Uke: 35+0
Termin: 04.04.2018
Kjønn: Vet ikke [emoji1]
Trimester: 3. trimester
Neste svangerskapskontroll:
Skal på ny ultralydtime i morgen kl.12.
Jordmortime den 1 mars.
Ny ultralydtime den 5 mars.
Bevegelser: Hver dag [emoji7] er aktiv hele tiden. Ofte kan hen ta pusten ut av meg for den er så aktiv og få øm mage [emoji4] rett og slett en alienmage. Føttene er overalt [emoji23]
Babyens størrelse: ifølge BV er babyen 42,5cm lang og veier 2500g [emoji7]
Navn: har ikke diskutert noe nå.
Vann i kroppen: jupp, er på 1 i beina. Ser at strømpene legger igjen merker.
Vektøkning: bare 5 kg opp [emoji1]
Utålmodig: Egentlig ikke med har blitt litt stresset med å få alt klart pga sykehusinnleggelse. Så nå er både stellebord ferdig og babyklær er til vask [emoji4]
Strekkmerker: Nå har rødheten kommet skikkelig på de gamle strekkmerkene etter den første men kroppen er ikke ødelagt, jeg er en tigermamma [emoji197] 5 åringen er fasinert på å se på strekkmerkene, for han vet at det var han som lagde de. Og siden jeg er stolt av de er også han stolt [emoji4]
Kynnere: Hver dag!
Melk i brystene: bittelitt råmelk ved klemming men ikke noe plagsomt, enda [emoji6]
Plager: hoftene, off course!!! Og mer enn noen gang... vondt i korsryggen, tett nese, snorker, tungpustet, fort sliten, kroppen stivner når jeg ligger for lenge på sofaene, noen ganger blodtrykksfall. Hater å dusje nå! Men igjen veldig deilig.
Mye nedpress, klarer ikke å gå fort lengre og har fått gravidsvaien [emoji23]
Arbeid: Nå er jeg 100% sykmeldt, ikke lov til å dra på jobb lengre. Trur det er bare godt, har vært veldig sliten i kroppen i det siste og tanken på blødningene er det bsre bra.
Humør: Like bra enda, men dårlig med tålmodighet mot andre og gutten [emoji87]
Cravings: Fremdeles godt med Coca Cola på boks og iskaldt vann med isbiter men er ikke avhengig av det. Blitt veldig glad i Billys pizza med chilli bearnaisesaus på, sånn ferdig boks fra kiwi [emoji7]
Tanker om fødsel:
Har ingen anelse nå om hva det blir til. Kan hende vi får vite noe mer i morgen på ultralydkontrollen om det blir ks el vaginalt og om det blir i Ålesund eller Molde sykehus. Spennende [emoji16]