Skravletråden VÅR2024✨️

Jeg har snakket med mine søstrer og brødre og informert de. De vill vær her . De vil komme tures om og hjelpe meg når operasjon obs. Jeg har og en søster som bor på Torp. Setter seg lett på fly hun og kommer. Men har sakt at jeg vil trenge de mer når jeg vel har vart på samtale. Har 3 barn så ikke lett dette her.
Verlden krasje for meg akuratt nå. Trodde vi hadde hatt nok fram til nå mei nei da tydligvis ikke
Verden er ikke rettferdig, og når man tror det er nok så er det åpenbart ikke det.

Tøffe tak du står i nå. Ønsker det alt vel. Heldigvis gode prognoser for de fleste.
 
Hvordan klare å samarbeide med en eks som er så forbanna provoserende og irriterende i mange år til:shifty: Han gjør meg så sint med kommentarene sine og kritiseringa si og jeg klikker dessverre på han hele tiden. I offentligheten også:arghh: Klarer ikke å bare la det gå, for han bare MÅ komme med noe HVER ENESTE GANG jeg ser han. Dessverre blir det flere ganger hver uke i mange år fremover.
 
Hvordan klare å samarbeide med en eks som er så forbanna provoserende og irriterende i mange år til:shifty: Han gjør meg så sint med kommentarene sine og kritiseringa si og jeg klikker dessverre på han hele tiden. I offentligheten også:arghh: Klarer ikke å bare la det gå, for han bare MÅ komme med noe HVER ENESTE GANG jeg ser han. Dessverre blir det flere ganger hver uke i mange år fremover.

Hørtes ikke noe kjekt ut.

Glad jeg ikke har en sånn i livet mitt, jeg er heldig.
 
Det ligger an til en meget varm 17. mai

Blir det bunad på folket?

Planen hos oss er mor og far i bunad. To jenter i sommertøy og en sønn i kropsuniform, dog diskuteres det hvor grensen skal gå for at man sier de skal stille uten jakker.

Og er dere klare for den store dagen, elelr har dere som meg en lang liste for 16. mai?

Når jeg bare er ferdig på jobb er det muliges senteret med 13 åringen som "ikke har noe å ha på seg".
Bake en kake til skolen (men jeg var tidig ute og meldte meg for langpanne kake uten gluten og laktose, aka Toro, så det er ikkeså mye jobb som å bake og pynte en rund festkake. Jeg skal pynte den med rødt og hvitt og blått strøssel tenker jeg.
Stryke bunadsskjorter og korpssskjorte. Og skaut med sløyfe, tror jeg skal bruke det i år.
Pusse bunadssølv og puss bunadssko (mulig mannen settes til skopuss da)
Stryke flagg og sløyfer, pynte ute

Og ellers hva enn jeg kommer på at vi har glemt.
Det må selvsagt handles mat, men der setter jeg også mannen på saken.
 
Jeg står påjobb og forsøker å avstemme et regnskap. Jeg føler at jeg holder på å sovne, Lufta er tett og tung. Jeg ble minnet på å sette på vift da, det hjelper jo litt på luftsirkulasjonen om ikke annet. Men tung luft er et og hodet er klart for langhelg
 
Livet faller på plass. Eller 17. Mai i alle fall.

Jeg har fortsatt igjen å styrke og bake og pusse, men nå står jeg i solvarmen og griller middag og nyter livet. Jeg bruker ikke en evighet på å stryke , jeg er ikke så dønn nøyaktig. Det skal ordne seg.
 
Men bake kake når det er nesten 28 grader i stua ?

Stryke tøy i en liten time når det er 28 grader i stua ?

Jeg tror ikke det gitt. Det får bli litt senere.

Vi har gjennomtrekk i stua og vifte som står på, men det er varmt. Sommervarmt.
 
Men, hjelper det å utsette da.

Det er 28.7 grader i stua nå.....

Vel, jeg legger minstemor snart og så baker jeg kake og leter frem strykebrettet. Det er jo bare å få det gjort. Men seriøst. Jeg skulle gjort det før det ble så varmt. Altså.... Ehh... En uke siden ?
 
Vel, kaka er stekt, skjortene strøket, flagg og sløyfer like så. Alt vel. Det blir nok bra
 
Hipp, hipp hurra og gratulerer med dagen!
 
