Skravlingstråd :)

Usj a meg! Men alt går bra? Skummelt når det er is og snø ute nå :( går med brodder hele tiden jeg.
er vond og øm, men var inne til sjekk. da tok de blant annet ul og mål.

Hun ble målt til ca 2180g i går 33+4. + 1,2 %.
Hun hadde det heeelt fint :D

Jeg var sikker på hun skulle være større i og med jeg har gått opp 16kg og er over linjen på skjemaet (men innenfor feltet).

Positiv overraskelse!

Jeg var sikker på hun skulle være større i og med jeg har gått opp 16kg og er over linjen på skjemaet (men innenfor feltet).

Positiv overraskelse!
Åh så godt å høre! :D jeg tror kanskje jeg har en skikkelig plugg inni meg haha, jeg var så stor da jeg ble født, og jeg har lagt på meg sååå mye nå. Får håpe han ikke er det, for min egen del :p

Åh så godt å høre! :D jeg tror kanskje jeg har en skikkelig plugg inni meg haha, jeg var så stor da jeg ble født, og jeg har lagt på meg sååå mye nå. Får håpe han ikke er det, for min egen del :p
Hva se sååå mye da? Hvordan er målene dine? Følger de kurven eller?

Hva se sååå mye da? Hvordan er målene dine? Følger de kurven eller?
Er nok over 20 nå :/ holdt meg unna vekten en stund :p målene er veldig fine, og han følger dem perfekt. Og JM regner med at han vil veie rundt 3,5 ved fødsel, men man kan jo ta feil! De regnet ikke med at jeg skulle veie hele 4,6 ved fødsel heller :p

Ang stor / liten.. Med jenta mi la jeg på meg 30 kg og lå øverst på kurven- hun var lita- 3535g og 47 lang
Med gutten la jeg på meg 16 kg og lå på gjennomsnittet på kurven- han var gjennomsnitt- 3824g og 50 cm...

Altså- stor meg= liten baby
Gjennomsnitt meg= gjennomsnitt baby

Denne gang- opp 12 kg så langt og litt under gjennomsnitt på kurve..= stor baby ( håper ikke det)

Ang stor / liten.. Med jenta mi la jeg på meg 30 kg og lå øverst på kurven- hun var lita- 3535g og 47 lang
Med gutten la jeg på meg 16 kg og lå på gjennomsnittet på kurven- han var gjennomsnitt- 3824g og 50 cm...

Altså- stor meg= liten baby
Gjennomsnitt meg= gjennomsnitt baby

Denne gang- opp 12 kg så langt og litt under gjennomsnitt på kurve..= stor baby ( håper ikke det)
Tror egentlig ikke det har noe å si hvor mye man legger på seg. Mamma var kjempeliten og la ikke mye på seg med meg, allikevel var jeg en svær baby på 4,6. Sikkert veldig individuelt hver gang :) får vi håpe, hehe :p

Er nok over 20 nå :/ holdt meg unna vekten en stund :p målene er veldig fine, og han følger dem perfekt. Og JM regner med at han vil veie rundt 3,5 ved fødsel, men man kan jo ta feil! De regnet ikke med at jeg skulle veie hele 4,6 ved fødsel heller :p
Blir vel 3500-3600 g hvis hun holder seg i det tempoet her tenker jeg:)

Positiv overraskelse!
Godt å høre at alt er bra med den lille da:-) Og er jo greit med en ekstra ultralyd også! Så deilig å vite at hun ikke er unormalt stor! Jeg har følelsen av at min er STOR, men jordmor og lege sier at det ikke er noe mistanke om det:-p Men jeg føler liksom hun tar all plassen som er inni der, så ho måååå jo liksom være gedigen:-p

Tror det her har vært den verste natta hittil, hvis jeg endelig duppa av så fikk jeg ikke puste, bekkenet var vondt eller så hadde jeg mareritt. Nå tvinger jeg meg selv til å stå opp, men jeg er helt utmatta og utslitt. Veldig klar for at babyen skal komme snart!
Usj så ille:-( Sånn nettene mine har vært i det siste også! Men nå har lille festet seg, så føler bekkenet og pusten er bedre faktisk:-) Ble så overrasket når jeg våknet uthvilt idag, etter så mange uker i zoombietilstand:-p Håper det snur veldig snart for deg også;-) Vi trenger jo tross alt å lade opp til fødsel etterhvert!

