Støttegruppe for oss som sover dårlig

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg vet ikke med dere, men når jeg sover dårlig, trenger jeg ikke råd om hva jeg må jeg prøve ut, hvilke dingser jeg bør kjøpe eller hvilke triks som funket for andre. Jeg trenger å høre at: JA, jeg også sover dårlig! Det er dritt, du er ikke alene! Jeg vil høre at det ikke bare er jeg som ligger i senga klokka 01.30 og fortvilet vil sove mens baby ruller og kaver og smågråter og bare vil ha puppen i munnen hele natta.
Jeg vil snakke med flere som har babyer som sover dritdårlig på natta og som er på sin andre iskaffe med trippel espresso klokka 11 på formiddagen.

Finnes dere? Foren eder i denne tråden sammen med oss andre miserable!

(Overdrivelser, klaging og utsagn satt på spissen er ikke bare tillatt i støttegruppa, det er oppfordret).
 
JA! Den siste uka har babyen alltid sover under to timer sammenhengende på natta, og gjerne 1 time og 20 min mellom hver oppvåkning. Jeg. Blir. Gal!!!!!!!:banghead:
Håper denne fasen går over snart, for jeg er 100% overbevist om at det faktisk ikke er noe å gjøre med babyen min - det bare må gå over.
 
JA! Den siste uka har babyen alltid sover under to timer sammenhengende på natta, og gjerne 1 time og 20 min mellom hver oppvåkning. Jeg. Blir. Gal!!!!!!!:banghead:
Håper denne fasen går over snart, for jeg er 100% overbevist om at det faktisk ikke er noe å gjøre med babyen min - det bare må gå over.
Enig, blir gal her også! Her er det urolig baby som smågråter og ikke finner roa uten pupp I munnen. Har vondt i ryggen av å ligge på sida og amme hele natta, og suupertrøtt på dagen. Storebror har ferie fra barnehagen også, hurra!

Jeg har også innstilt meg på at jeg bare må stå i dette til det går over, derav denne tråden for oss som ikke søker råd, men bare må tømme ut hvor slitne vi er:p
 
JA, det er dritt, dere er ikke alene! Alle i barselgruppa mi har barn som sover hele natta (og som er rolige og pludrer i vogna, men det er en annen historie! :shy:) -så lite å relatere seg til der!
Har virkelig skjønt at det ikke er uten grunn at søvnmangel blir brukt som torturmetode! Føler meg nummen i hele kroppen! Har trodd at jeg muligens kan ha hatt litt svangerskapsdepresjon, men så sov utrolig nok mini deler av natta her en natt og natta etterpå fikk jeg sove alene på gjesterommet, -Og vips! Så var jeg meg selv igjen…. Dette varte jo da såklart ikke lenge, men et lite blaff var veldig deilig, og Søvn påvirker virkelig alt! Gruer meg mye til nettene!
 
JA, det er dritt, dere er ikke alene! Alle i barselgruppa mi har barn som sover hele natta (og som er rolige og pludrer i vogna, men det er en annen historie! :shy:) -så lite å relatere seg til der!
Har virkelig skjønt at det ikke er uten grunn at søvnmangel blir brukt som torturmetode! Føler meg nummen i hele kroppen! Har trodd at jeg muligens kan ha hatt litt svangerskapsdepresjon, men så sov utrolig nok mini deler av natta her en natt og natta etterpå fikk jeg sove alene på gjesterommet, -Og vips! Så var jeg meg selv igjen…. Dette varte jo da såklart ikke lenge, men et lite blaff var veldig deilig, og Søvn påvirker virkelig alt! Gruer meg mye til nettene!

Er ikke mye pludring i hverken vogn eller bilstol her om det hjelper å høre :hilarious: Sover stort sett bare i bæretøy for tiden, kan under tvil sove en kort dupp i vogn :p
Og jeg trodde også jeg holdt på å bli deprimert - så slo babyen til med noen dager hvor hun sov gode lurer på dagtid. Var visst ikke deprimert nei, bare jævla utslitt :wacky:
 
Når det er morgen, og det eneste man tenker på er at det nå er gode 12 timer til neste gang jeg kan tenke på å sove igjen :banghead:
 
Når det er morgen, og det eneste man tenker på er at det nå er gode 12 timer til neste gang jeg kan tenke på å sove igjen :banghead:
Og da får man gleden av å hygge seg med søvn som blit avbrutt hver time :Heartred
 
