Skravlingstråd :)

Oi.. Etter nærmere "etterforskning" fant jeg en post jeg hadde skrevet i et forum da forrige barn ble født.. Da hadde slimproppen gått to dager før hun ble født, og den slimproppen jeg så i går var akkurat slik jeg hadde beskrevet den den gangen. Jikes!:O

Hvordan ser denne slimproppen ut, egentlig ? Jeg begynner å tenke at hva om jeg ikke skjønner hva det er som skjer, når det starter :p

Har jo enda ikke kjent noe jeg vil kalle kynnere, så kan ikke sammenligne rier med det. Og menssmerter har jeg aldri vært utsatt for, så ikke vet jeg helt hvordan det kjennes ut heller :rolleyes::D:p

Hvordan ser denne slimproppen ut, egentlig ? Jeg begynner å tenke at hva om jeg ikke skjønner hva det er som skjer, når det starter :p

Har jo enda ikke kjent noe jeg vil kalle kynnere, så kan ikke sammenligne rier med det. Og menssmerter har jeg aldri vært utsatt for, så ikke vet jeg helt hvordan det kjennes ut heller :rolleyes::D:p
Min så ut som størrelsen på en terning, litt større kanskje - bare i slim da. Var litt blod i den...

Det er vanskelig å beskrive den på en delikat måte... Den kan jo være litt forskjellig. Noen ganger er det litt blodstripe i ( spesielt om livmorhalsen har begynt å modnes), men det var det ikke hos meg. Farveløst, kjempeseigt slim, ca en spiseskje i mengde. Som en superseig busemann;) Har lest at det ofte er litt gulgrønt.

Det var mye aktivitet i magen i natt, så har ikke sovet mer enn to timer. Men tror ikke det var rier. Var vel mest babyen som romsterte, så sånn sett er det ikke så mye som tyder på at det skjer noe ned det første. Men det var det ikke sist gang heller da. Nøyaktig kl. 02 våknet jeg av et lite knepp, før det sa splæsj, og vannet gikk i senga. Denne gangen har jeg i det minste lagt tisselaken i senga;)

Nå har jeg akkurat hatt pause fra oppgaveskrivinga med en laaaaang dusj:-) Hjalp så godt med det varme vannet på alle vondtene! Så jeg har brukt en time med hårkur, ansiktsmaske og kroppsskrubb, kan virkelig anbefales! Nå føler jeg meg faktisk litt fresh igjen:-) Tihi, tror jeg må lakke neglene på hender og føtter for å toppe det hele!

Last edited:
Litt ekkelt spørsmål, men siden det er så mye snakk om slimproppen lenger oppe:-) Hvis den går, er det da noe man bør "få med seg"? Det er vel fort gjort at den bare detter i do, men bør man sjekke etter man har vært på toalettet liksom?:-P Er kanskje litt å vite om den går mtp sex og ingeksjonsfare og sånn, eller er det bare om vannet har gått? Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg aner virkelig ingenting om det her:-)

Litt ekkelt spørsmål, men siden det er så mye snakk om slimproppen lenger oppe:) Hvis den går, er det da noe man bør "få med seg"? Det er vel fort gjort at den bare detter i do, men bør man sjekke etter man har vært på toalettet liksom?:p Er kanskje litt å vite om den går mtp sex og ingeksjonsfare og sånn, eller er det bare om vannet har gått? Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg aner virkelig ingenting om det her:)
så vidt jeg vet så er det ikke det så viktig å få med seg når den går O.l. :P tror det kun er når vannet går det er infeksjonsfare.... slimproppen kan jo gå fler ganger og bygge seg opp igjenn osv ;)

Hei! Henger meg på denne tråden. :) Har vært dårlig på å være aktiv inne på februar siden jeg først hadde termin i mars og uansett hadde termin så sent i måneden (24), men har blitt mer aktiv siste dagene. :)

Så spennende med slimpropper og vannavgang! :p

Jeg oppdaget aldri noen slimpropp forrige svangerskap. Vannet bare gikk helt plutselig 4 dager over termin, så antar den må ha gått på ett eller annet tidspunkt. :p

Litt ekkelt spørsmål, men siden det er så mye snakk om slimproppen lenger oppe:) Hvis den går, er det da noe man bør "få med seg"? Det er vel fort gjort at den bare detter i do, men bør man sjekke etter man har vært på toalettet liksom?:p Er kanskje litt å vite om den går mtp sex og ingeksjonsfare og sånn, eller er det bare om vannet har gått? Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg aner virkelig ingenting om det her:)
Det gjør ingenting om man ikke får det med seg. Med første kom den på dopapiret da jeg stod opp den morgenen riene akkurat hadde startet. Med andre så jeg den aldri.

Jeg lurer på om jeg har hørt noe om at man ikke skal bade etter at slimproppen har gått bare?! Men kan ingenting om dette selv :p

Uff har hatt sykt med kynnere i kveld. Kan ikke huske at jeg hadde det første gangen.
Håpe jeg får sove! Har sett tre episoder av netflixserien Marco Polo. Ser foreløpig ut som en bra serie :D
God natt!

Back
Topp