Snuse i graviditeten

Dere er flinke! Heia, heia :D
 
Har vært snusfri i 5 dager. Nå er vel det verste over tror jeg:) gubben snuser også, men han har vært veldig snill og ikke vifta det i trynet mitt siden jeg slutta :p skulle bare mangle det da ;)
 
Klapp på skulderen til alle sammen!!! :) vi slutter for en god sak;) kan heller kjøpe godis for alle pengene vi sparer :D
 
Få gubben til å slutte også, det har jeg gjort :p hehe ;)
Hehehe ja mulig han også slutter etter hvert:) sist slutta vi begge med røyken så hadde et lite håp om at han kutter snusen denne gangen han også. Jeg begynte igjen etter forrige mann med snus kun pga at gubben snusa. Men orker ikke å mase helt enda, har god tid ;)
 
Onico snus fåes i de fleste butikker.. :) det har jeg brukt.. Funker super bra syntes jeg! Nå prøver jeg å kutte helt da, da det er det å ha noe under leppa som jeg får abstinenser av :p nikotinen var ikke så ille å kvitte seg med :) lykke til! Dette klarer du :D
 
20 timer snusfri ifølge slutta-appen :) Dette etter 2 dager dårlig forsøk på å trappe ned.

Er utrolig vanskelig å ikke supplere med kaffe. Må kjøre på med god gammeldags viljestyrke!

Tyggegummi for 300 kr + litt pastiller er kjøpt inn. Håper dette går bra, er jo mye fæl forskning rundt snusing i graviditeten
 
Hvordan er det med Nicotinell tyggis/sugetabletter- er de like skadelige som snus? Spør fordi jeg prøver å slutte med de etter røykeslutt.
 
Hvordan er det med Nicotinell tyggis/sugetabletter- er de like skadelige som snus? Spør fordi jeg prøver å slutte med de etter røykeslutt.

Nikotin er like farlig om det kommer fra sigaretter/snus/nicotinell
 
Ja. Det ble litt feil formulert. Fant ut at i snus er det en del mer nikotion enn hva det er i Nicotinell. Aller best å holde meg helt unna alt.

Skjønner. Måtte bare presisere. Er ikke lett å slutte.. Sliter selv på 3. døgnet.
 
Hva syns dere om snusing i graviditet? Jeg personlig er imot det, men jeg kjenner jeg sliter.
Forrige svangerskap sluttet jeg dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg klarte meg fint uten snus, og fikk ikke så mye sug etter snusen.. Etter jeg sluttet å amme, da begynte jeg igjen.
Det endte med forrige svangerskap at jeg la på meg 26 kg, og fråtset i meg sjokolade og sltsaker hveeer dag.. Hadde ikke noe problem med å spise to store sjokoladeplater om dagen, pluss annet søtt..

Det jeg lurer på er deres mening. Spise tonnevis med søtsaker, eller trappe ned betraktelig på snusen, og snuse bare når man kjenner skikkelig sug etter noe? Jeg personlig har mer tro på det siste, egentlig.. For det frister ikke for min del å gå opp så mange kilo igjen, for så stygg har jeg aldri følt meg før...
Jeg var akkurat sånn! Jeg snuste ikke forrige graviditet.. Men da jeg ammet kunne jeg spise 200 g sjokolade hver dag! Null stress! La på meg 10 kg etter amme perioden bare pga sjokolade! Jeg snuste etter svangerskapet og klarte å slutte å snuse samme dag jeg fant ut jeg var gravid.. Men nå sprekker jeg snart.. Og jeg er nå 12+6...
 
Jeg var akkurat sånn! Jeg snuste ikke forrige graviditet.. Men da jeg ammet kunne jeg spise 200 g sjokolade hver dag! Null stress! La på meg 10 kg etter amme perioden bare pga sjokolade! Jeg snuste etter svangerskapet og klarte å slutte å snuse samme dag jeg fant ut jeg var gravid.. Men nå sprekker jeg snart.. Og jeg er nå 12+6...

Men skal ned på butikken nå og finne nikotinfri snus :)
 
Jeg brukte nikotinfri snus tildligere i svangerskapet, men fant fort ut at det ikke var verdt pengene... Har i tillegg røyket i 12 år, sluttet på dagen med røyk og snus da jeg testet positivt. Har ikke engang lyst på det, så ikke noe problem! Er meget fornøyd med innsatsen, og slik håper jeg det fortsettes med i maange år fremover!!
 
Back
Topp