***skravletråden for JUNI***

Usj, jeg fikk mellomste til å trå på vekta i dag. 19,3

Hun var 20,5 sist hun ble veid så over en kilo ned. Ikke mye å gå på akkurat. Hun hadde en kmi på 14 før, som for jenter på 7,5 år er akkurat under grensen for undervekt grad 1. På 13,2 som hun har nå er hun derimot ikke langt unna grad 2. Hun var så tynn i vinter også etter en runde sykdom. Må bare spise seg opp igjen og altså gjerne legge på seg halvannet kilo for å komme helt i nedre normalvekt.
(jeg bruker da skjemaene fra vekststudien i Bergen, som er det de bruker på helsestasjonen)

Det er i seg selv helt greit at hun er tynn, hun følger på et vis sin egen kurve, helt i underkant av normalområdet. De siste par årene rett under grensen til undervekt men bare desimaler unna der hun lå før så det er greit. Men én sykdomsrunde, så faller hun langt ned. Og det tar tid å spise henne opp igjen. Hun er jo småspist som det er...

Uff, så leit![emoji20] håper hun klarer å spise seg opp greit! Ikke stas når en liten sykdomsrunde ødelegger så mye[emoji13]

Oki . Hva er planene ? Vi reiser østover 16 juli
Vi reiser nok østover sånn rundt neste helg. Ikke så langt. Gjøvik/Toten.
Planer ellers får jeg neppe mannen i prat på før han har fått i havn dette han stresser med på jobb. Dvs ca når vi drar.

Trolig hunderfossen. Lyst å overnatte der og ta en dag i lilleputthammer også. Mer lyst har jeg i dyreparken egentlig. Siden jentene ikke har pass blir det ikke utlandet.

Ja det må vi gjøre. Det er vanlig der mannen kommer fra at man spiser foran TV, så det gjør vi som oftest selv om jeg egentlig synes det er en uting :P

Her er det eneste måten vi får gutta til å spise greit på[emoji85][emoji28]

Uff, så leit![emoji20] håper hun klarer å spise seg opp greit! Ikke stas når en liten sykdomsrunde ødelegger så mye[emoji13]
Ja, matlysten er ikke på plass enda men jobber med saken. Men én kg tar tid å få på henne. Vi får ta sommeren til hjelp.

Egentlig var planen fra helga. Men det ble visst fra neste helg. Altså jobber han uke 27 og vi har 28 og 29 sammen før jeg begynner å jobbe uke 30 mens han skal ha ungene den uka.

Godt med 2 uker sammen[emoji173]️

Vi reiser nok østover sånn rundt neste helg. Ikke så langt. Gjøvik/Toten.
Planer ellers får jeg neppe mannen i prat på før han har fått i havn dette han stresser med på jobb. Dvs ca når vi drar.

Trolig hunderfossen. Lyst å overnatte der og ta en dag i lilleputthammer også. Mer lyst har jeg i dyreparken egentlig. Siden jentene ikke har pass blir det ikke utlandet.
Oki . Vi sksl til Hunderfossen og Lilleputthammer :)

Gjør som meg[emoji23] vask så ofte at det nesten alltid er tomt i kurven![emoji41]
Vasker ofte men har for mye liggende til å noengang komme til bunns tror jeg.

Back
Topp