Har folk smeltet bort i varmen?
 
Hvordan klare å samarbeide med en eks som er så forbanna provoserende og irriterende i mange år til:shifty: Han gjør meg så sint med kommentarene sine og kritiseringa si og jeg klikker dessverre på han hele tiden. I offentligheten også:arghh: Klarer ikke å bare la det gå, for han bare MÅ komme med noe HVER ENESTE GANG jeg ser han. Dessverre blir det flere ganger hver uke i mange år fremover.
Det kan ta lang tid før det bedrer seg. Vi fikk hjelp med Familieråd for å ordne samvær, ett av tiltakene var at «tilsynsperson» ikke var meg, men fars mor. Det hjalp veldig! Og etterhvert som barnet blir eldre trenger du ikke være med :happy: Det er mange svære kameler man bare må svelge, selv svarte jeg ikke på kritikk og kommentarer, bare «javel», «Neivel» eller liknende :smiley-ashamed004

Hipp, hipp hurra og gratulerer med dagen!
Gratulerer med dagen ja! Noen dager siden nå, men:hilarious:

Har folk smeltet bort i varmen?
Neida! Ikke helt! Vi prøver å komme oss litt ut på trilletur igjen. Hvordan har pinsehelga vært?
 
For vår del var pinsehelga ganske rolig. Shopping på lørdag
Kaffi hos mine foreldre på søndag, med bror min og familien også.
Og egentlig ingenting på mandag

Devis grunnet ei småsjuk jente som hostet og frøys, så ble et ikke så mye gjort mandag som vi hadde tenkt.

I dag har eldstemann skriftlig eksamen i matematikk, tiende klasse. Ettermiddagen er full av korps, samt at jeg må gå mine daglige 10 000 skritt til dytt.no-kampanjen på jobb. Eller, litt mindre å gå er et fodi ejg får godskrevet 1 000 for hver haltime jeg står på jobb, inntil 3, så jeg har stått den første halvtimen på jobb og jeg reise meg snart igjen og står en time til, så ar jeg 3 000 skritt registrert utover de jeg faktisk GÅR idag. Om jeg kommer meg hjem tidlig nok til at vi går til korspøving og tilbake i tillegg så nærmer jeg meg vel, i alle fall om vi ogsåtar e gåtur i pause kl 14 på jobb, som vi ofte gjør nettopp pga denne dytt-kampanjen.

Ideelt ett hadde jeg hatt lyst på camping i pinsa, men av flere grunner hvorav denne eksmenen i dag teller en god del, så ble et ikke i år.
 
For vår del var pinsehelga ganske rolig. Shopping på lørdag
Kaffi hos mine foreldre på søndag, med bror min og familien også.
Og egentlig ingenting på mandag

Devis grunnet ei småsjuk jente som hostet og frøys, så ble et ikke så mye gjort mandag som vi hadde tenkt.

I dag har eldstemann skriftlig eksamen i matematikk, tiende klasse. Ettermiddagen er full av korps, samt at jeg må gå mine daglige 10 000 skritt til dytt.no-kampanjen på jobb. Eller, litt mindre å gå er et fodi ejg får godskrevet 1 000 for hver haltime jeg står på jobb, inntil 3, så jeg har stått den første halvtimen på jobb og jeg reise meg snart igjen og står en time til, så ar jeg 3 000 skritt registrert utover de jeg faktisk GÅR idag. Om jeg kommer meg hjem tidlig nok til at vi går til korspøving og tilbake i tillegg så nærmer jeg meg vel, i alle fall om vi ogsåtar e gåtur i pause kl 14 på jobb, som vi ofte gjør nettopp pga denne dytt-kampanjen.

Ideelt ett hadde jeg hatt lyst på camping i pinsa, men av flere grunner hvorav denne eksmenen i dag teller en god del, så ble et ikke i år.
Deilig med rolig helg! Synd det ikke ble camping da, det hadde nok blitt en superfin tur i det fine været. Det kommer kanskje muligheter senere?

Håper eksamen gikk bra og at jenta er på bedringens vei. Virkelig flott at du får til å gå så mye, jeg tror ikke jeg har så mange skritt per dag akkurat. Mer når vi triller tur selvsagt. Kan sjekke hva jeg hadde lørdag…. Skal vi se… rett over 7000, det er ikke så dårlig.

