Snuse i graviditeten

Jeg fant ut at jeg var gravid på søndag, og siden mandags morgen har jeg vært snusfri! Jeg synes det var mye værre å slutte nå enn sist.. Har snuset i 10 år(!!) Men jeg tenker egentlig ikke at d er et valg jeg da.. Mer en selvfølge!
Masse lykke til, du klarer det :)

Eg har snust i 9 år. Sluttet tvert flere ganger. Har ikkje snust ved de 2 andre graviditetene og under ammingen.. Eg fant ut i går at eg e gravid, og har begynt med nikotin fri snus. Merker at det går greit enda, men får se når det klikker for meg :p Så googlet eg "snusing under svangerskap" bare for å få meg en ekstra piff. Og å lese om 60 % økt sjangse for dødfødsel og 25 % sjangs for for tidlig fødsel og for liten fødselsvekt, hjelper på det altså!

Skjønner deg godt!
Sluttet å røyke på dagen i de to forrige svangerskapene selv, uten store problemer. Denne gangen er det helt grusomt! Jeg er så meggete og jævlig sur. Klarer ikke helt å innse at jeg er gravid heller, og har ikke holdt meg helt unna dessverre. Jeg vet at det kommer, men frem til nå har jeg trappet veldig ned og er på 1-2 daglig. I løpet av denne uken har jeg bestemt meg for at det er full stopp, jeg bare MÅ! Spiser heller 2 kg sjokolade hver dag enn litt nikotin, uten tvil! Lykke til :)
Da er vi litt i samme bobla! Føler meg liksom ikke gravid.. Jeg er kjempe forbanna hele dagen. Stakkars samboer! "Vi skal klare dette sammen sier han".. Men han aner ikke hvor hardt det faktisk er. Jeg har holdt meg unna i 2 dager nå, og det har vært helt forjævlig faktisk. Har prøvd med nikotinfri, men jeg klarer ikke posene, og jeg kjenner det ikke er det samme..
Jeg bruker nikotin til vanlig, kun snus!
Var i sverige og kjøpte Onico Snus, den er nikotinfri, og synes den er helt topp nå i overgangen. Men synd den kun er å få kjøpt i Sverige da, men fungerer bra for min del ;)
de selger Onico snus på Rema 1000 her.. Har prøvd den, men jeg liker den ikke :(

Jeg fant ut at jeg var gravid på søndag, og siden mandags morgen har jeg vært snusfri! Jeg synes det var mye værre å slutte nå enn sist.. Har snuset i 10 år(!!) Men jeg tenker egentlig ikke at d er et valg jeg da.. Mer en selvfølge!
Masse lykke til, du klarer det :)
Samme gjorde jeg sist! Sluttet på dagen, men denne gangen var det vanskelig. Fant ut jeg var gravid 1.oktober, 5. Oktober tok jeg den siste, og har ikke tatt siden.. Men det er heeelt jævlig. Lykke til til deg også :-)

Etter en god uke med nedtrapping; HAR JEG NÅ HATT MIN SISTE RØYK. Det var godt å kunne si det. Gruer meg litt til de neste dagene,vet de blir harde, men er verdt det selvfølgelig!!!!
Lykke til!! :-)

Jeg har snust i flere år, slet veldig med å kutte helt ut ved positiv test. Reduserte betraktelig, men var som flere andre sier "uvirkelig" at jeg var gravid. Men så kicket kvalmen skikkelig inn, og da tok det en naturlig slutt...

Jada, får tak i onicosnus i Norge :)

Jeg har vært uten snus i....4-5 dager nå :) Går egentlig ganske bra men må jo innrømme at det var en viktig del av hverdagen min :/
Jobber litt mer med å trappe ned på kaffe og pepsi max. Ikke enkelt :D

Hva syns dere om snusing i graviditet? Jeg personlig er imot det, men jeg kjenner jeg sliter.
Forrige svangerskap sluttet jeg dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg klarte meg fint uten snus, og fikk ikke så mye sug etter snusen.. Etter jeg sluttet å amme, da begynte jeg igjen.
Det endte med forrige svangerskap at jeg la på meg 26 kg, og fråtset i meg sjokolade og sltsaker hveeer dag.. Hadde ikke noe problem med å spise to store sjokoladeplater om dagen, pluss annet søtt..

Det jeg lurer på er deres mening. Spise tonnevis med søtsaker, eller trappe ned betraktelig på snusen, og snuse bare når man kjenner skikkelig sug etter noe? Jeg personlig har mer tro på det siste, egentlig.. For det frister ikke for min del å gå opp så mange kilo igjen, for så stygg har jeg aldri følt meg før...

Sniker fra mai! Men kjenner meg så godt igjen i det du skriver at eg må kommentere. Eg klarte ikkje slutte å snuse. Eg trappa ned fra å konstant ha en snus i munnen til 1 - 3 om dagen. Klara man ikkje slutte tenka eg at det er en fordel å i vertfall snuse minst mulig.

Så kom kvalmen og tok meg, og eg slutta når eg var 9 uker på vei. :) Eg prøvde å tenke på ungen min før det, men seriøst. Eg følte meg ikkje gravid, var sikker på at det alt hadde gått gale og det føltes som at eg "slutta for nåkke som ikkje var virkelig". Når eg i går var på ultralyd og såg en 11 uker gammal baby og såg at det var virkelig, så blei det plutselig mykje enklere også :)

Eg tror du klara deg fint, sjøl om det er jævlig akkurat no :)

Jeg snuse MYE før jeg ble gravid, men når det ble to streker ble det total stopp.. Gått forholdsvis greit, må bare prøve å tenke på noe annet. Går jo også ann å kjøpe nikotinfri snus (onico)

Sniker fra oktober, jeg har termin nå snart og har ikke klart å slutte helt :/ holdt opp i perioder, gikk greit i 7-8 uker så sprakk jeg igjen..men en ting er sikkert..skal gjøre det jeg kan for å slutte med den dr**** her, Nikotinplaster osv og aldri begynne med det igjen.. Så vanskelig å slutte..