Godt å høre at alt er bra med den lille da:-) Og er jo greit med en ekstra ultralyd også! Så deilig å vite at hun ikke er unormalt stor! Jeg har følelsen av at min er STOR, men jordmor og lege sier at det ikke er noe mistanke om det:-p Men jeg føler liksom hun tar all plassen som er inni der, så ho måååå jo liksom være gedigen:-p
Det føler jeg og:p det er vel bade slik tenker jeg:)

Usj så ille:-( Sånn nettene mine har vært i det siste også! Men nå har lille festet seg, så føler bekkenet og pusten er bedre faktisk:) Ble så overrasket når jeg våknet uthvilt idag, etter så mange uker i zoombietilstand:p Håper det snur veldig snart for deg også;-) Vi trenger jo tross alt å lade opp til fødsel etterhvert!
Jeg også føler pusten er mye bedre nå etter at ungen har gravd seg langt ned i bekkenet og magen har sunket ;)
Vett ikke helt om han har festet seg da skal ikke på kontroll før 26 :/.. men sa på ul at han hadde kravla seg langt ned ;)

Usj så ille:-( Sånn nettene mine har vært i det siste også! Men nå har lille festet seg, så føler bekkenet og pusten er bedre faktisk:-) Ble så overrasket når jeg våknet uthvilt idag, etter så mange uker i zoombietilstand:-p Håper det snur veldig snart for deg også;-) Vi trenger jo tross alt å lade opp til fødsel etterhvert!
Uthvilt vet jeg ikke hva er lenger, så får håpe det samme skjer meg hehe :)

Når man våkner midt på natten fordi man har vondt i hode og er så kvalm at man må kaste opp.. tror kanskje jeg må ta en graviditets test ? :P hurra for 35 uker gravid ;)

Last edited:
Lenge siden jeg har svart her, nå, men jeg følger med ;) Nå har vi fått sprinkelseng i hus, så i helga kommer svigers og skal hjelpe oss litt med å demontere gjestesenga og sånt så vi får opp sprinkelsenga :D Da kan jeg endelig senke skuldrene, for da har lillemor soveplass selv om ikke vugga skulle bli ferdig i tide :)

Lenge siden jeg har svart her, nå, men jeg følger med ;) Nå har vi fått sprinkelseng i hus, så i helga kommer svigers og skal hjelpe oss litt med å demontere gjestesenga og sånt så vi får opp sprinkelsenga :D Da kan jeg endelig senke skuldrene, for da har lillemor soveplass selv om ikke vugga skulle bli ferdig i tide :)
Så deilig, da!

Jeg ble engstelig for at den lille skal komme før termin, så jeg fikk det plutselig travelt. Tok en skikkelig runde med nettshopping, så nå er alt klart eller på tur hit i posten. Er en god følelse å ha alt på stell!

Så deilig, da!

Jeg ble engstelig for at den lille skal komme før termin, så jeg fikk det plutselig travelt. Tok en skikkelig runde med nettshopping, så nå er alt klart eller på tur hit i posten. Er en god følelse å ha alt på stell!
Det var det samme jeg kjente på :p Nå har vi fått en kommode til også, så nå blir det orden her :D

Det var det samme jeg kjente på :p Nå har vi fått en kommode til også, så nå blir det orden her :D
Åå, og så er det så koselig å vaske og legge sammen de knøttsmå klærne!

Back
Topp