Snart jul, gaver?

Barnehagelærer30

Gift med forumet
Febbisbebbis'18
Augustlykke 2022 ❤️
Hva gir dere i gave og for hvor mye?

Barn
Kjæreste/samboer/ektefelle
Søsken
Foreldre?
 
Jeg skal strikke julegaver. Det var iallefall planen, men vet ikke om det går helt etter planen nå når jeg har to nyfødte tvillinggutter :p :Heartred
 
Aner ikke hva jeg skal gi enda, men ca. pris jeg setter +/- er:

Barn: 2-3000,- hver seg.

Mann: var tidligere rundt 6000,- men vi kjøper nå kun en liten ting til hverandre som betyr noe spesielt. Bruker heller penger på barn og hjem.

Foreldre: Ca. 1000,-

Søsken: 500,- til hver av de.
 
Jeg og samboer kjøper sjeldent gaver til hverandre. Kjøper bare om det er noe vi trenger. Lillegutt på 1 år får vel noen leker. Handler ikke for tusenlapper. Mamma får vel for rundt 500. Søsknene mine får for rundt 200. Tantebarn får for rundt 3-500
 
Skal sies at jeg har alltid vært den som har brukt tusenvis av kroner til julegaver. Kjøpt masse fint til alle. Men jeg får sjeldent dyre ting selv og da gidder jeg ikke bruke mange tusen på gaver :p i fjor kjøpte jeg gaver til flere tusen til søsken og barna deres. Fikk en kokebok og en kjøkkenbolle tilbake. Jeg er ikke utakknemlig, men da kjøper ikke jeg gaver til tusenvis av kroner lenger :p
 
Har alltid brukt masse penger på gaver, men nå i år skal vi prøve å være mer økonomiske. Tenkte å kjøpe fra nå av og fram til jul, finne bra ting på tilbud. Så slipper vi det store utlegget i desember.

Til tantebarn ligger vi på 300 ca.
Mamma får alltid en bra gave, - hun stiller opp mye for oss, og hun fortjener å bli satt ekstra pris på.
Søsken: ca 400 alt ettersom. Noen av søskenene mine har vi avtalt at vi dropper gaver og heller bare kjøper til barna, mens andre igjen kjøper vi til hverandre.

Barna: kommer an på der også, spørs hva de trenger og hva de ønsker seg. Alltid brukt for mye penger der også.
 
Guttungen har vi ingen fast grense på, kjøper det han ønsker seg/trenger.

Samboer: ingen fast grense, kjøper etter ønske.

Mamma og stefar: 1-1500kr

Mine søstre: 5-700kr

Oldemor/tanter/onkler: 3-500kr

Hva er enda et godt spørsmål :p
Kjøpt en stor pakke lego og Seapatroler fra Paw Patrol på salg til ca 1000kr til sammen, men ikkeno annet enda.
 
Skal sies at jeg har alltid vært den som har brukt tusenvis av kroner til julegaver. Kjøpt masse fint til alle. Men jeg får sjeldent dyre ting selv og da gidder jeg ikke bruke mange tusen på gaver :p i fjor kjøpte jeg gaver til flere tusen til søsken og barna deres. Fikk en kokebok og en kjøkkenbolle tilbake. Jeg er ikke utakknemlig, men da kjøper ikke jeg gaver til tusenvis av kroner lenger :p

Det forstår jeg [emoji85]
 
Ingen spesielle summer vi kjøper for. Bruker nok langt mer enn snittet.
 
Barna kjøper vi for mellom 500-1000 for.

Mannen får vel for rundt 1000-1500

Foreldre rundt 500-1000

Søsken rundt 500.

Nevøer/nieser som er under 18 får for rundt 300-500. Har bare voksne nevøer og nieser utenom en som nå er 12.
 
Barn opp til 3000
Kjæreste/samboer/ektefelle opp til 5000
Søsken 4-500
Foreldre 1000
Nieser/nevøer 300 på ene siden, 500 på andre
Venners barn : 200
Fadderbarn:eek:pp til 1000( kun på ene fadderbarnet da)
Venninner:200

Det er maks summer :)

Ferdig med 20 gaver allerede , ligger godt under maksimalt til nå
 
Jeg og samboer bestemte for mange år siden at vi dropper både julegaver og bursdaggaver til hverandre:) vi har aldri angret på den bestemmelsen!

Venter første barn i oktober og kommer ikke til å kjøpe noe julegave til henne første året. Men tenker til senere år at vi nok ser litt ann på hva hun trenger/ønsker seg, men det kommer nok ikke til å koste tusenvis.

Til foreldre og deres partnere kjøper vi felles gaver til ca 500/600 ofte forbuks greier som gode oljer og krydder, vin etc. i pr får de nok et bilde av lille jenta vår også tenker jeg.

Til søsken og deres partnere kjøper vi også felles til ca samme sum 500-600kr

Til bror uten partner/barn ca 400-500

Til tantebarn ca. 400-500

Til fadderbarn som vi ikke er i slekt med ca 300-400

Vi tenker at det er «hva man får» som er det viktige og ikke nødvendigvis prisen, så kommer vi over noe som er bra og billigere enn den avsatte sum, men som vi føler gir de «like mye» som resten så bruker vi ikke mer penger.
 
Til samboer kjøper jeg for 500-1000kr
Til søsken for rundt 200kr
Tantebarn: 200kr
Egne barn (blir første jul i år): 500kr
Foreldre 200-300kr

Vi har stor familie og liten lommebok, så må kjøpe deretter, men tenker vi nok holder ette budsjettet selv om økonomien øker. Det viktigste er at man kjøper eller lager noe som mottakeren har bruk for, og vi gir hverandre gjerne faste forbruksvarer heller enn å kjøpe noe som bare blir støvende bort. Mannen min og jeg synes vi har så mye, at vi egentlig helst ønsker å bare gi julegaver til hverandre og nevø/ nieser, og en liten ting til foreldre, men så er det dette med å få med resten av storfamilien på det også da:rolleyes: synes det er veldig hyggelig å gi noe rundt juletider, men jeg kunne egentlig heller ønske å utveksle julekort og kanskje litt sjokolade heller enn masse gaver. Til barna er det fint med gaver såklart ;)
 
Hva gir dere i gave og for hvor mye?

Barn
Kjæreste/samboer/ektefelle
Søsken
Foreldre?
Prøver å holde det på et moderat prisnivå. Men blir nok 1000 kr per barn. mamma og pappa aner jeg ikke, tar det jeg føler for. De gir dyre gaver til oss barna..

Søsken, kanskje 400. Mannen min, 1000.
 
Synes det er ekstremt at folk bruker mange tusen kroner på julegave til én person. Hva med å bruke en høvding, og så gi resten til en veldedig organisasjon i hens navn?
 
Starta ny tradisjon i fjor, kjøpte kun til barn, tantebarn og gubarn, og isteden for å gi til de voksne ga vi et beløp til kreftforeningen. Alle forstod vårt valg (utenom svigermor tror jeg :p) og vi fikk faktisk noen gaver selv om vi hadde gitt beskjed at vi ikke kom til å gi :)
 
Synes det er ekstremt at folk bruker mange tusen kroner på julegave til én person. Hva med å bruke en høvding, og så gi resten til en veldedig organisasjon i hens navn?
Det ene utelukker ikke det andre, hva man velger å bruke må være opp til en selv.
Å nei jeg gir ikke til en veldedig organisasjon for andre men vi gir fra oss
 
Back
Topp