Spørsmålstråd

Noen andre som sliter med forstoppelse? :inpain: Jeg gikk på do i kveld, etter 3 dager!! :hungover:

Jeg er veldig forstoppet, men det har jeg vært i flere år. Typ ca 2 ganger i uka. Er såå vondt. Hjelper noe med Movicol da.
 
Da kan jeg anbefale et lite shot Laktulose per dag. Gjør underverker! [emoji4]

Men det lager en del luft. Og anbefales ikke til noen med diabetes. Fikk ikke lov å bruke det forrige graviditet grunnet sukkerinnhold (svangerskapsdiabetes). Men ellers er det supert. Mye lettere å få i seg enn mange andre ting og.
 
Men det lager en del luft. Og anbefales ikke til noen med diabetes. Fikk ikke lov å bruke det forrige graviditet grunnet sukkerinnhold (svangerskapsdiabetes). Men ellers er det supert. Mye lettere å få i seg enn mange andre ting og.

Ja, det er sant - for det er jo sykt søtt, men hvis man ikke har det så funker det veldig greit [emoji4] Luft blir det av svisker og [emoji85] haha!
 
Ja, det er sant - for det er jo sykt søtt, men hvis man ikke har det så funker det veldig greit [emoji4] Luft blir det av svisker og [emoji85] haha!

Jepp. Akkurat nå om dagen syns jeg det blir luft av alt :facepalm: Drakk litt Pepsi Max igår for første gang på lenge.. Luuuft. Ser jo høygravid ut til tider.
 
Jeg er mye mer oppblåst om kvelden enn midt på dagen. Da ser jeg bo nesten høygravid ut! Gleder meg til det er baby som lager magen, og ikke luft! :p
 
Jepp. Akkurat nå om dagen syns jeg det blir luft av alt :facepalm: Drakk litt Pepsi Max igår for første gang på lenge.. Luuuft. Ser jo høygravid ut til tider.

Haha samme her! Hjelper ikke at jeg tar ekstra Progesteron og går på Prednisolon i tillegg. Samler veske i kroppen som en kamel. Det legger seg rundt magen også blir dobbelt opp med luft pga. progesteronen [emoji15][emoji85]

Går bare i hettegenserne til kjæresten i helgen for å gjemme det... [emoji85]
 
Noen som har tatt celleprøve? Fikk melding fra legen min at dersom jeg ønsker å ta celleprøve i dette svangerskapet, så bør jeg komme til han tidligere enn svangerskapskontrollen i uke 11. Jeg er usikker på om jeg ønsker at noen poker i meg nå mens det er et lite frø der...

Eg tok celleprøve denne veka. Var 3 år sidan sist (bestilte timen før eg visste eg var gravid). Det gjekk heilt fint, litt rosa utflod rett etterpå. Ellers ikkje merka noko av det.
 
Eg tok celleprøve denne veka. Var 3 år sidan sist (bestilte timen før eg visste eg var gravid). Det gjekk heilt fint, litt rosa utflod rett etterpå. Ellers ikkje merka noko av det.

Min lege ville ikke gjøre det før jeg bikka uke 12. Vet ikke hvorfor. Din sa det ikke gjorde noe?
 
Min lege ville gjøre det så tidlig som mulig, og ikke etter 12 uke. Da fikk det heller vente til etter fødselen...

Så merkelig at de sier helt motsatt :bored:
Dette må jeg gjøre research på. Egentlig ønsker jeg bare å vente til etterpå. Men er kontroll etter konisering så er jo litt viktig. Men samtidig så tenker jeg at det gjøres jo ingenting med evt celleforandringer før etter fødsel uansett.
 
Min lege ville ikke gjøre det før jeg bikka uke 12. Vet ikke hvorfor. Din sa det ikke gjorde noe?

Ja ho sa det ikkje gjorde noko :) Det var anbefalt å ta sjølv om ein var gravid. Sa også at ho var litt meir forsiktig når ho tok prøva, men veit ikkje om ho sa det berre for å berolige.
 
Ja ho sa det ikkje gjorde noko :) Det var anbefalt å ta sjølv om ein var gravid. Sa også at ho var litt meir forsiktig når ho tok prøva, men veit ikkje om ho sa det berre for å berolige.

Takk for svar.
 
Snart tom for folat.. ser ikke helt poenget med å kjøpe en ny boks som skal vare 3 mnd når jeg er i uke 9 nå :p Ser det er -40% på komplett apotek nå..
Tenkte å bestille den nycoplus for gravide? Eller er lifeline sin bedre? :)
Noen erfaringer?
 
Back
Topp