de klassiske mensensmerter. Vet ikke helt hva jeg skal tenke. Var for øvrig ikke en planlagt graviditet, så kanskje like greit at jeg begynner å blø så jeg slipper å ta stilling til dette. Er 9-10 dpo tror jeg
 
Back
Topp