Spørsmålstråd

Hjelp! Noen som har tips mot kvalme og trøtthet? Har alene nattevakt og er nå så kvalm at jeg helst bare vil legge meg ned i fosterstilling. Er i tillegg sinnsykt trøtt, klarer nesten ikke tenke klart. Forslag til hva jeg kan gjøre??
 
Noen som har tatt celleprøve? Fikk melding fra legen min at dersom jeg ønsker å ta celleprøve i dette svangerskapet, så bør jeg komme til han tidligere enn svangerskapskontrollen i uke 11. Jeg er usikker på om jeg ønsker at noen poker i meg nå mens det er et lite frø der...

Hvorfor skal du ta celleprøve i svangerskapet? Rar ting å foreslå...
 
Det ble foreslått siden det er 3 år siden sist jeg tok celleprøve. Dersom jeg ikke tar det nå må jeg vente nesten et år før jeg kan ta ny celleprøve

Da skjønner jeg! Leste det du skrev som at han ville du skulle ta celleprøve i svangerskapet [emoji4] Hvilket jeg synes var litt merkelig [emoji28]
 
Jeg lurer på en ting.
Jeg jobber hver dag (man-fre). Når vi kommer så langt at vi skal ha tul, svangerskapskontroll osv, MÅ jeg nevne for min nærmeste sjef hvorfor jeg ønsker fri?
Svangerskapskontrollene får jeg nok styrt litt, så jeg får tatt det uten at det går utover jobben. Men ultralyder må jeg reise et stykke for, så da må jeg ha fri fra jobb. Hva er «regelen»? Jeg ønsker ikke å fortelle arbeidsgiver før kanskje etter jul.
 
Jeg lurer på en ting.
Jeg jobber hver dag (man-fre). Når vi kommer så langt at vi skal ha tul, svangerskapskontroll osv, MÅ jeg nevne for min nærmeste sjef hvorfor jeg ønsker fri?
Svangerskapskontrollene får jeg nok styrt litt, så jeg får tatt det uten at det går utover jobben. Men ultralyder må jeg reise et stykke for, så da må jeg ha fri fra jobb. Hva er «regelen»? Jeg ønsker ikke å fortelle arbeidsgiver før kanskje etter jul.

Du må vel spørre om fri da, og få svar. Du har rett på fri til svangerskapskontroll om du ikke kan legge det utenom arbeidstid. Som blir vanskelig om du jobber mand-fredag. Så da had du rett på fri!

Men det mange kanskje ikke er klar over, er at med en gang det er svangerskap inne i bildet så får arbeidsplassen dekt alle eventuelle utgifter i forbindelse med ditt fravær fra nav. Feks vikarutgifter dersom du er lærer. Eller lønn til den som må ta skiftet ditt. Og dette gjelder også om du en dag er så kvalm at du må være hjemme, eller andre ting. Så jeg sa fra på jobb til sjefen min ved første fravær som var svangerskapsrelatert. For å spare arbeidsplassen for ekstrautgifter.
 
Jeg lurer på en ting.
Jeg jobber hver dag (man-fre). Når vi kommer så langt at vi skal ha tul, svangerskapskontroll osv, MÅ jeg nevne for min nærmeste sjef hvorfor jeg ønsker fri?
Svangerskapskontrollene får jeg nok styrt litt, så jeg får tatt det uten at det går utover jobben. Men ultralyder må jeg reise et stykke for, så da må jeg ha fri fra jobb. Hva er «regelen»? Jeg ønsker ikke å fortelle arbeidsgiver før kanskje etter jul.

På min arbeidsplass får vi fri for lege/tannlegetime ol. Jeg spør bare etter fri med lege som begrunnelse og utdyper ikke mer
 
På min arbeidsplass får vi fri for lege/tannlegetime ol. Jeg spør bare etter fri med lege som begrunnelse og utdyper ikke mer

Okei, da gjør jeg det - tror jeg! Ønsker som sagt ikke å si noe enda. Takk :happy:
 
Du må vel spørre om fri da, og få svar. Du har rett på fri til svangerskapskontroll om du ikke kan legge det utenom arbeidstid. Som blir vanskelig om du jobber mand-fredag. Så da had du rett på fri!

Men det mange kanskje ikke er klar over, er at med en gang det er svangerskap inne i bildet så får arbeidsplassen dekt alle eventuelle utgifter i forbindelse med ditt fravær fra nav. Feks vikarutgifter dersom du er lærer. Eller lønn til den som må ta skiftet ditt. Og dette gjelder også om du en dag er så kvalm at du må være hjemme, eller andre ting. Så jeg sa fra på jobb til sjefen min ved første fravær som var svangerskapsrelatert. For å spare arbeidsplassen for ekstrautgifter.

Gjelder svangerskapsrelatert sykdom. Og en kan søke om tilbakedatering hos nav så trenger ikke gi beskjed med en gang [emoji6]
 
«Endel» brun utflod i dag. Typ to tørk på papiret da jeg var på do. Ufarlig?
 
Ikke godt å si, men trenger så absolutt ikke å være farlig. Jeg hadde brunt/rosa/litt rødt i fire dager tidlig i forrige svangerskap og det gikk helt fint :happy:

Hadde en friskere blødning rundt ikm, kan det være «restene» som kom tro? 5-6 dager siden
 
Er det greit å bruke Bidronninggele med vitaminer i svangerskapet! Tok det og babyklister samtidig når jeg ble gravid! Men babyklister sluttet jeg gradvis med, men ikke bidronninggele siden den sies å øke energi nivået i kroppen!
 
Er det greit å bruke Bidronninggele med vitaminer i svangerskapet! Tok det og babyklister samtidig når jeg ble gravid! Men babyklister sluttet jeg gradvis med, men ikke bidronninggele siden den sies å øke energi nivået i kroppen!
Jeg har ikke sett/lest noe som sier at det er negativt for foster. Har brukt de der selv og bestemte meg for å bare bruke dem opp når jeg ble gravid. Nå gikk jeg tok før innsett siden det ble totalfrys men det gjør nok ingenting. Babykliser går jeg fortsatt på, bruker bare opp flasken tenker jeg.
 
Vil de klare å se implantasjons sted i livmor på TUL? En ukentlige jeg skal og veldig spent [emoji5]
 
Vil de klare å se implantasjons sted i livmor på TUL? En ukentlige jeg skal og veldig spent [emoji5]
Spørs hvor langt du er på vei, tul etter ivf skal jo settes opp på et tidspunkt de har mulighet til å se mest mulig :p
 
Noen andre som sliter med forstoppelse? :inpain: Jeg gikk på do i kveld, etter 3 dager!! :hungover:
 
Back
Topp