Spreke junimammaer

Da er årets første treningsøkt unnagjort :)

For å være ærlig var det helt grønnforjævlig tungt:sick009... Har forresten redcord og ellipsemaskin så slipper å stå i kø på treningssenter. Passer meg utmerket.

Gjennomført årets første pulsspinn og jeg følte meg til min store overraskelse i fabelaktig form!! Sjokkert og fornøyd!

Jeg har redcordslynge hjemme som jeg har hatt store planer om å bruke i svangerskapet, men formen har hittil vært så dårlig.

Har brukt mye slynge før graviditet og det er super trening, anbefales!
Er det redcordslynge du vil anbefale? Har 3D mølle men kunne tenkt meg slynge også så får jeg styrke og kondisjon i et rom hjemme :)

Ååå så kjekt å se at vi er en god gjeng som kan motivere hverandre! :-D Hvor ofte tenker dere å trene? Mitt mål er 3 ganger i uka, en dag spinning, to dager styrke :-) Så får vi se hvordan det går å kombinere med oppstart på studier ;-) Jeg er i allefall optimist :-D

Er det redcordslynge du vil anbefale? Har 3D mølle men kunne tenkt meg slynge også så får jeg styrke og kondisjon i et rom hjemme :)

Har ikke prøvd noe annet enn redcord. Prøvde for første gang for ca. 3 år siden med PT på treningssenter og ble litt hekta når jeg så resultatene. Kjøpte meg en til å ha hjemme i våres, men den har ikke blitt så mye brukt som håpet pga svangerskap. Var flink i sommer og håper jeg skal få kommet meg i gang igjen snart ;)

Jeg har vært på StramOpp! Følte meg enorm. Kroppen er virkelig ikke forutsigbar eller lett. Hjelper sikkert å trene litt da:)

Har trent mye de siste to årene, som førte til att jeg møtte veggen i februar. Nå i februar som kommer begynner abonnementet mitt å gå igjen, og da begynner jeg forsiktig påigjen, når alle januarslankerne har sluttet å okkupere tredemøllene ;-) litt usikker på hvilken type trening men bruker å lage meg treningsprogram før jeg møter opp, ser yoytube klipp av øvelser og skaffer øvelser fra nettet. Har en drøm om å bli pt en gang, så jeg blir veldig ivrig når noen vil trene sammen med meg :-P

Har trent mye de siste to årene, som førte til att jeg møtte veggen i februar. Nå i februar som kommer begynner abonnementet mitt å gå igjen, og da begynner jeg forsiktig påigjen, når alle januarslankerne har sluttet å okkupere tredemøllene ;-) litt usikker på hvilken type trening men bruker å lage meg treningsprogram før jeg møter opp, ser yoytube klipp av øvelser og skaffer øvelser fra nettet. Har en drøm om å bli pt en gang, så jeg blir veldig ivrig når noen vil trene sammen med meg :-P

Haha, kjenner jeg gleder meg til januar er over jeg og ;-) Har satt meg opp på spinning i morgen, lenge siden sist nå, men jeg gleder meg :-) Det eneste er at nå når intensiteten ikke kan være den samme (leste i en artikkel at man skal gi seg på lett anstrengende intensitetsnivå) så føler jeg at jeg bare varmer opp mens "alle andre" tar seg skikkelig ut :-P Noen flere som føler de nesten jukser på trening nå?
Er det forresten flere som har fitbit flex wristband? Fikk mitt i julegave og begynte å bruke det i går :-) En skikkelig motivasjon for å komme seg opp av sofaen ;-)

Haha, kjenner jeg gleder meg til januar er over jeg og ;-) Har satt meg opp på spinning i morgen, lenge siden sist nå, men jeg gleder meg :-) Det eneste er at nå når intensiteten ikke kan være den samme (leste i en artikkel at man skal gi seg på lett anstrengende intensitetsnivå) så føler jeg at jeg bare varmer opp mens "alle andre" tar seg skikkelig ut :-P Noen flere som føler de nesten jukser på trening nå?
Er det forresten flere som har fitbit flex wristband? Fikk mitt i julegave og begynte å bruke det i går :-) En skikkelig motivasjon for å komme seg opp av sofaen ;-)
Jeg har Sony sin versjon av fitbit, veldig kjekt å se hvor mye/lite jeg beveger meg ;-) føler det blir mye oppvarming så jeg kommer ikke til å ta timer nå. Nå blir det fokus på vesrntlige muskelgrupper som man trenger før og etter fødsel. Som overarmsmuskler, lår og legg, rompe og ryggmusklatur :-) og selvfølgelig oppvarming på mølle, pga bekkenløsning i tidligere svangerskap holder jeg meg unna sykkel og ellipse maskiner. De skaper en mer statisk bevegelse i bekkenmusklaturen og kan provosere frem bekkensmerter :-)

