Åååå må bare skrive et sted med store bokstaver og uthevet skrift at JEG ER SÅ JÆVLIG LEI!!!!!!!!! Av å sove dårlig. Bli vekka minst hver time. At babyen står opp før halv sju hver dag. Ingenting hjelper og det blir aldri bedre føles det som og hver gang noen spør og jeg sier at vi sover dårlig kommer spørsmålene «nattammer du fortsatt da» «har du prøvd å flytte henne til eget rom» ja for SVARTE FAEN jeg nattammer fortsatt, og nei, det er ikke DERFOR at ungen sover dårlig, det er ikke «bare» å slutte nattamming. Det løser ingenting. Sånne spørsmål gjør meg enda mer mislykka som mor. Som om jeg har VALGT å sove dårlig fordi jeg ikke tvinger gjennom
Ammeslutt på natta
Jeg prøvde forsåvidt desperat å kutte nattpupp på storebror da han var 10 mnd pga dårlig søvn. Det gikk helt fint og uten protester, han gråt nesten ikke, men nei - det blir ikke noe bedre søvn av det. Heller bare minst like mange oppvåkninger og vanskeligere å få han til å sove.
Mannen hjelper så godt han kan, men vi har en 3-åring så det er ikke så lett for han å ta babyen lange perioder om gangen sånn at jeg får hvilt skikkelig ut. Hun trenger melk før hun skal sove første lur og jeg må da enten stå opp med eldste barnet eller legge henne til lur. Holder på med legging til lur nå og hun har strittet i mot og hylskreket i armene mine i en halvtime nå før hun endelig har gitt opp. Hun sto opp 6:15 i dag, så det er ikke sånn at hun ikke var trøtt heller.
Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal klare mer. Jeg er virkelig helt på bånn og så utrolig sliten hjelper ikke å sove halvanne time ekstra på morgenen når man blir rivd ut av søvn for å sitte og bysse en hylskrikende baby for at den skal sove 30-40 minutter.
Alternativet er vogn, men da må hun trilles hele tiden mens hun sover.
Blæ, måtte bare få det ut et sted.. har allerede klaga masse til mannen min og han orker ikke å høre på det ett sekund til i dag tror jeg. Han gjør alt han kan for å hjelpe meg, ordner stort sett det meste av husarbeid, det bare hjelper ikke på at det jeg hadde behøvd var 3-4 timer sammenhengende søvn. Det bare må bli lott bedre snart.
Uff er en stund siden du skrev dette, men hvordan går det med deg nå? Vi har jo hatt det ganske likt med vår gutt, men vi har jo bare han så mannen har jo hatt mulighet til å avlaste mer. De siste ukene har det endelig snudd litt her. Ikke gråt på natt lenger, bare sutring innimellom etter pupp eller smokk. Ammer ca 3 ganger pr natt. Han sover noen strekker på 3 timer ila natten, det er fantastisk. Håper det varer og at dere snart opplever det samme. Jeg har alltid vært sånn som våkner 3-4 ganger om natten for å drikke eller tisse, så nå syns jeg det er veldig overkommelig, ammer kanskje 5-10 min ved oppvåkningene. Begynner å skimte lys i enden av tunellen liksom. Samsover enda