Har begynt og løpe litt for at få andre tanker og da jeg mår bra av at løpe.
jeg venter fortsatt på telefon fra sykehuset. Ventetiden er grusom..
Pleier å hjelpe med aktivitet for å tenke på noe annet. Forstår at ventetiden er grusom! Håper de finner ut at det kan ordnes så enkelt som mulig
 
Deilig med rolig helg! Synd det ikke ble camping da, det hadde nok blitt en superfin tur i det fine været. Det kommer kanskje muligheter senere?

Håper eksamen gikk bra og at jenta er på bedringens vei. Virkelig flott at du får til å gå så mye, jeg tror ikke jeg har så mange skritt per dag akkurat. Mer når vi triller tur selvsagt. Kan sjekke hva jeg hadde lørdag…. Skal vi se… rett over 7000, det er ikke så dårlig.


Pleier å hjelpe med aktivitet for å tenke på noe annet. Forstår at ventetiden er grusom! Håper de finner ut at det kan ordnes så enkelt som mulig
Håper på flere mulgiheter for camping ja, det bør vel kunne la seg ordne. Denne pinsa var bare ikke rett tid

Eksamen tror jeg gikk bra, og jentungen er heldigvis mye bedre og fikk under tvil gå på stranda i går med kusina, med instruksjon om å ha ed tørt tøy og skifte før hun gikk hjem heller enn å gå hjem i våt bikini

Det er VARMT nå og alle vil selvsagt på stranda, men hun er for øyeblikket på vei til kjeveortopeden (fulgt av faren) og kusina som hun vil bade med sak lpå turn, og lekser har de jo goså. Lillesøster som absolut vi lbade men må ha med en voksen skal på korøving i dag, de er bare denne og neste gang igjen og en konsert så er det sommer, så jeg synes hun bør gå selv om det sitter langt inne å prioritere KOR på årets varmeste dag. Det er 24,7 grader hjemme ifølge netatmoen min (gradestokk som henger på nordsiden av veradnaen, som jeg leser av på mobilen)
I morgen skal det være nesten samme været så da tenker jeg det blir bading. Vel, det er vel en elelr to som skal på speider egentlig, vi får se, jeg trodde det skulel være to, men de var to sist uke så da er det kansje bare en denne uken da, for alle er det annenhver uke, også har ungdomsskolen egen samling de andre ukene, og han gidder sikkert ikke, men vil sikkert ikke på stranda heller, så vi får se.
 
En søvnløs natt :arghh: Hater slike netter. Opp om 3,5 time.
Slitsomt. Håper du fikk litt søvn

Jeg har våknet mange ganger og drømt at jeg hadde forsovet meg.

Jeg og mannen byttet roller fra i dag, jeg vet ikke for hvor lenge, det avhenger av suksessen på hjemmebane antar jeg.

I ag er det nemlig han som er hjemme og ordner frokost og matpakker og får ungene ut døren sånn i disse tider, mens jeg har vært på kontoret i snart en time. Og derved meg som kan dra hjem i 15 tiden og lage middag, mens han jobber lenger pga at han neppe er på kontoret så mye før 9. Det har vært motsatt i lange tider, så greit å snu litt om på rutinene og se om det fungerer bedre, for morgenene for meg og ungene har kjørt seg litt fast. Særlig jentene. Eldstemann er enkel sånn, han står opp, kler på seg, glor på skjerm, minnes på å komem op ptil frokost, spiser, tar medisiner og pusser tenner og går til skolebussen. No hassle.

Trøtte jenter som ikke vil ha frokost, ikke vi ha matpakke, ikke vil ha mat, føler seg syk, etc. Det sliter 90% av energien min for dagen før jeg kommer meg ut døra føler jeg
 
Last edited:
Fy fader asså. Før en start på året 2024 det blev. Min datter har planlagt en overraskelse for meg men hun vet ikke at jeg vet at min søster kommer fra Stockholm imorgen hun skal vær her med meg og blir med meg på tirsdag på Mr av begge bryst med kontrast på sykehuset.
Jeg er ikke klar for noe som helst. Det ukjente er det som friker meg ut.
 
Back
Topp