Snart mamma til 2 ❤

Du er gjerne ferdig nå snart [emoji1] hurra for bedøvelse!! Var helt fantastisk da den begynte å virke hos meg, sovnet nesten av å slippe vondten [emoji23]
Akkurat ferdig nå [emoji1]
Gud for en deilig bedøvelse [emoji7] holdt på å sovne selv [emoji23] nå gleder jeg meg til å spise om 30 minutter [emoji6]
 
Akkurat ferdig nå [emoji1]
Gud for en deilig bedøvelse [emoji7] holdt på å sovne selv [emoji23] nå gleder jeg meg til å spise om 30 minutter [emoji6]
Herlig!! Nå krysser vi fingrene for at resten av svangerskapet går knirkefritt [emoji1]
 
Har fremdeles smerter etter at bedøvelsen er ute men heldigvis ikke like gale [emoji4] håper bare at Paraceten tar denne. Til og med hele kjeven er vond [emoji85]
 
Fremdeles vondt i kjeven [emoji21]
Men skal på apoteket i dag for å kjøpe Dentinox dråper for å bedøve kjeven. Må jo likevel inn i hus når minien får tenner [emoji4] så hvorfor ikke kjøpe det nå og jeg kan få gleden over den å [emoji4]
 
Uke: 35+0

Termin: 04.04.2018

Kjønn: Vet ikke [emoji1]

Trimester: 3. trimester

Neste svangerskapskontroll:
Skal på ny ultralydtime i morgen kl.12.
Jordmortime den 1 mars.
Ny ultralydtime den 5 mars.

Bevegelser: Hver dag [emoji7] er aktiv hele tiden. Ofte kan hen ta pusten ut av meg for den er så aktiv og få øm mage [emoji4] rett og slett en alienmage. Føttene er overalt [emoji23]

Babyens størrelse: ifølge BV er babyen 42,5cm lang og veier 2500g [emoji7]

Navn: har ikke diskutert noe nå.

Vann i kroppen: jupp, er på 1 i beina. Ser at strømpene legger igjen merker.

Vektøkning: bare 5 kg opp [emoji1]

Utålmodig: Egentlig ikke med har blitt litt stresset med å få alt klart pga sykehusinnleggelse. Så nå er både stellebord ferdig og babyklær er til vask [emoji4]

Strekkmerker: Nå har rødheten kommet skikkelig på de gamle strekkmerkene etter den første men kroppen er ikke ødelagt, jeg er en tigermamma [emoji197] 5 åringen er fasinert på å se på strekkmerkene, for han vet at det var han som lagde de. Og siden jeg er stolt av de er også han stolt [emoji4]

Kynnere: Hver dag!

Melk i brystene: bittelitt råmelk ved klemming men ikke noe plagsomt, enda [emoji6]

Plager: hoftene, off course!!! Og mer enn noen gang... vondt i korsryggen, tett nese, snorker, tungpustet, fort sliten, kroppen stivner når jeg ligger for lenge på sofaene, noen ganger blodtrykksfall. Hater å dusje nå! Men igjen veldig deilig.
Mye nedpress, klarer ikke å gå fort lengre og har fått gravidsvaien [emoji23]

Arbeid: Nå er jeg 100% sykmeldt, ikke lov til å dra på jobb lengre. Trur det er bare godt, har vært veldig sliten i kroppen i det siste og tanken på blødningene er det bsre bra.

Humør: Like bra enda, men dårlig med tålmodighet mot andre og gutten [emoji87]

Cravings: Fremdeles godt med Coca Cola på boks og iskaldt vann med isbiter men er ikke avhengig av det. Blitt veldig glad i Billys pizza med chilli bearnaisesaus på, sånn ferdig boks fra kiwi [emoji7]

Tanker om fødsel:
Har ingen anelse nå om hva det blir til. Kan hende vi får vite noe mer i morgen på ultralydkontrollen om det blir ks el vaginalt og om det blir i Ålesund eller Molde sykehus. Spennende [emoji16]

20180225_121844.jpg
 
Ultralydtime uke 35+1

Da har jeg vært på kontrolltime igjen, fremdeles litt morkake ved åpningen. Men har mulighet til å få babyen i Molde men spørs hvordan veksten er på h*n. Den er litt under gjennomsnittet men var vanskelig å måle hodet siden den er trykt opp mot morkaken og blir litt skviset.
Så fremdeles litt usikker om Molde eller Ålesund enda.

Om det blir vaginalt eller ks er enda under diskusjon, men skal gå på ukentlig kontroll framover og hvis det blir ks vil det bli mellom uke 37+0 - 37+6.

Begynte å blø litt på fredagen men gammelt blod. Ringte føden men ble enig om å holde følge med det. Har siden da hatt gammelt blod som kommer hver gang ved toalettbesøk. Men fikk vite i dag at jeg har en liten oppsamling av blod bak mormunn men utenfor fostersekken som vil lekke litt. Så skal bare følge med om det ikke blir noe friskt blod.

Det var denne oppdateringen for denne gang [emoji4]
 
Ultralydtime uke 35+1

Da har jeg vært på kontrolltime igjen, fremdeles litt morkake ved åpningen. Men har mulighet til å få babyen i Molde men spørs hvordan veksten er på h*n. Den er litt under gjennomsnittet men var vanskelig å måle hodet siden den er trykt opp mot morkaken og blir litt skviset.
Så fremdeles litt usikker om Molde eller Ålesund enda.