Det er så varmt her. 25 grader både ute og inne. Skulle legge meg tidlig, i stedet har lillemor vært våken siden 21 og nå er det for sent. Klokka er 23 og om jeg ikke sover innen 21:30 blir det aldri noen god dag så lenge hun skal amme hele natta :crybaby2 hater når man vet at utsiktene til å føle seg uthvilt er håpløse allerede før natta har begynt :crybaby2
 
Her har vi faktisk hatt et par gode netter, så håpet at perioden med kaving var over. Men neida, i natt har armer og bein gått som trommestikker og han har kastet seg rundt og smågrått hvis han ikke har pupp I munnen store deler av natten. Er heldigvis hos svigers nå, så får nok sove ut i formiddag. Men neste uke begynner mannen på jobb igjen, og eldstemann skal ikke i barnehagen før 2.august... det blir et mareritt!
 
Fra å våkne hvert 20. min hele natten til hver 2.-3. time føler jeg at livet er blitt en lek, hehe. Kuttet ut melk fra kosten, jeg da. Vet ikke egentlig om det er DET som hjelper, men tør ikke teste ut enda...
 

Vedlegg

  • upload_2021-7-14_11-49-24.png
    upload_2021-7-14_11-49-24.png
    580,2 KB · Visninger: 28
  • upload_2021-7-14_11-49-39.png
    upload_2021-7-14_11-49-39.png
    656,5 KB · Visninger: 27
Etter ukesvis med en baby som tar tilbud om pupp ved sovesituasjoner som en blodig fornærmelse og et forsøk på krigserklæring, som har bestemt seg for at alt som fører til søvn skal bekjempes med alle midler, som anser vogn og bilsete som sine bitre fiender og som våkner hver time gjennom natten for å ammes er det en glede å lese innleggene på denne tråden :cheers til alle dere mammaer der ute som kjenner på den deilige følelsen av søvnmangel og et unormalt høyt sjokoladesug; dere er ikke alene :happy: Vi er flere som står der, med komatøse blikk, kaffekoppen i hånden og sjokoladeskålen vedsiden av mens vi sender en tanke til søvngudene og beskuer våre vakre avkom mens vi styrker oss på koffeinets og sukkerets virkninger før vi legger oss ned på gulvet og blir med i leken :Heartred Min trøst; andre mødre i samme situasjon og tanken om at en dag skal jeg få sove hele natten!
 
Etter ukesvis med en baby som tar tilbud om pupp ved sovesituasjoner som en blodig fornærmelse og et forsøk på krigserklæring, som har bestemt seg for at alt som fører til søvn skal bekjempes med alle midler, som anser vogn og bilsete som sine bitre fiender og som våkner hver time gjennom natten for å ammes er det en glede å lese innleggene på denne tråden :cheers til alle dere mammaer der ute som kjenner på den deilige følelsen av søvnmangel og et unormalt høyt sjokoladesug; dere er ikke alene :happy: Vi er flere som står der, med komatøse blikk, kaffekoppen i hånden og sjokoladeskålen vedsiden av mens vi sender en tanke til søvngudene og beskuer våre vakre avkom mens vi styrker oss på koffeinets og sukkerets virkninger før vi legger oss ned på gulvet og blir med i leken :Heartred Min trøst; andre mødre i samme situasjon og tanken om at en dag skal jeg få sove hele natten!

Tenk på de som ikke kan spise sjokolade!!! Som meg!! Har dog laget ekstreme mengder brownies med melkefritt smør (og ja, spist halvparten av røra med skje med kun baby som vitne fordi jeg vet han ikke kan sladre) og fant nylig ut at coops kokesjokolade er melkefri!!! :)
 
Tenk på de som ikke kan spise sjokolade!!! Som meg!! Har dog laget ekstreme mengder brownies med melkefritt smør (og ja, spist halvparten av røra med skje med kun baby som vitne fordi jeg vet han ikke kan sladre) og fant nylig ut at coops kokesjokolade er melkefri!!! :)

Er også på melkefri diett og jeg lever på Havreisen til Oatly som med hasselnøtter og karamell, Diplomis sin veganpinneis og nå har jeg akkurat oppdaget mindre sin mørk sjokolade med havsalt, som smaker nydelig uten å være bitter. NAM :hilarious:
 
Etter ukesvis med en baby som tar tilbud om pupp ved sovesituasjoner som en blodig fornærmelse og et forsøk på krigserklæring, som har bestemt seg for at alt som fører til søvn skal bekjempes med alle midler, som anser vogn og bilsete som sine bitre fiender og som våkner hver time gjennom natten for å ammes er det en glede å lese innleggene på denne tråden :cheers til alle dere mammaer der ute som kjenner på den deilige følelsen av søvnmangel og et unormalt høyt sjokoladesug; dere er ikke alene :happy: Vi er flere som står der, med komatøse blikk, kaffekoppen i hånden og sjokoladeskålen vedsiden av mens vi sender en tanke til søvngudene og beskuer våre vakre avkom mens vi styrker oss på koffeinets og sukkerets virkninger før vi legger oss ned på gulvet og blir med i leken :Heartred Min trøst; andre mødre i samme situasjon og tanken om at en dag skal jeg få sove hele natten!

