Snusmumrikkens firkløver ♡

:dummy1: 3 år 8 måneder
Eldstemann blir stadig stødigere og stødigere i språket, og fortsetter å være flink til å forklare og lære bort gode råd, og det hun anser som fornuftig visdom, til lillebror. Hun er utrolig flink og ordentlig, men tidvis skinner en liten skurk gjennom. Det er litt gøy! Vi har lest bøkene om Kari Grossmanns "Lillesøster", og i en av historiene stjeler Lillesøster godteri i butikken. Så da vi kjøpte is i butikken her om dagen, og jeg og lillebror gikk til kassa, mens storesøster ble igjen, skjønte jeg først ikke hvorfor hun brukte så lang tid. Så slo det meg at godterihylla stod vis a vis isdisken. Tror dere ikke sniken kom tuslende fram med kinnene fulle av stjålet sjokolade. Hjelpes. Det måtte pent spyttes ut igjen. Så hun er kommet til et stadie hvor hun vet godt hva som er rett og galt, og lærer det gjerne bort, men følger ikke det moralske kompasset sitt alltid :hilarious: Ellers virker hun å bytte på å trives i barnehagen, og ønske seg å heller være hjemme med oss. Mulig det er ferien som påvirker, og det at hun vet jeg har ferie enda. Nå starter jeg på jobb i morgen, så kanskje det blir lettere å være i barnehagen da. Nå denne uka fikk hun og lillebror fri torsdag og fredag. Da dro vi på cruise med dem, så blir spennende å se hvordan leveringen går i morgen.


:dummy: straks 2 år
Mini lærer så mange nye ord om dagen, og overrasker med setninger han har lært i barnehagen og som han plukker opp fra oss og storesøster. Han skjønner konseptet bursdag, og vil gjerne at vi setter på han kronen fra ettårsdagen mens vi synger "Hurra for deg som fyller ditt år". Tror det blir stor stas med feiringen vi skal ha nå til helgen som kommer. Ellers har han det godt både med oss og i barnehagen. Han er en tøff gutt med sterke meninger, og han er ikke redd for å si ifra. Det er deilig å vite! Samtidig er han også myk i kantene, blid og glad i tull og tøys. Fine gutten vår.
 
Last edited:
Back
Topp