Skylling av eggledere?

Millyy

Forelsket i forumet
Novemberlykke2024❤️
Hei!
Noen som har erfaring med dette? Leser flere steder at det er større sjanse for å bli gravid i pp etter skylling (hvis egglederne har vært problemet selvsagt).

Fikk gjort dette på fredag. Det er noe av det mest smertefulle jeg har opplevd og besvimte i stolen, men så lenge det er verdt det gjør det ingenting:hilarious: Gyno sa også at så store smerter tyder på at det var tett så har et ørlite håp om at dette kanskje var løsningen for oss..:happy: leser at det er veldig individuelt og at noen ikke får noe særlige smerter..

noen som har gjort det samme?

Hei!
Noen som har erfaring med dette? Leser flere steder at det er større sjanse for å bli gravid i pp etter skylling (hvis egglederne har vært problemet selvsagt).

Fikk gjort dette på fredag. Det er noe av det mest smertefulle jeg har opplevd og besvimte i stolen, men så lenge det er verdt det gjør det ingenting:hilarious: Gyno sa også at så store smerter tyder på at det var tett så har et ørlite håp om at dette kanskje var løsningen for oss..:happy: leser at det er veldig individuelt og at noen ikke får noe særlige smerter..

Jeg skylte egglederne for en stund siden. Som en veldig kraftig menskrampe men gikk fort over med en gang de var ferdig. Jeg hadde også lest at det er større sjanse å bli gravid de tre (?) syklusene etter skylling. Jeg ble gravid syklusen etter skyllingen, men det endte med kjemisk.

Jeg ble gravid etter skylling av egglederne!

Gynekologen sa det var 30% større sjanse for graviditet i de tre påfølgende syklusene etter.
Samme syklus satt det som et skudd:Heartred lillemann er nå 10 mnd.

Mine eggledere var ikke tette, så det var ikke så smertefullt under selve skyllingen som du beskriver, -mer som kraftige menssmerter. Hadde magevondt i noen dager etterpå også, den kontrastvæsken renner ut i buken.

krysser fingrene for at det blir suksess for deg også:smiley-bounce012

Hadde litt smerter/ubehag ved skylling av eggstokk på venstre side, utenom det kjente jeg ingen ting :p Hadde heller ingen ubehag i ettertid av det. Gruet meg helt forferdelig for jeg leste om hvor vondt alle hadde det, så jeg ble veldig positivt overrasket!

Ble ikke gravid etter skyllingen dessverre, men håper dette hjelper for dere :woot:

Hei!

Jeg besvimte også av smerte, var helt sinnsykt vondt :hungover: Måtte gå tilbake i kalenderen å telle, ble ikke gravid de tre første syklusene, men i femte syklus. Aner ikke om det hadde noe å si :hilarious: denne gangen jeg ble gravid gjorde jeg ingenting (utenom å ha sex da:p)

Jeg har også skyld egglederne og det var vondt, men det var overkommelig. Ble ikke gravid etter jeg hadde gjort det. Ikke de tre siste syklusene heller  :sorry:

Jeg besvimte også av smerte, var helt sinnsykt vondt :hungover: Måtte gå tilbake i kalenderen å telle, ble ikke gravid de tre første syklusene, men i femte syklus. Aner ikke om det hadde noe å si :hilarious: denne gangen jeg ble gravid gjorde jeg ingenting (utenom å ha sex da:p)

Ja guri malla - var ikke forberedt på den smerten altså!! Gratulerer med graviditet <3

Tusen takk for mange gode og informative svar. Virker som det er litt ulike erfaringer. Får krysse fingrene for at det funker for oss :happy:

Jeg har også gjort det, var ganske intens menssmerte for meg, hadde fått beskjed av legene om at jeg ikke trengte å ta smertestillende i forkant men hadde "juksa" og tatt noe før jeg kom - det var jeg glad for etterpå! Ble ikke gravid etterpå, prøvde både på egenhånd og inseminasjonsforsøk.

Har hatt skylling 2 ganger og blitt gravid begge gangene samme syklus. Har ikke tette eggledere så gjorde ikke vondt med skyllingen, kun menssmerter. Tok også smertestillende før timen bare for å være sikker.
Første svangerskapet etter skylling endte i MA, men den neste skyllingen resulterer i baby om 2 uker :)

Herregud dette har jeg aldri hørt om før men det høres ut som en grusom behandling å gjennomgå :hungover:

Jeg har gjort det, men det var under operasjon (utredning for endometriose) så lå i morfinrus etterpå :P

Herregud dette har jeg aldri hørt om før men det høres ut som en grusom behandling å gjennomgå :hungover:

Ja, jeg syns det var utrolig smertefullt - men har forstått på andre tråder at det varierer veldig, noen kjenner bare litt sterke menssmerter. Jeg hadde ikke tatt noe smertestillende på forhånd, så det kan nok også døyve smerten litt.. men ja.. går ikke gjennom det frivillig igjen:hilarious:

Har hatt skylling 2 ganger og blitt gravid begge gangene samme syklus. Har ikke tette eggledere så gjorde ikke vondt med skyllingen, kun menssmerter. Tok også smertestillende før timen bare for å være sikker.
Første svangerskapet etter skylling endte i MA, men den neste skyllingen resulterer i baby om 2 uker :)

Så fint å lese en solskinnshistorie. Masse lykke til med innspurt av svangerskapet og fødsel <3

Jeg var ikke forbered på den smerten heller, sto i brevet at jeg skulle ta en Paracet. Har aldri hatt så vondt før som jeg kan huske, og måtte ta 2-3 Paracet og Ibux akutt når jeg kom hjem gråtende av smerte :eek: grøss og gru... blødde også en uke etter dette.. men for å svare på spørsmålet så tolk det presis 12 måneder før jeg ble gravid etter skylling :woot:

Jeg har gjort det, men det var under operasjon (utredning for endometriose) så lå i morfinrus etterpå :p
Hadde du skylling samtidig med laparoskopi? Jeg skal ha kombinasjonen skylling og kikhullsoperasjon straks, og funderer litt på hvordan de løser det. :P

Hadde du skylling samtidig med laparoskopi? Jeg skal ha kombinasjonen skylling og kikhullsoperasjon straks, og funderer litt på hvordan de løser det. :p
Jepp! :) Er vel 10-11 år siden det ble gjort så husker ikke så mye av det som ble fortalt eller hva som stod i epikrisen.

Back
Topp