Føler med dere jenter! Jeg slutta helt i mai etter å ha snust i ti år, omtrent konstant i våken tilstand. Det var helt jævlig i de de første tre ukene, deretter har det faktisk gått fint. Har prøvd å trappe ned før, men det fungerte bedre for meg å kutte ut helt.

Jeg har gått opp litt i vekt, men er forsiktig med ikke å spise for mye i savnet av snus. Prøver også å spise sakte så jeg merker bedre når jeg blir mett og at søtsuget gir seg. Te etter middag kan anbefales som erstatning, det er kjipt først men nå "må jeg ha det". Jeg rulla også sammen små garnbiter og brukte som snus de første dagene:confused:, samt at jeg strikket - MYE - for å tankene på noe annet. Masse lykke til jenter, klarte jeg det klarer dere også:)

Sniker fra mai! Men kjenner meg så godt igjen i det du skriver at eg må kommentere. Eg klarte ikkje slutte å snuse. Eg trappa ned fra å konstant ha en snus i munnen til 1 - 3 om dagen. Klara man ikkje slutte tenka eg at det er en fordel å i vertfall snuse minst mulig.

Så kom kvalmen og tok meg, og eg slutta når eg var 9 uker på vei. :) Eg prøvde å tenke på ungen min før det, men seriøst. Eg følte meg ikkje gravid, var sikker på at det alt hadde gått gale og det føltes som at eg "slutta for nåkke som ikkje var virkelig". Når eg i går var på ultralyd og såg en 11 uker gammal baby og såg at det var virkelig, så blei det plutselig mykje enklere også :)

Eg tror du klara deg fint, sjøl om det er jævlig akkurat no :)
Såbra! :-) godt st norn virkelig kjenner seg igjen.
Det er helt klart bedre å snuse 1-2 om dagen enn 12! Det er det jeg også mener..
Jeg er snusfri på 4 dagen nå, og enda ikke sprukket- men fortsatt tøft! Jeg prøver virkelig her, og er stolt over at jeg i det hele tatt klart 4 dager :)

Hva syns dere om snusing i graviditet? Jeg personlig er imot det, men jeg kjenner jeg sliter.
Forrige svangerskap sluttet jeg dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg klarte meg fint uten snus, og fikk ikke så mye sug etter snusen.. Etter jeg sluttet å amme, da begynte jeg igjen.
Det endte med forrige svangerskap at jeg la på meg 26 kg, og fråtset i meg sjokolade og sltsaker hveeer dag.. Hadde ikke noe problem med å spise to store sjokoladeplater om dagen, pluss annet søtt..

Det jeg lurer på er deres mening. Spise tonnevis med søtsaker, eller trappe ned betraktelig på snusen, og snuse bare når man kjenner skikkelig sug etter noe? Jeg personlig har mer tro på det siste, egentlig.. For det frister ikke for min del å gå opp så mange kilo igjen, for så stygg har jeg aldri følt meg før...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/h...pet-oeker-risikoen-for-ganespalte/a/10142562/

Jeg slutta med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg snuser Onico i stedet (nikotin og tobakksfri snus). Du kan risikere at fosteret får pustestopp osv. Jeg ønsker ikke å føle meg skyldig i tilfelle det går til helvete. Da er det bedre å spise litt ekstra =)

Å slutte med snus er mye psyken! Så hvis man virkelig vil, så går det fint ;)
Slutta å snuse selv nå, etter 10 år med snus, 1 boks daglig.. Så ingenting er umulig ;)

Jeg selv tenkte på det og fant ut at jeg kunne aldri tilgitt meg selv hvis noe skulle gå galt med barnet og grunnen kunne vært snus..
I tillegg ligger også det å spise godteri og diverse isteden også kun i psyken, man trøster seg selv!
Så hvis man bare bestemmer seg for at det går fint og begrenser usunn mat, så klarer du det ;)

Er lov å kose seg innimellom :D men dropp snusen!

Jeg er også en snuser. Har hatt mistanke nå i snart 2 uker at jeg er gravid, men tok test først nå på tirsdag. Så i dag har jeg ikke snusa i det hele tatt. Veldig vanskelig :/ men som flere sier, det er en selvfølge.

Forrige gang slutta jeg med røyken og snusen, og denne gangen ble det heldigvis bare snusen :p

Snusfri på 7.dagen.. Er tøft, men må man så må man.. Snuser onico når snussuget blir for stort.. Ligger mye i psyken det her, men skulle ønske jeg trappet ned snusinga før positiv test og ikke gikk fra 1/2 boks om dagen til ingenting over natta.. Det er jo "bare" 1,5 år til jeg kan snuse igjen! Hehe.. (Medberegnet amming)

Min snus-slutting-tips:)
Begynte med nedtrapping dagen jeg fikk en positiv test. Så Googlet jeg litt og fant et tips om fersk ingefærrot. Så jeg løp på butikken og kjøpte. Skar av en bitteliten bit og stappa under leppa. Å nedtrappingen gikk over til full stopp på fredag. Ingefæren gjorde susen. Vil jo ikke bli avhengig av ingefær da så har max tre "fliser" til dagen:) Men følelsen av å ha noe inni der som svir bittelitt fra starten funka for meg:)

Back
Topp