Skravletråden

Så.....hvor mange dager på rad kan man spise toastet brød med smør og hvitost til alle måltider før det blir for mye brød og for lite alt annet?

Spør for en venn :bag:

Jeg har ikke matlyst, ingenting smaker som det skal (appelsinjuice er for surt, saft for søtt, kjøtt smaker rart, pizzaen er smakløs, fisk gir meg brekninger...) og eneste jeg har spist siste dagene er toast med smør og hvitost og litt druer og ananas. Fikk en craving på fanta exotic, men selv den smakte ikke som den pleier....

Matlei men samtidig sulten og kvalm, alt på en gang :grumpy:

Det går helt fint å spise det du spiser om du ikke føler at det smaker med annen mat. Det viktigste er jo at man går i seg noe :) du får jo i deg fiber og korn fra brød, og litt kalsium fra ost, og det er bra :) litt frukt også er supert. Det er en så kort periode det blir det eneste man spiser, at det ikke vil ha så mye å si. Etterhvert kan det hende at du orker å spise noe annet, og da er det også bra :) spis det du orker og vil ha.

Jeg sovna kl. 19.30 i dag og våkna kl. 22.... og her ligger jeg lysvåken kl. 00.15 og angrer meg skikkelig:laughing001 skulle pakke i kveld til vi reiser på juleferie i morgen, det ble jo ikke noe av og nå må jeg gjøre det i morgen tidlig:nailbiting: det går sikkert bra, men gud så håpløs jeg er noen ganger......:schocked028

Jeg sovna kl. 19.30 i dag og våkna kl. 22.... og her ligger jeg lysvåken kl. 00.15 og angrer meg skikkelig:laughing001 skulle pakke i kveld til vi reiser på juleferie i morgen, det ble jo ikke noe av og nå må jeg gjøre det i morgen tidlig:nailbiting: det går sikkert bra, men gud så håpløs jeg er noen ganger......:schocked028
Heheh. Vi reiser også i morgen. Men jeg stresser aldri med slikt. :p God juleferie. :)

Får ikke sove, er småkvalm og ett emosjonelt vrak. Ene øyeblikket er alt bare magisk og jeg gleder meg til UL og kan ikke se for meg at noe skal gå gale, andre øyeblikket gråter jeg fordi jeg er så redd for at noe skal skje. Jeg leser om de som har opplevd SA/MA og tenker at jeg blir nok en av de, hvorfor skal jeg få slippe unna? Hva har jeg gjort for å fortjene at det skal gå bra liksom? Hvordan kan jeg vite at det ikke har skjedd allerede? Hva om det allerede har gått gale?

Og så popper det opp søte kattevideoer og morsomme babyer på facebook og jeg gråter enda mer.

Altså, gi meg styrke!

Får ikke sove, er småkvalm og ett emosjonelt vrak. Ene øyeblikket er alt bare magisk og jeg gleder meg til UL og kan ikke se for meg at noe skal gå gale, andre øyeblikket gråter jeg fordi jeg er så redd for at noe skal skje. Jeg leser om de som har opplevd SA/MA og tenker at jeg blir nok en av de, hvorfor skal jeg få slippe unna? Hva har jeg gjort for å fortjene at det skal gå bra liksom? Hvordan kan jeg vite at det ikke har skjedd allerede? Hva om det allerede har gått gale?

Og så popper det opp søte kattevideoer og morsomme babyer på facebook og jeg gråter enda mer.

Altså, gi meg styrke!
Det er dessverre det som er "minuset" med forum som dette.
Det blir så synlig hvor vanlig det er å miste minst en gang i løpet av livet.
Når man tenker over hvor kompleks en graviditet er, altså, man skal lage et helt menneske, er det ikke rart at noe kan skje underveis i prosessen.

Jeg vet hvordan du har det, det _er_ vanskelig å tenke hvorfor akkurat min graviditet skal gå bra, og mitt foster være friskt.

Vi liker å ha kontroll på alt vi foretar oss, men utover unnfangelsen har vi null kontroll på resultatet.

Utover å gjøre det lille vi kan, ta gode valg for oss selv, spise og hvile, må vi stole på at naturen ordner resten (eller legene, hvis en er kommet dithen at medisinen kan sikre et fullgått svangerskap).

Håper du fikk sove godt når du fikk kommet deg til sengs! :Heartred

Var det sånn at vi hadde en person som ville være tilgangsansvarlig når vi får skjult? :)

Hjernetåken er meldt seg! Jeg har lett etter kjøkkenvekten siden søndags kveld og har nå innsett at jeg mest sannsynligvis har hatt ett alvorlig case of the dumbs og kastet den i bosset når jeg ryddet kjøkkenbenken etter kakebaking. Den er INGEN STEDER og jeg reagerte på at søppelet var veldig fult når jeg kastet det mandags morgen.....

Flere som har skrudd av hjernen i forbindelse med graviditeten?

Jepp, normalt husker jeg «alt», men glemt mye småtteri i det siste:oops:

Veldig lett å sove med en 1,5-åring som skal ligge oppå meg, helst oppå de ømme puppene :confused:

I dag var planen å sitte i sofaen og se alt det kjekke på tv. Vel, tradisjonen tro fikk jeg knapt gjort noe av det jeg skulle i går, så i dag blir det husarbeid og kav i stedet.
Same procedure as every year, James!

GOD JUL! :santa:rendeer:Heartred

Godt spørsmål :wacky: Lurer på om vi begynte med en i min forrige gruppe men så ble det byttet etterhvert pga tilstedeværelse. Så kanskje det hadde vært greit å være 2 om det er mulig? :)

Ikke sant. Tror det var to i min forrige termingruppe. Greit å dele litt på det :)

Ikke sant. Tror det var to i min forrige termingruppe. Greit å dele litt på det :)

Har du lagt merke til om noen har meldt seg tidligere? Mener jeg har sett det - men kan fort ha vært en annen termingruppe :angelic:
Jeg kan sikkert være en av dem, med mindre noen andre har lyst. :anyone

Back
Topp