Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Idag har jeg fått vasket klær og møtt en venninne på lunsj/shopping :) handla litt stæsj på Panduro så dro rett hjem og begynte å male hehe . Greit å ha noe annet enn tv serier å bedrive tiden med :p samboer jobber til sent ikveld så er alene hjemme. Skikkelig høst kveld med regn idag men da er d kos å sitte inne med masse tente stearinlys og fyre i peisen...
 
79c6db77edf563d92ea13d3eea7b8d39


Tirsdagsyssel :D
 
13 dager til termin nå! Formen er egentlig veldig bra om dagen så nyter det så godt jeg kan.. masse liv i magen og får sove bra på natta :) kan ikke helt forstå at vi skal ha en baby... ser mange av damene på november gruppa på fb har fått og klarer liksom ikke helt å skjønne at vi snart er der!?!? November har føltes så innmari lenge til liksom og nå er vi her... er sånn skrekkblandet fryd haha! Mamma spør hele tiden" ja du gleder deg vel, du er vel spent etc men helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg føler. Har jo blitt skuffet så mange ganger før at jeg tror ikke jeg kommer til å være der før han er her. Ikke så lett for andre å forstå, men for hver jeg har mistet har gleden på en måte blitt mindre og mindre, for å beskytte meg selv I guess. misforstå meg rett, jeg er glad og takknemlig altså, men tør liksom ikke å slippe helt taket.
Så ser fram til å få han ut så kanskje det går opp for meg mer da :)
 
For en happy ending det blir på din historie! Har ikke lest hele dagboka di, men de første sidene og slutten nå. Virkelig godt å lese at det kan gå bra til tross for forferdelig mange aborter.

Så utrolig herlig! Gratulerer med å snart være mamma!
 
For en happy ending det blir på din historie! Har ikke lest hele dagboka di, men de første sidene og slutten nå. Virkelig godt å lese at det kan gå bra til tross for forferdelig mange aborter.

Så utrolig herlig! Gratulerer med å snart være mamma!

Tusen takk :) Ja jeg må innrømme jeg nesten ikke trodde det skulle bli min tur en dag.. Kjempe glad og angrer ikke på at jeg jobba så hardt for det :) gleder meg vilt til å bli mamma nå!!!
 
Dag 1 på overtid. Null tegn til noe som helst annet enn at magen er stor og tisser i ett sett. Skal på kontroll igjen mandag for å sjekke fostervann, ctg og forhåpentligvis få estimere babyens vekt. Var på en kontroll torsdag også etter lite liv... var på kontroll hos jordmor og hun synes hun fikk lite respons og ringte sykehuset. Fikk da en full kontroll og alt så heldigvis bra ut.
Spent på om de gjør noe for å trigge fødselen mandag, eller om jeg blir sendt hjem igjen for å vente... regner med det siste. Legen sa at de helst ville at det skulle starte av seg selv og at man ventet lengst mulig for at man blir satt igang. 12 dager er visst max på Riksen... 11 dager igjen da...
 
Dag 3 på overtid. Har da vært på trivselskontroll på sykehuset idag, og etter en grundig sjekk (ctg, ul og legen kjente på livmor åpningen), skal jeg bli satt i gang i morgen. Iiiiik. Med ballong. Hadde håpt at kroppen skulle fikse det her selv, men neida... jaja da slipper jeg i det minste frykten for å sitte fast i rush med rier og kanskje føde på motorveien :p se det positive i det... ehehe...

Så da blir det vel baby i løpet av uka da forhåpentligvis! Jiiziiz... scary!! :eek: :) og selvfølgelig hyggelig også.
 
