Spekemat. Spiser du det?

Holdt meg unna med nr 1 og nr 2 sånn passe. Men nå med nr 3 så gikk det litt dårlig. Tok med spekeskinke på tur og spiste masse, etter positiv test kunne jeg ikke bare la være å spise av det låret fordi da hadde graviditeten blitt avslørt. Ikke planlagt gravid og gjør de alt feil den første tiden.

Holdt meg unna da jeg var gravid. Nå spiser jeg spekemat og muggoster ❤️

Spiste null spekemat da jeg var gravid

Som gravid spiser jeg det ikke. Sannsynligheten for å få i seg noe farlig er liten, men skadepotensialet _om_ jeg skulle være maks uheldig er altfor stort til at jeg tar sjansen.
Enig.

Som gravid spiser jeg det ikke. Sannsynligheten for å få i seg noe farlig er liten, men skadepotensialet _om_ jeg skulle være maks uheldig er altfor stort til at jeg tar sjansen.

Helt enig. Det er en liten pris å betale å holde seg unna kontra risiko.
Så er det sååååå godt å spise spekeskinke på barsel når man ikke har spist det på lenge :)

Holder meg helt unna! Men må ærlig innrømme at jeg savner spekeskinke, er noe av det beste jeg vet. Særlig tortillalefse, smørost med urter, spekeskinke og salat.. :arghh: Tar ikke sjansen..

Nei, det jar jeg holdt meg unna. Elsker fårepølse, så laget meg gjerne ostesmørbrød :)

Som gravid kun varmebehandlet. På pizza, f. Eks.

Spiser ikke slikt som gravid.

Jeg er veldig glad i alt av spekemat og diverse oster, så etter fødsel blir det mye slikt! :angelic:

Elsker spekeskinke og brie ost :love7 holder meg unna i graviditeten , men det er ikke lett når jeg ligger her i uke 12 med hyperemesis og ALT jeg vil ha er tjukke biter spekeskinke:sign10 men men.. 28 uker igjen :schocked028

Nei, ikke når jeg var gravid. Ikke verdt det selvom risikoen er minimal.

Aldri spist det som gravid :) Men nå spiser jeg det jo ikke til vanlig heller, da. Så vet ikke om jeg teller med :hilarious:

Spiser det ikke under graviditet :) Spiser det ellers.

Spiser ikke nå når jeg er gravid nei, men gleder meg veldig til etter fødselen, da blir det endelig spekeskinke, snacksalami og brie igjen. :wtf:
Spiser en del av det til vanlig, så savnet er stort.

Ikke som gravid hvis det ikke er varmebehandlet. Men det har blitt noen ostesmørbrød med salami i det siste.

Holder meg unna når jeg er gravid :) Men gleder meg veldig til å kunne spise det igjen. Er veldig glad i spekemat, -pølse, salami osv, spiser heller ikke røkt laks når jeg er gravid og holder meg unna koffein. Muggoster er jeg ikke glad i så det er ikke noe savn. Tror jeg holder meg unna alt som ikke er anbefalt å spise/drikke som gravid, da jeg ikke ser noen grunn til å gjøre noe som kan gå utover barnet i magen.

Smaker ekstra godt når man endelig kan spise det igjen etter så lang tid! :D

Back
Topp