Beskriver du babyen min, eller? :hilarious: akkurat sånn har det vært nå i juli. Skal straks hjem fra ferie og gruer meg til bilturen. At det går an å hate ALT mulig så mye :hilarious: eneste som stort sett er innafor, er å bli bært utover i armene mine i kongestolposisjon og i bæretøy når hun skal sove.
MEN det går over som alle andre faser i babylivet, og synes det virker som vi er på «riktig» side av søvnregresjon her nå.
 
Etter ukesvis med en baby som tar tilbud om pupp ved sovesituasjoner som en blodig fornærmelse og et forsøk på krigserklæring, som har bestemt seg for at alt som fører til søvn skal bekjempes med alle midler, som anser vogn og bilsete som sine bitre fiender og som våkner hver time gjennom natten for å ammes er det en glede å lese innleggene på denne tråden :cheers til alle dere mammaer der ute som kjenner på den deilige følelsen av søvnmangel og et unormalt høyt sjokoladesug; dere er ikke alene :happy: Vi er flere som står der, med komatøse blikk, kaffekoppen i hånden og sjokoladeskålen vedsiden av mens vi sender en tanke til søvngudene og beskuer våre vakre avkom mens vi styrker oss på koffeinets og sukkerets virkninger før vi legger oss ned på gulvet og blir med i leken :Heartred Min trøst; andre mødre i samme situasjon og tanken om at en dag skal jeg få sove hele natten!
Preach, sistah! :smiley-angelic003
 
Gah hatt noen skikkelig drittnetter nå, bare gråt.
Han prøver liksom konstant å snu seg over på magen mens han lager en skikkelig klagelyd/presselyd. Når han kommer over på magen blir det verre og gråter til slutt.. skjønner ikke hva som skjer. Kommer myye promp også. Selv om vi satt 1/2 time før han la seg og fikk ut nok luft til å fylle en luftballong + bajs.... SÅ LEI luft i magen.
 
Gah hatt noen skikkelig drittnetter nå, bare gråt.
Han prøver liksom konstant å snu seg over på magen mens han lager en skikkelig klagelyd/presselyd. Når han kommer over på magen blir det verre og gråter til slutt.. skjønner ikke hva som skjer. Kommer myye promp også. Selv om vi satt 1/2 time før han la seg og fikk ut nok luft til å fylle en luftballong + bajs.... SÅ LEI luft i magen.
AKKURAT sånn er min også! Men så vondt er det tydeligvis ikke, for med en gang han våkner skikkelig, er han bare blid og fornøyd. Mye dårlige netter her for tida, og er alene med han og storebror på dagtid også. På søndag trodde jeg seriøst jeg skulle dø, det var helt forferdelig. Heldigvis hjelper pappaen meg så jeg får sove litt mellom slagene, det tar av den verste brodden.
 
AKKURAT sånn er min også! Men så vondt er det tydeligvis ikke, for med en gang han våkner skikkelig, er han bare blid og fornøyd. Mye dårlige netter her for tida, og er alene med han og storebror på dagtid også. På søndag trodde jeg seriøst jeg skulle dø, det var helt forferdelig. Heldigvis hjelper pappaen meg så jeg får sove litt mellom slagene, det tar av den verste brodden.

ja, han er jo en sol når han våkner, umulig å bli irritert på han, hehe... er heldigvis kun han jeg har. Men pappaen får ikke hjulpet så mye. Jobber mye overtid og pålagte ekstravakter pgakapasitetsproblemer på sykehuset...
 
ja, han er jo en sol når han våkner, umulig å bli irritert på han, hehe... er heldigvis kun han jeg har. Men pappaen får ikke hjulpet så mye. Jobber mye overtid og pålagte ekstravakter pgakapasitetsproblemer på sykehuset...
Hehe, her jobber faktisk også pappaen på sykehuset :p Heldigvis ikke på en avdeling med kapasitetsproblemer, føler med deg!
 
Back
Topp