Ojoj! Kan tenke meg det er både spennende og skummelt! Masse, masse lykke til!! :)
 
Masse lykke til! :D
 
Da ligger jeg på sykehuset og venter. Venter på at noe skal skje. Har fått satt inn dette ballongkateteret for 7+ timer siden og må si det gjorde sykt vondt... nå er det mest irriterende med en slange teipa til låret.. denne skal jeg ha der til i morgen kveld om den ikke faller ut av seg selv før.
Er ganske kjedelig på rommet, ingen WiFi og tv her så blir en del mobil bruk og dødtid... Mannen dro ut en tur i stad men kommer tilbake etterpå. Skal spørre om han kan få sove her til i morgen.
Mini er veldig rolig idag, og sover mye virker det som... kanskje han sparer kreftene til det som kommer :p
 
Da har maserier/modningsrier begynt med 3 min mellomrom... men ballongen er fortsatt der. Har fått en sterk paracet for å få sove, så får vi se om den funker. Mannen fikk desverre ikke sove her, og måtte dra... det var litt kjipt :/ vi bor ca 50 min unna sykehuset så hadde håpt han fikk være natta over.
Da er det natta her. Prøve i hvertfall.
 
Var en slitsom natt med mye maserier.. fikk mer smertestillende men til liten hjelp. Så rundt kl 05 idag tidlig så fikk jeg ctg på nytt og takene var kraftigere enn i går og jordmor ville da ta ut ballongen. Den kom nesten av seg selv og smertene avtok betraktelig når den var ute. Tok meg en laang varm dusj og fikk sove litt før frokost. Så rundt kl 11 idag så fikk jeg hormon plate som skal trigge riene.. og 13.30 så kom de jammen, så her ligger jeg og vrir meg og venter på at de skal ta seg opp så mini kan komme seg ut. Må si det er fryktelig vondt og slitsomt.. og langvarig. Og de tar ikke ut hormon greia før riene er skikkelig i gang (hva nå enn det betyr. ...)
 
Hvordan går det med dere?

Tennis bare jeg skulle høre hvilke franske barnesanger dere synger - fant ut at jeg ikke husket teksten på så mange, så måtte lete litt :) (har hardt utover kattepusene synes jeg)

Sender store juleklemmer ^-^
 
Hvordan går det med dere?

Tennis bare jeg skulle høre hvilke franske barnesanger dere synger - fant ut at jeg ikke husket teksten på så mange, så måtte lete litt :) (har hardt utover kattepusene synes jeg)

Sender store juleklemmer ^-^

Joda det går bra :) lillegut er akkurat 1 mnd idag og er verdens søteste baby❤
Vi har ikke begynt med fransk enda... maser på samboer da det er han som kan det, men han sier det føles unaturlig så lurer litt på om det blir noe av.. jeg kan null fransk desverre, men skal ta meg et kurs før neste gang vi drar! Har dere begynt? :) gode juleklemmer til dere også! Håper alt er bra m dere??
 
Joda det går bra :) lillegut er akkurat 1 mnd idag og er verdens søteste baby❤
Vi har ikke begynt med fransk enda... maser på samboer da det er han som kan det, men han sier det føles unaturlig så lurer litt på om det blir noe av.. jeg kan null fransk desverre, men skal ta meg et kurs før neste gang vi drar! Har dere begynt? :) gode juleklemmer til dere også! Håper alt er bra m dere??
Godt å høre at dere koser dere med lille gutten deres :)

Her går det veldig bra, hvis man ser bort fra at lille synes det er helt normalt å holde på til klokka er 2-3 :)

Jeg må nok innrømme at vi snakker mer norsk enn fransk til ham, men passer på at det blir litt nå og da. Det viktige er at han får hørt det, så det blir lettere å ta til seg når han blir litt eldre.
For min del synger jeg gjerne på fransk til ham; men en enkel måte å starte på er feks for samboeren din å snakke fransk til ham på stellebordet (tar gjerne annen hver bleie hvor jeg kun snakker fransk når jeg skifter og koseprater) - teller gjerne knapper og trappetrinn på fransk og ;) blir lettere jo mer man gjør det, men tar meg ofte i å switche over på norsk fremdeles..

Når han blir litt eldre tenker jeg å sette på franske tegnefilmer (eller ha disneyfilmer på fransk) - som tillegg ;)
 
Ja da blir det sene kvelder på dere :) her får vi stort sett lagt oss rundt 23..men han kan være mye våken på dagen da.

Så bra dere er i gang med fransken så blir det nok mer naturlig etter hvert ja :) skal pushe mannen min litt på det. . Jeg vil så veldig gjerne at han skal lære det siden alle i senegal kan fransk og ikke engelsk
 
Back
Topp