Skravletråden

Våknet nå, til tross for vekkerklokke på, sov bare rett igjennom :hungover: Sambo har gitt opp å få meg opp om morgenen sier han. Yay....

Her er det rett i dusjen nå, så lunsj. Skal til svigers allerede klokken 18.00, så plutselig var hele dagen gått (ok, sovet bort...).

Ja, vet du det var ordentlig dumt å hive de pengene ut vinduet. :pale
Men det er jo håp da :love2 Det så symmetrisk ut, så gyn var ikke bekymret.

Så bra! ❤️ Og jeg skjønner deg godt, man vil jo gjerne sjekke så fort som mulig :oops:

Sitter å spiser middag med svigerfamilien. Ingen vet noe enda og ettersom de ikke kjenner meg så godt enda, så er det heller ingen som spør om hvorfor jeg er småspist :P men Gud jeg er kvalm og det er vanskeligere å skjule. Sitter å småbrekker meg konstant :confused1

Sitter å spiser middag med svigerfamilien. Ingen vet noe enda og ettersom de ikke kjenner meg så godt enda, så er det heller ingen som spør om hvorfor jeg er småspist :p men Gud jeg er kvalm og det er vanskeligere å skjule. Sitter å småbrekker meg konstant :confused1
Heheh. Ingen som vet noe her heller. Til tross for at jeg faktisk har begynt å få pondus. Men det kan også forklares med skade og ingen trening. :hilarious::hilarious: Hvir langt er du på vei?

Shit. Det begynner liksom å gå opp for meg at det kommer en baby til i dette huset. Og på ett eller annet tidspunkt må jeg informere både familie, venner og jobb. Og jeg må kontakte legen min også på ett tidspunkt. Heheh, utsetter det enda litt til jeg. Vente til jeg er tjukk nok til at de tørr å spørre og ikke barr tror jeg har lagt på meg :hilarious::hilarious:

Tror svigermor mistenker noe. Sambo var flink til å drikke vinen min i går, men svigermor var veldig fokusert på glasset mitt og insisterte på å se på flasken min (hadde med sprudlende eplemost og en perlene eple og rabarbramost) og la den fort fra seg før svigerfar fikk se den :smiley-ashamed005

Hun sa ingenting da, men sambo er overbevist om at hun vet. Vi inviterte de også til besøk 22. januar ganske tidlig, så han tror hun har regnet på at det i forhold til antall uker og skjønner det er en reveal.

Klokken er nesten 5 om morgenen og jeg sitter igjen her og er kjempekvalm. Spyr ikke, er bare kvalm og brekker meg om jeg f.eks drikker for mye eller spiser "feil". Hver kveld og natt er det samme greien, har snudd døynet helt pga det, legger meg tidligst 5 og får ofte ikke sove før 7 (og så sover jeg til 13-14 og må ha en powernap på kvelden før kvalmen ødelegger). Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få snudd dette før jobb på mandag :grumpy: Vurderer å døyne natt til lørdag og se om jeg klarer å komme meg i seng på normalt tidspunkt på kvelden, for å tvinge kroppen opp før 12 når jeg sovner 7 er umulig :dead: Ja, sambo har prøvd :shifty:

For nå har jeg satt på klesvask, vasket kjøkkenet, brettet klær og vurderer å lage pastasalat så jeg har lett tilgjengelig mat i morgen og 1. januar, er liksom ikke noe vits å legge seg når jeg er kvalm.

Det er så tøft når man ikke får sove. Sliter selv med å sovne på kvelden, men heldigvis ikke like ille som hos deg!

Det er så tøft når man ikke får sove. Sliter selv med å sovne på kvelden, men heldigvis ikke like ille som hos deg!

Jeg er en av de som ikke sover ved sykdom heller, kroppen klarer ikke slappe av når jeg er kvalm, er fryktelig tungt! Og er nok medvirkende til at jeg sovner på ettermiddagen, det gjør ikke døgnrytmen bedre akkurat.

Er det lov til å bli en smule lei? Er så døvvsliten av å æ
være uggen, superkvalm, " fullsjuk følelse", null energi osv...
Dagene er rett og slett tunge. Holder sofaen og senga 95% av dagen.
Begynner rett og slett å lure på om det er noe galt, for har feberfølelse itillegg.. Er det normalt ?

Holdt meg liggende i 2uker ca nå, kjennes ut som energien aldri skal komme tilbake :sorry:

Jeg er en av de som ikke sover ved sykdom heller, kroppen klarer ikke slappe av når jeg er kvalm, er fryktelig tungt! Og er nok medvirkende til at jeg sovner på ettermiddagen, det gjør ikke døgnrytmen bedre akkurat.

