Status - fødested

Var på kontroll på sykehuset i Tønsberg i dag, de sa det var en del fødsler, men varierer fra dag til dag. Fikk ikke inntrykk at det var kaos

Jeg fødte på Drammen for 13 dager siden, hadde høyrisiko sv.skap. Der var det fullt, men ble allkevel satt igang da han måtte ut. Det var mye venting,alle var veldig opptatte og du følte deg litt som om byrde på obs posten. Var innlagt der noen uker tidligere og da var d helt fantastisk å være der.
På fødeavd ble vi godt ivaretatt og jordmor og student var helt fantastiske :happy: På barsel var det litt samme følelse som obs posten og d var grusomt varmt der :( Vi flyttet over til Kongsberg dag 2 og det var helt fantastisk å være der på barsel :Heartblue

Noen som har status på kvinneklinikken Bergen?

Vært stille og rolig på Levanger sykehus. Bare to fødsler i går, og virker ikke så travelt idag heller. :)

Jevnt tilsig av fødende fikk vi til svar på St. Olavs når vi spurte i går. Det verste rushet har ikke satt inn enda, visstnok. Stille og rolig i femte etasje på pasienthotellet i hvert fall.

Jevnt tilsig av fødende fikk vi til svar på St. Olavs når vi spurte i går. Det verste rushet har ikke satt inn enda, visstnok. Stille og rolig i femte etasje på pasienthotellet i hvert fall.

Godt å høre... :joyful:
Lurer på når det værste rushet begynner...

Godt å høre... :joyful:
Lurer på når det værste rushet begynner...
Sommermånedene er jo hektiske, særlig når ferieavvikling kommer inn i bildet, men de ventet seg en større andel fødende utover måneden, og i juli/august. Var greit rolig her i går, jeg hadde jordmor inne _nesten_ hele tiden etter at epiduralen ble satt, og to jordmødre + barnepleier inne under selve forløsningen.

Sommermånedene er jo hektiske, særlig når ferieavvikling kommer inn i bildet, men de ventet seg en større andel fødende utover måneden, og i juli/august. Var greit rolig her i går, jeg hadde jordmor inne _nesten_ hele tiden etter at epiduralen ble satt, og to jordmødre + barnepleier inne under selve forløsningen.

Så godt å høre at du ble fulgt opp!!
Jeg har termin 21 juni så kan jo bli julifødsel på meg i værste fall:(

Ullevål var fullt i går, så vi ble sendt til Rikshospitalet! Rushet har visst begynt :/

Huff! [emoji36] Haukeland noen? Selv om jeg godt kan tenke meg at det er full rulle der også... Usj

Var på omvisning i Arendal i går. Da hadde det kommet 3 til verden. To av dagene i juni hadde det ikke kommet noen, og det var vel et par de to andre dagene. De har ikke hatt det veldig travelt med andre ord. Hun sa at sjansen for å få familierom var stor. Syntes det var ganske varmt på avdelingen, men de hadde visstnok vifter ☺️

Akkurat dette er en bekymring for meg, og har tenkt å spørre jordmor på onsdag. Jeg skal føde på Drammen, og vil vite hvor jeg blir sendt hvis det er fullt (en slags prioriteringsliste, for å finne fram adresser før jeg plutselig står i det). Jeg har høyrisikosvangerskap, så da har de kanskje plass uansett, på et vis... Må huske å spørre!

Tønsberg ligger bare 30 min unna Drammen. Hadde originalt fødeplass der. Det er et veldig fint og stort sykehus, så ville ikke bekymret meg om jeg ble sendt dit. De har nyfødtintensiv osv også :)

Tønsberg ligger bare 30 min unna Drammen. Hadde originalt fødeplass der. Det er et veldig fint og stort sykehus, så ville ikke bekymret meg om jeg ble sendt dit. De har nyfødtintensiv osv også :)

Jeg bekymrer meg ikke for andre sykehus, men for den ekstra tiden det tar å kjøre dit. ;-) og om de får lest papirene mine (søren, det glemte jeg å spørre om!). Fint de har nyfødtintensiv, babyen må trolig overvåkes på en eller annen måte etter fødsel.

Jeg bekymrer meg ikke for andre sykehus, men for den ekstra tiden det tar å kjøre dit. ;-) og om de får lest papirene mine (søren, det glemte jeg å spørre om!). Fint de har nyfødtintensiv, babyen må trolig overvåkes på en eller annen måte etter fødsel.

Ta en telefon til jordmor, så får du nok svar! Kjedelig å ikke vite. :)

Var på omvisning i Arendal i går. Da hadde det kommet 3 til verden. To av dagene i juni hadde det ikke kommet noen, og det var vel et par de to andre dagene. De har ikke hatt det veldig travelt med andre ord. Hun sa at sjansen for å få familierom var stor. Syntes det var ganske varmt på avdelingen, men de hadde visstnok vifter ☺️
Jeg var innom i går og i dag, og skal inn igjen i morgen. Når har du termin? :Heartred

Det er fullt på KK i Bergen.

Back
Topp