Jeg har Sony sin versjon av fitbit, veldig kjekt å se hvor mye/lite jeg beveger meg ;-) føler det blir mye oppvarming så jeg kommer ikke til å ta timer nå. Nå blir det fokus på vesrntlige muskelgrupper som man trenger før og etter fødsel. Som overarmsmuskler, lår og legg, rompe og ryggmusklatur :) og selvfølgelig oppvarming på mølle, pga bekkenløsning i tidligere svangerskap holder jeg meg unna sykkel og ellipse maskiner. De skaper en mer statisk bevegelse i bekkenmusklaturen og kan provosere frem bekkensmerter :)

For meg er/var det helt motsatt. Ble anbefalt av både lege og fysio ved forrige graviditet å benytte meg av sykkel eller ellipse istede for mølle når jeg hadde bekkenløsning. Nå merker jeg det i bekkenet dersom jeg går eller jogger, men merker det ikke når jeg benytter ellipse. Men dette kommer vel helt ann på hvor bekkenløsningen sitter.

Når jeg ble veiedet av fysio på sykkel fikk jeg beskjed om at setet skulle være så lavt at man ikke strekker bena og vrikker fra side til side.
Fikk veiledning om at bekkenet skal "være i ro" mens beina beveges for både ellipse og sykkel.

Jeg har Sony sin versjon av fitbit, veldig kjekt å se hvor mye/lite jeg beveger meg ;-) føler det blir mye oppvarming så jeg kommer ikke til å ta timer nå. Nå blir det fokus på vesrntlige muskelgrupper som man trenger før og etter fødsel. Som overarmsmuskler, lår og legg, rompe og ryggmusklatur :-) og selvfølgelig oppvarming på mølle, pga bekkenløsning i tidligere svangerskap holder jeg meg unna sykkel og ellipse maskiner. De skaper en mer statisk bevegelse i bekkenmusklaturen og kan provosere frem bekkensmerter :-)

Det har jeg ikke tenkt på, tror jeg også skal holde meg unna elipsemaskina i fremtiden.. På mølla går jeg stort sett bare, rask gange kan vel ikke skade? Jeg kommer til å fortsette med spinning fordi jeg liker det så godt og fordi jeg trenger litt kondisjonstrening ;-)

Oi, jeg leste visst feil.. Trodde mølla kunne provosere frem smerter.. Liker sykling så godt fordi det ikke gir meg ryggsmerter, i motsetning til jogging... Må google dette ;-)

Etter mye lesing på nettet finner jeg ingen informasjon som tilsier at sykling kan fremprovosere bekkensmerter, så da fortsetter jeg med spinning :-)

Etter mye lesing på nettet finner jeg ingen informasjon som tilsier at sykling kan fremprovosere bekkensmerter, så da fortsetter jeg med spinning :-)
Hehe, nei det var det som provoserte meg i mitt første svangerskap, men nå vet jeg ikke om det vil gjør det samme ;-) jeg får generelt vondt i kroppen av å sykle, både hodepine og ryggsmerter. Men kroppen min har vært gjennom mye de siste 8 årene, så skal ikke se bort ifra att det er en skade her og der :-P

Jeg vil å trene igjen men med en kropp som kaster opp bare jeg tar ett steg ut av senga må nok det vente.. :shifty:

Er jo lurt å være i form til å trene når man begynner, ja ;-) Krysser fingrene for at du føler deg bedre snart :-)

Første treningøkt på tre mnd gjennomført!!! En fantastisk følelse. PTtime er booket til mandag, gleder meg big time :D:D:D

Jeg og mannen meldte oss inn på treningsstudio i dag. Han er mest glad i å jogge ute, men siden jeg har vondt for å løpe nå pga bekkenet og astma om vinteren skal han backe meg opp på studio <3 veldig deilig og jeg gleder meg til å trene fremover!

Back
Topp