***skravletråden for JUNI***

Jeg hater at badet vårt er så fullt som det er. Fordi det er så upraktisk innredet som det er.

Jeg skal ta speilet og vasken. Hygienen tilsier at jeg skal det. Vasken er full langs kanten. Hylla under speilet er full. Når jeg er ferdig å vaske er se ca like fulle igjen

Her finnes nemlig ikke skap eller skuffer (annet enn stellekommoden og den skal jeg love er full!!) alt står fremme. Og alt blir derved støvete og alt er bare rot!!

Ah, den er kjip! Vil dere kunne pusse opp eller endre møbler eller noe på sikt for å få vekk rotet?

Ah, den er kjip! Vil dere kunne pusse opp eller endre møbler eller noe på sikt for å få vekk rotet?
Det er planen. En eller annen gang i fremtiden... Få faktisk baderomsinnredning, skap eller skuffer under vasken. På sidene av speilet etc. Der deodorant og linser og alt sånt kan bo, i alle fall den dagen man rydder....

Trodde du skulle ha alt det der inni kyllingen jeg nå ^^
Den gratengen høres god ut. Oppskrift? Jeg regner med det er blomkål, brokkoli, ost og noe mer, kanskje fløte? Og krydder sikkert?
Delte en brokolli og en blomkål i 4 deler og "smuldret" i små buketter med hendene oppi en ildfastform.
Delte opp en løk og litt hvitløk (en 3-4 fedd) som jeg stekte mykt i litt smør.
Helte over en sånn passe mengde fløte og lot de småkoke en 5 minutter eller så.
Smakte til med salt, pepper og paprikapulver og helte over ca 2/3 opp (eller rettere sagt det jeg hadde kokt opp og spedte på til 2/3, 2/3 opp er riktig til poteter, men blomkål og brokkoli inneholder med væske og da blir det for mye).
Inn i ovnen på ca 225 grader i en 30 minutter, ta ut og ha masse ost oppå, inn i ovnen igjen er 20-30 minutter...

Det er planen. En eller annen gang i fremtiden... Få faktisk baderomsinnredning, skap eller skuffer under vasken. På sidene av speilet etc. Der deodorant og linser og alt sånt kan bo, i alle fall den dagen man rydder....

Woah, deja vu! Føler plutselig at vi har diskutert dette før, men jeg tror jeg må ha drømt det.

Delte en brokolli og en blomkål i 4 deler og "smuldret" i små buketter med hendene oppi en ildfastform.
Delte opp en løk og litt hvitløk (en 3-4 fedd) som jeg stekte mykt i litt smør.
Helte over en sånn passe mengde fløte og lot de småkoke en 5 minutter eller så.
Smakte til med salt, pepper og paprikapulver og helte over ca 2/3 opp (eller rettere sagt det jeg hadde kokt opp og spedte på til 2/3, 2/3 opp er riktig til poteter, men blomkål og brokkoli inneholder med væske og da blir det for mye).
Inn i ovnen på ca 225 grader i en 30 minutter, ta ut og ha masse ost oppå, inn i ovnen igjen er 20-30 minutter...

Takk :)
Det må jeg lage en dag. Vi bruker ofte blomkål og brokkoli, men som regel kokt. Det blir kjedelig i lengden.

Hmmmm. Fikk så lyst til å strikke en kjole til mitt yngste tantebarn, men nå tror jeg kanskje at jeg lar det være. Jeg har aldri møtt henne, og vil vel aldri gjøre det heller, og jeg ser ikke for meg at foreldrene faktisk vil ha kjolen på henne. Jeg kan vel heller lage en lue. Rask og enkel, men samtidig fin. Mindre tid til å bitterhet.
Åh kjole høres fantastisk ut
Så trist det er sånn

Vurderer å bestille kieltur neste helg, men må vel vente til jeg har vært hos legen på mandag igjen

Burde ha gjort det ene og det andre, men jeg sitter bare her jeg. Ser på at fluer parer seg. Det ser i alle fall ut som at de gjør det, jeg har ikke sjekket opp fluers paringsritualer. Det er ikke spesielt interessant, men det tar oppmerksomheten fra det jeg burde ha gjort. Kanskje jeg skal ta meg selv i nakken og gå ut på kjøkkenet?

Åh kjole høres fantastisk ut
Så trist det er sånn

Ja, mest for mannens del, men av og til må jeg bare få det ut jeg og!
Ja det er en fin kjole. Jeg har garn, og egentlig skulle jeg strikke den til Lillejenta, men julegaver må komme først. Jeg kan jo bare strikke en større størrelse om jeg ikke rekker å strikke til henne på en stund.

Burde ha gjort det ene og det andre, men jeg sitter bare her jeg. Ser på at fluer parer seg. Det ser i alle fall ut som at de gjør det, jeg har ikke sjekket opp fluers paringsritualer. Det er ikke spesielt interessant, men det tar oppmerksomheten fra det jeg burde ha gjort. Kanskje jeg skal ta meg selv i nakken og gå ut på kjøkkenet?
Ler så jeg griner her jeg sitter.
De gjør det forresten slik :P
250px-Sarcophaga_carnaria_II.jpg

Woah, deja vu! Føler plutselig at vi har diskutert dette før, men jeg tror jeg må ha drømt det.
Ikke utenkelig at jeg har klaget over det samme før.
Det irritere meg hver gang jeg vasker badet... (men jeg klager vel heldigvis ikke her hver gang da....)

Fant delen på et passende sted på nett til kr 130,-, men har et slikt sted ikke langt her fra hvor man kan levere alt mulig type avfall.
Vet at når det gjelder sykler kan man også komme dit for å plukke deler.
Mannen skal sjekke ut i morgen om det også gjelder hvitevarer.
Dersom det gjør det er det ikke sikkert vi behøver å tenke på bestillingstid

Fant delen på et passende sted på nett til kr 130,-, men har et slikt sted ikke langt her fra hvor man kan levere alt mulig type avfall.
Vet at når det gjelder sykler kan man også komme dit for å plukke deler.
Mannen skal sjekke ut i morgen om det også gjelder hvitevarer.
Dersom det gjør det er det ikke sikkert vi behøver å tenke på bestillingstid
Er jo enklere å bruke den butikken da, så får dere fikset det snarest :)

Back
Topp