Har det akkurat likt. Plages veldig med søvn og kvalme, klarer liksom ikke å finne roen i kroppen. Spesielt om natta.. som kjører denne døgnrytmen over kanten :hungover:

Begynner rett og slett å lure på om det er noe galt, for har feberfølelse itillegg.. Er det normalt ?

Holdt meg liggende i 2uker ca nå, kjennes ut som energien aldri skal komme tilbake :sorry:

Hehe, det er kanskje litt tidlig å bli lei... ;) men jeg har mye av det samme, har frostrier og fryser/svetter om hverandre hele tiden. Sykt irriterende og slitsomt. Ta deg en tur til legen hvis du er usikker på om det du opplever er normalt :)

Har det helt likt. Synes det er forferdelig at jeg ikke klarer å tømme oppvaskmaskinen engang.

Dette er det 3. svangerskapet mitt og jeg har alltid «frostrier» i første trimester. Det pleier å snu senere i svangerskapet, da blir jeg varm:hilarious:

Prøver å tenke positivt, og at jeg er en dag nærmere målet for hver dag som går:)

Hehe, det er kanskje litt tidlig å bli lei... ;) men jeg har mye av det samme, har frostrier og fryser/svetter om hverandre hele tiden. Sykt irriterende og slitsomt. Ta deg en tur til legen hvis du er usikker på om det du opplever er normalt :)

Jaa, det er alt fortidlig å bli lei. Men etter 4uker blødninger, 2uker sengeliggende så blir jeg litt lei..
Har legetime på mandag om evt innleggelse ( må ha veske intravenøst om det forsetter denne veien ) Så må vel høre med legen da ja :)

Har det helt likt. Synes det er forferdelig at jeg ikke klarer å tømme oppvaskmaskinen engang.

Dette er det 3. svangerskapet mitt og jeg har alltid «frostrier» i første trimester. Det pleier å snu senere i svangerskapet, da blir jeg varm:hilarious:

Prøver å tenke positivt, og at jeg er en dag nærmere målet for hver dag som går:)

Ikke sant, grusom følelse å ikke klare den minste ting. Hater å føle meg hjelpesløs.
Igår klarte jeg å ta på meg vanlige klær ( bor i pysjen) og lage mat.. det var stas :happy:

Mitt 2.svangerskap det her, men det er 12år siden jeg var gravid sist. Så meste av det 1.svangerskapet er glemt, bortsett fra halsbrannen :joyful:

Må skravle bittelitt før jeg legger meg til å sove.
I dag har jeg spist takeout jeg ble dårlig av, er skikkelig kvalm og uggen, i tillegg til å måtte springe på do. Ingen forstoppelse å spore her ihvertfall.
Sliter med sensitiv mage, som av og til finner på å bli dårlig av mat som vanligvis går helt fint å spise.

I morgen formiddag har jeg time på sykehuset til tidlig ul og genetisk veiledning, og må gå alene pga koronarestriksjoner.
Gruer meg, selv om jeg har bestemt meg for at uansett hva som skjer, så skal jeg/vi takle det.

Håper alle som skal på jobb etter juleferie i morgen får en fin dag!
Jeg skulle gjerne hatt noen uker ferie til.

Her har andre trimester vært en drøm begge gangene tidligere, så hold ut, det blir bedre! Før det blir litt tungt og vondt igjen :rolleyes:

I morgen skal jeg til jordmor, det blir fint! Hun har fulgt meg de to forrige svangerskapene også, og jeg liker henne utrolig godt! Blir fint å prate med henne og lufte litt tanker, selv om jeg bare er 7+3 :shy:

TUL i dag og jeg er så spent! Sambo er ikke med grunnet sykdom på jobb, så er helt nervevrak. Våknet allerede klokken 6 og har vært kvalm siden, nå sitter jeg nydusjet her og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg mens jeg venter på bussen som går 9.15 :yuck:

Hjemmekontor, så kan heldigvis gå rett hjem om det skulle være dårlige nyheter og sambo er ferdig tidlig på jobb for rask støtte, selv om jeg krysser alt som krysses kan for at det går bra!

TUL i dag og jeg er så spent! Sambo er ikke med grunnet sykdom på jobb, så er helt nervevrak. Våknet allerede klokken 6 og har vært kvalm siden, nå sitter jeg nydusjet her og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg mens jeg venter på bussen som går 9.15 :yuck:

Hjemmekontor, så kan heldigvis gå rett hjem om det skulle være dårlige nyheter og sambo er ferdig tidlig på jobb for rask støtte, selv om jeg krysser alt som krysses kan for at det går bra!
Masse lykke til!! :Heartred

Back
Topp