Stigende positiv test tross mensen

Hei jente. Igår begynte æ å spotte litt friskt blod, idag testet æ positivt på 3 g tester. Men blør litt mer, men helt friskt blod. Har litt stikkinger men ikke de klassiske mensensmerter. Vet ikke helt hva jeg skal tenke. Var for øvrig ikke en planlagt graviditet, så kanskje like greit at jeg begynner å blø så jeg slipper å ta stilling til dette. Er 9-10 dpo tror jeg
Om du blør friskt blod, vil det mest sannsynlig være tegn på SA. Be legen om HCG-måling over 48 timer for å se om nivåene stiger eller synker.
 
Hei jente. Igår begynte æ å spotte litt friskt blod, idag testet æ positivt på 3 g tester. Men blør litt mer, men helt friskt blod. Har litt stikkinger men ikke de klassiske mensensmerter. Vet ikke helt hva jeg skal tenke. Var for øvrig ikke en planlagt graviditet, så kanskje like greit at jeg begynner å blø så jeg slipper å ta stilling til dette. Er 9-10 dpo tror jeg
Det kan gå begge veier. De to gangene jeg har vært gravid har jeg blødd kraftig rundt IKM. Begge graviditetene endte i MA eller SA, MEN det hadde ingenting med blødning rundt IKM å gjøre. Tidlig ultralyd bekreftet at embryoet hadde vokst etter IKM. Det er sinnsykt vanskelig å leve i uvissheten, for det kan gå begge veier. Mitt tips er å evt. måle hcg med to dagers mellomrom hos legen for å se om det synker eller stiger. Eller så må man bare vente å se :)
 
Da har jeg akkurat blitt operert. UL viste svangerskap i venstre eggleder og masse blodansamling utenfor. En eggleder mindre. Takk til alle kjipe som informerte meg om dette og gjorde meg ekstra oppmerksom på at det kunne være dette. Så glad for at jeg hørte på mannen og dro til legevakta!! Tenk hva som kunne skjedd i løpet av uka...
Dukket tilfeldigvis inn i tråden her da jeg leste hele forløpet du hadde, og det er jo akkurst likens som jeg opplevde :oops: ser at mange flere også har hatt helt likt forløp her og blir veldig underlig på hvorfor ikke helsevesenet enda har plukket opp dette?! Jeg dro privat til slutt fordi jeg visste det var noe som ikke stemte, ble sendt rett til sykehus og er nå en uke siden operasjon... Exu i høyre eggleder så nå er høyre eggleder borte. Tok det lang tid før du ble gravid igjen, hvis du ble det?
 
Back
Topp