Stigende positiv test tross mensen

Her er min erfaring. Da jeg hadde kjemisk nå sist testet jeg svakt positivt, og så begynte jeg å blø sammen dagen bare noen timer etter. Jeg hadde jeg stigende tester i 5-6 dager før de ble svakere igjen. Hadde sluttet å blø da. Tok noen dager til før testene var helt blanda.

Jeg var ganske forvirra og det var en emosjonell roller-coaster :sorry:

Men googla massa da, og det er flere eksempler på at det kan gå bra selv om man blør. Håper på at alt går bra for deg ❤️
Ja, jeg tror egentlig at det er tilfellet her også... Venter bare på at testene skal begynne å dale. Men jeg får vel mer svar etter blodprøve på mandag også.

Virker som der det går bra, så er det kun blødning, ikke så mye smerter. Men noen opplever også det.
 
Jeg var og tok blodprøve for å sjekke hcg i går og fikk svar i dag. 62. Det er vel litt vel lavt...?
Samtidig tok jeg denne testen i morges som lyser positiv. Men det kan jo hende den vil synke etter hvert. Skal ta blodprøve igjen på mandag for å se om det har sunket eller om det stiger.

Er på 20 dpo i dag. Fikk "mensen" 15 dpo.

Om 62 er lavt kommer jo veldig an på. Det er heller Stigningen du må se på. Mer spent på hva hCGen på mandag sier.
 
Om 62 er lavt kommer jo veldig an på. Det er heller Stigningen du må se på. Mer spent på hva hCGen på mandag sier.
Er veldig spent på det selv!! Får nok ikke svar før på tirsdag. Skal også be om henvisning til gyn for tidlig ul. Det fikk jeg også ved forrige graviditet. Da fikk jeg se et dunkende hjerte i uke 7. :Heartred
 
Vanskelig å vite om det kan sammenlignes, men jeg fikk en blødning like stor som vanlig mens 7 dpo (cd27 og da jeg normalt skulle hatt mens), men det viste seg å være en festeblødning.
 
Er veldig spent på det selv!! Får nok ikke svar før på tirsdag. Skal også be om henvisning til gyn for tidlig ul. Det fikk jeg også ved forrige graviditet. Da fikk jeg se et dunkende hjerte i uke 7. :Heartred

Du har rimelig grunn til TUL ved blødninger og :) Er greit å vite at spiren evt havnet på riktig sted, så.
 
Vanskelig å vite om det kan sammenlignes, men jeg fikk en blødning like stor som vanlig mens 7 dpo (cd27 og da jeg normalt skulle hatt mens), men det viste seg å være en festeblødning.
Ja, jeg var 15 dpo da jeg begynte å blø, men det kaaaan jo hende eggløsningen ikke var akkurat da jeg trodde, men ganske sikker. Isåfall bare en eller to dager i forskjell. Var også på dag 36 at jeg begynte å blø skikkelig med smerter og det hele. Men finner nok ut av det i løpet av uka som kommer.
 
Ja, det er akkurat det. Kjenner jeg er litt redd det kan være utenfor livmoren også. Vil da helst finne ut av det så fort som mulig.

Ikke sant - greit å få sjekket :) Forhåpentligvis står alt bare greit til, og går sin gang uten komplikasjoner ♥️
 
Da har jeg tatt blodprøve. Blir henvist til ul hvis testen har steget så mye at det indikerer graviditet. Er så spent som et barn er kvelden før julaften. Fryktelig slitsomt. Og redd samtidig. Redd for skuffelsen. Redd for at noe er galt. Så håper jeg av hele meg at det er noe som vokser der inne. Hjemmetesten var enda mer positiv i dag morges.
 
Da har jeg tatt blodprøve. Blir henvist til ul hvis testen har steget så mye at det indikerer graviditet. Er så spent som et barn er kvelden før julaften. Fryktelig slitsomt. Og redd samtidig. Redd for skuffelsen. Redd for at noe er galt. Så håper jeg av hele meg at det er noe som vokser der inne. Hjemmetesten var enda mer positiv i dag morges.
Krysser fingrene for deg! Sjekker du resultat hos fürstpasient.no, eller venter du på svar fra legen? Og vet du hva de hjelper deg med på sykehuset om du blir henvist dit?
 
Krysser fingrene for deg! Sjekker du resultat hos fürstpasient.no, eller venter du på svar fra legen? Og vet du hva de hjelper deg med på sykehuset om du blir henvist dit?
Takk :Heartred Legen virket ikke overpositiv ift at jeg skulle være gravid. Sa som jeg vet fra før av, at testene kan stige selv om man har mistet. Men hun undret seg også over at det var så tidlig og ga så mye utslag på testene. Jeg viste henne bilde av dagens test og hun virket egentlig litt overrasket.
Jeg sjekker svaret selv, ja. De skal vel bare sjekke at alt er som det er der inne, evt finne ut hvor langt jeg er på vei og hvorfor jeg blødde.

Men nå vet jeg ikke om jeg er gravid, da. :dontknow
 
Takk :Heartred Legen virket ikke overpositiv ift at jeg skulle være gravid. Sa som jeg vet fra før av, at testene kan stige selv om man har mistet. Men hun undret seg også over at det var så tidlig og ga så mye utslag på testene. Jeg viste henne bilde av dagens test og hun virket egentlig litt overrasket.
Jeg sjekker svaret selv, ja. De skal vel bare sjekke at alt er som det er der inne, evt finne ut hvor langt jeg er på vei og hvorfor jeg blødde.

Men nå vet jeg ikke om jeg er gravid, da. :dontknow
Har du fått svar?
 
Back
Topp