Om det blir vaginalt eller ks er enda under diskusjon, men skal gå på ukentlig kontroll framover og hvis det blir ks vil det bli mellom uke 37+0 - 37+6.

Begynte å blø litt på fredagen men gammelt blod. Ringte føden men ble enig om å holde følge med det. Har siden da hatt gammelt blod som kommer hver gang ved toalettbesøk. Men fikk vite i dag at jeg har en liten oppsamling av blod bak mormunn men utenfor fostersekken som vil lekke litt. Så skal bare følge med om det ikke blir noe friskt blod.

Det var denne oppdateringen for denne gang [emoji4]

Spennende å følge med deg! Fint at du får så god oppfølging! Krysser fingrene for at du slipper å reise til Ålesund kjekkere å være nærme hjemme, selv om man så klart ikke alltid kan velge[emoji85]
 
Spennende å følge med deg! Fint at du får så god oppfølging! Krysser fingrene for at du slipper å reise til Ålesund kjekkere å være nærme hjemme, selv om man så klart ikke alltid kan velge[emoji85]

Ja, dem tar ingen sjanser nå [emoji4] dem er faktisk overrasket over at vi tar alt med ro [emoji23] ingen hysteri eller redd her i gården. Er estimert 2445g nå [emoji4] og aktiv! Så at lungene jobbet godt [emoji4]
Så da er det bare å ta det med ro framover [emoji4]
 
Ja, så har jeg og tannlegen funnet ut at jeg har betennelse i kjeven etter tannlegetimen så pencillinkur er i gang og i tillegg så har soppinfeksjoner i underlivet kommet tilbake så nå er behandling i gang der å [emoji23] så nå er det tablett både her og der i 7 dager [emoji23][emoji4]
 
Ja, så har jeg og tannlegen funnet ut at jeg har betennelse i kjeven etter tannlegetimen så pencillinkur er i gang og i tillegg så har soppinfeksjoner i underlivet kommet tilbake så nå er behandling i gang der å [emoji23] så nå er det tablett både her og der i 7 dager [emoji23][emoji4]

Haha typisk! Jeg fikk også sopp av antibiotika sist jeg hadde kur. Klødde noe helt grusomt! God bedring både her og der[emoji23]
 
Haha typisk! Jeg fikk også sopp av antibiotika sist jeg hadde kur. Klødde noe helt grusomt! God bedring både her og der[emoji23]
Hadde soppinfeksjon for en del uker siden å, men tydeligvis kommet tilbake. Tok baktustest når jeg var innlagt og fikk svaret idag [emoji21] så har liggende 2 kurer for sopp nå siden jeg starter med Apocillinkur i dag og. For blir sikkert ikke kvitt soppen siden jeg går på antibiotikakur. Så blir nok 1 uke med antibiotika og 2 uker med canastentabletter [emoji26] håpe i blir kvitt alt før planlagt ks eller vaginal fødsel [emoji23]
 
Hadde soppinfeksjon for en del uker siden å, men tydeligvis kommet tilbake. Tok baktustest når jeg var innlagt og fikk svaret idag [emoji21] så har liggende 2 kurer for sopp nå siden jeg starter med Apocillinkur i dag og. For blir sikkert ikke kvitt soppen siden jeg går på antibiotikakur. Så blir nok 1 uke med antibiotika og 2 uker med canastentabletter [emoji26] håpe i blir kvitt alt før planlagt ks eller vaginal fødsel [emoji23]

Satser på du er kvitt alt før fødsel!! Ikke måte på heller liksom! Hehe[emoji85]
 
Ny kontrolltime på sykehuset

Da har jeg vært på ny kontroll igjen, og kan si at det blir ikke noe planlagt keisersnitt [emoji1]
Nå står det på babyen når h*n skal komme ut [emoji4] så nå er det bare å krysse fingrene at det er rier som starter først slik at dem kan ta en kontrollert vannavgang på sykehuset for å få hodet til babyen godt ned og stoppe blødningen jeg har liggende [emoji4]

For jeg har en liten pågående blødning fra morkaken men den kontrollerer seg selv. Blør bare gammelt blod som er ufarlig.
MEN hvis vannet skal gå først så vil den ikke være klar og fin, men blodig farge [emoji28]

Så nå er det ingenting som skal hindre meg når noe skjer.
Rier?: rett på føden
Vannavgang?: rett på føden
Mer blødning enn nå: rett på føden.
Usikker?: Rett på føde.
Med sykebil!!

Så håper denne hermer etter storebror og starter med rier først [emoji4]
 
Så bra at han kan fødes vaginalt! Krysser fingrene for deg fremover, og at det vil gå fint. Håper riene starter først og at ikke noe annet kommer i forkjøpet. :)
 
Så bra at han kan fødes vaginalt! Krysser fingrene for deg fremover, og at det vil gå fint. Håper riene starter først og at ikke noe annet kommer i forkjøpet. :)
Ja håper alt går bra [emoji4] den lille ble estimert å være 2740g nå, er bare 50g mindre enn når jeg selv ble født 3 uker før tiden [emoji4]
 
Back
Topp