LilleNinja
Flørter med forumet
Samme her 
Skriver på mobilen
Skriver på mobilen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Før graviditeten klarte jeg å kvitte meg med nærmere 40 kg på et par år. Nå sitter jeg her på 5 uken å putter i meg alt jeg har lyst på og mer til! Har sikkert lagt på meg 5-6 kg allerede. NÅ bare må jeg ta meg samme og begynne å bevege meg igjen. Syns dette er et veldig vanskelig, og egentlig et ganske sårt temaVet ikke hvor jeg skal begynne. Har jo lyst på alt og matlysten er altfor god, men har ikke lyst til å legge på meg så mange unødvendige kg heller! Måtte bare få det ut til noen.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg spiser kanskje ikke SÅ mye. Tenkte over det når jeg spiste middag her en dag, at porsjonen ikke var så stor. Problemet er vel heller hva jeg spiser. Feit usunn mat og godis/chips hver kveld! Jeg vet jo at jeg ikke burde og at det bare går en vei om jeg forsetter, men vanskelig å snu er det uansett. Det må bare skje noe. Jeg har ikke så veldig lyst til å sitte der som jeg gjorde etter forrige graviditet, 120 kg og veldig veldig misfornøyd med meg selv! Vet jo hva som funker
Jeg hadde planer om at matlysten min skulle bli SÅ mye mindre bare jeg bikket 12 uker, men her sitter jeg da... akkurat like sultenJeg gjør det samme som deg nå! Har laget mat fra bunn av i flere år nå og spist kjempe suntMen jeg tror det vil gå over litt senere i svangerskapet!
Tror det går seg til!
Sent from my iPad using BV Forum
Jeg hadde planer om at matlysten min skulle bli SÅ mye mindre bare jeg bikket 12 uker, men her sitter jeg da... akkurat like sultenGodt jeg ikke er alene! Får tro det gir seg
Det er det bare å kutte med en gang! Hverken du eller babyen er tjent med slik mat.Jeg spiser kanskje ikke SÅ mye. Tenkte over det når jeg spiste middag her en dag, at porsjonen ikke var så stor. Problemet er vel heller hva jeg spiser. Feit usunn mat og godis/chips hver kveld! Jeg vet jo at jeg ikke burde og at det bare går en vei om jeg forsetter, men vanskelig å snu er det uansett. Det må bare skje noe. Jeg har ikke så veldig lyst til å sitte der som jeg gjorde etter forrige graviditet, 120 kg og veldig veldig misfornøyd med meg selv! Vet jo hva som funker
Tusen takk! Akkurat det jeg trengte å høre en mandagsmorgen. Får prøve å starte braDet er det bare å kutte med en gang! Hverken du eller babyen er tjent med slik mat.
Håper du får orden på kostholdet, for du vet jo hva som er bra for deg, innerst inne.
Grattis med 40 kg ned. Fantastisk jobb!
Så bra, var redd jeg var litt krass. Lå å tasta på liten mobil...Tusen takk! Akkurat det jeg trengte å høre en mandagsmorgen. Får prøve å starte bra
Neida, i sånne tilfeller hjelper det sjeldent å gå rundt grøtenSå bra, var redd jeg var litt krass. Lå å tasta på liten mobil...
Mandager er en fin dag å starte på. Hjelper det å planlegge dagens åltider og ukens middager, og holde seg til det?
Jeg er hjemme idag, vært ganske dårlig i helgen og er sliten/dårlig idag også. Fikk levert poden i bhg da.
Jeg har troen på deg! Hvis du deler det her med oss, er det sikkert vanskeligere å sprekkeNeida, i sånne tilfeller hjelper det sjeldent å gå rundt grøtenSyns det er litt vanskelig med planlegging pga formen som er opp og ned + lysten på noe annet enn hva som er planlagt den dagen. Men samtidig bør jeg nok bare se forbi det visst jeg skal klare å snu det
Får ta en dag av gangen.
Håper du blir bedre utover dagen!
Dette var skremmende lesning!Det er forskjellig, jeg gikk opp fra en fin B før jeg ble gravid første gang, etter to svangerskap satt jeg der med H cup. Gubben klager ikke, men de er for store for meg, har så langt bare kommet opp til I cup og håper det stopper der![]()
Før jeg ble gravid var jeg jo så flink til dette. Lærer jo litt på 2 år, selv om jeg i mesteparten av mitt liv har vært overvektig og spist det jeg har lyst på. Har de siste 2 årene vært sunn alle dager uten om lørdagenEnig med Bella75, godis og chips er bare tull, det finnes ikke næring for hverken deg eller babyen.
Unn deg heller litt i helgene -men en helg trenger ikke vare fra fredag-søndag, det blir plutselig halve uken!
Et eksempel, og noe vi ofte gjør i helgene:
fredager: snacks som i feks: vaniljekesam med eplebiter og kanel. (nam nam nam), grønnsaker og dipp. eller frukt og sjokoladedipp?
Lørdager: Ikke kjøp for mye godis og chips, men begrens det til feks en pose med godt&blandet og kanskje en sjokoladeplate? Det er mye fristende i godtehylla, og det kan være vanskelig å begrense seg (Oh I know!!), men bestem deg på forhånd for hva og hvor mye du skal ha, og hold deg til planen.
Søndag: nada.
Babyen trenger næring for å vokse, og du trenger sunne matvaner som kan gi babyen dette
Feit og usunn mat er det også bare å legge bort. Det finnes jo et hav av deilig mat som er sunt![]()
Før jeg ble gravid var jeg jo så flink til dette. Lærer jo litt på 2 år, selv om jeg i mesteparten av mitt liv har vært overvektig og spist det jeg har lyst på. Har de siste 2 årene vært sunn alle dager uten om lørdagenMå nok tilbake der, og sunne alternativer som de du nevnte er noe jeg skal bruke visst suge på godis melder seg! Takk for gode råd
Har nettopp gått 30 min på tredemøllen vår og spist sunn frokost og lunsj. Det erko en god start, om ikke annet
Vet det er vanskelig, spesielt nå når en kanskje ikke har lyst på så mye. Jeg har veldig lite lyst på salat, tomat og slike ting. Fikk plutselig veldig lyst på paprika og agurk i går, så da er det et tårn av det på brødskiva.Før jeg ble gravid var jeg jo så flink til dette. Lærer jo litt på 2 år, selv om jeg i mesteparten av mitt liv har vært overvektig og spist det jeg har lyst på. Har de siste 2 årene vært sunn alle dager uten om lørdagenMå nok tilbake der, og sunne alternativer som de du nevnte er noe jeg skal bruke visst suge på godis melder seg! Takk for gode råd
Har nettopp gått 30 min på tredemøllen vår og spist sunn frokost og lunsj. Det erko en god start, om ikke annet
Dette var skremmende lesning!
Trodde de gikk tilbake til "normalen" etter amming.. Jeg bruker H/I-cup nå, iiiik!