Skravlingstråd :)

Syns det er genialt å få gavene på et babyshower, da har jo mor litt oversikt hva som mangler og kan kjøpe inn det som gjenstår liksom :D
Enig. Vi har handlet en del iogmed at jeg liker å ha ting klart, så ble en del klær og bamser til den lille i går :-P nå mangler bare badebalje... :-)

Blæ-sitter hos frisøren nå og de ringer fra skolen at eldstemann er kvalm. Mannen er reist på jobb og jeg er tidligst ferdig her om 1 time hvis hun lar være å føne håret. Han må bare være på skolen litt til, sitte på lærerværelse eller noe... Kjipt...

Blæ-sitter hos frisøren nå og de ringer fra skolen at eldstemann er kvalm. Mannen er reist på jobb og jeg er tidligst ferdig her om 1 time hvis hun lar være å føne håret. Han må bare være på skolen litt til, sitte på lærerværelse eller noe... Kjipt...
Ai, den er kjip! Men, ikke stort du kunne gjøre med det. Håper han snart er frisk og rask igjen!

uff ...vanskelig situasjon. God bedring til han uansett, håper han blir fort frisk og at du evnt ikke blir smitta om han brygger på noe ! :)

Ai, den er kjip! Men, ikke stort du kunne gjøre med det. Håper han snart er frisk og rask igjen!
uff ...vanskelig situasjon. God bedring til han uansett, håper han blir fort frisk og at du evnt ikke blir smitta om han brygger på noe ! :)
Takk dere, ikke spydd eller noe så ser ut som det går bra :-)
Lucky me: fant en lollypop i fryseren, sikkert fra i sommer haha - men alt går ned :D

Good morning.. her er det kun jeg som er våken enda.. våkna klokka 5 ! oog jeg kan sove om jeg vil ! hva skjer med det ? :P klarer aldrig og få sove for tiden hhe
Hehe, jeg trenger egentlig ikke å våkne før 7, og da er det bare for å få bilen xD Men jeg har begynt å våkne ca 5:30 hver morra :p Teeeit :p

God kveld. Ligger her som vanlig jeg også.. lurer på å droppe fysiotimen i morgen for å få sove litt ekstra...
Good morning.. her er det kun jeg som er våken enda.. våkna klokka 5 ! oog jeg kan sove om jeg vil ! hva skjer med det ? :p klarer aldrig og få sove for tiden hhe
God morgen :) Jeg er våken til vanlig tid :p ...
God moooorgen flickor :) håper dere får en fin-fin dag:) det har jeg bestemt at jeg skal ha :)

God moooorgen flickor :) håper dere får en fin-fin dag:) det har jeg bestemt at jeg skal ha :)
Høres ut som en god holdning :D Sitter og spiser kjempegod frokost nå, birkenbriks med smør, ost og skinke, god start på dagen :) Etter mat skal jeg til ei jeg kjenner og hente noe jeg kjøpte av henne gjennom fb, så er det jordmortime :) I ettermiddag/kveld kommer snilleste svigermor og vasker rundt litt i leiligheta for oss :)

God morgen! I natt har jeg endelig fått sove mer enn 4 timer i strekk. Dette er jo helt fantastisk, selv om jeg lå våken i en time før jeg sovnet, dautrøtt, men med en kropp som ikke ville sovne.

Takk takk :D ja idag skinner sola.. jeg å guttenungen var en snartur Ibyen og henta baby box på apoteket :D mye greit oppi faktisk ! Nå er han på badeland med søstra mi, og senere kommer søstra til kjæresten og min vakreste niese på 6 måneder og skal overnatte tror jeg .. gleder meg masse til å kose overdose ho.. ikke ofte vi ser dem da de har flytta til svergie :/ men blir godt og se de igjen ! :D hva skal dere andre jenter idag ??

Takk takk :D ja idag skinner sola.. jeg å guttenungen var en snartur Ibyen og henta baby box på apoteket :D mye greit oppi faktisk ! Nå er han på badeland med søstra mi, og senere kommer søstra til kjæresten og min vakreste niese på 6 måneder og skal overnatte tror jeg .. gleder meg masse til å kose overdose ho.. ikke ofte vi ser dem da de har flytta til svergie :/ men blir godt og se de igjen ! :D hva skal dere andre jenter idag ??
Jeg ser på Call the midwife på Netflix og venter på at vaskemaskinen skal bli ferdig. Ellers skal jeg lage pai og bake prinsessekake :D Egentlig ingenting, altså, bare gå rundt og dille hjemme. Deilig å ha slike dager innimellom.

Så kjekt med babybesøk, da!

ImageUploadedByBV Forum1422448114.756176.jpg
Her bakes det "opp". Satse på å få såpass mye brød i fryseboksen at jeg slipper brødbaking de første ukene etter fødsel :) Ulempen er jo at etterhvert som dagene går så spiser vi jo også (et brød for dagen) Så blir noen dager med å kna brøddeigen fremover :S

Vis vedlegget 100936
Her bakes det "opp". Satse på å få såpass mye brød i fryseboksen at jeg slipper brødbaking de første ukene etter fødsel :) Ulempen er jo at etterhvert som dagene går så spiser vi jo også (et brød for dagen) Så blir noen dager med å kna brøddeigen fremover :S
Så flink du er! Dette har jeg hatt planer om i flere dager. Mel og gjær er innkjøpt, bare å gjennomføringen som gjenstår. Kanskje i morgen.
Hvor mange kg mel bruker du til 4 brød? Jeg ser du ikke bruker brødformer. Jeg tenkte å prøve uten former jeg også, blir flere i bredden da :)

Så flink du er! Dette har jeg hatt planer om i flere dager. Mel og gjær er innkjøpt, bare å gjennomføringen som gjenstår. Kanskje i morgen.
Hvor mange kg mel bruker du til 4 brød? Jeg ser du ikke bruker brødformer. Jeg tenkte å prøve uten former jeg også, blir flere i bredden da :)
Takk takk :) prøver å komme litt i pluss her- vi spiser kun hjembakt.. Ja- baker i "skuffen" - syntes i form gir så små brød (særlig når det går et stort brød for dag her)
Nå bruker jeg bare øyemål- går på automatikk.. Men av veske bruker jeg å røre ut gjæra i 1l vann, og så bruker jeg en halv pk med kulturmelk (pga saftigere brød) altså 1,5l veske til 4 brød i skuffa- Så mel ut fra det. Men bruker en pk med grovmel (varierer litt hvilken) kruskakli havrekli og litt div frø. Av hvmel blir det litt under en stor pk...

God helg :)

Back
Topp