Skravletråden for april

Den ene gangen jeg er på en butikk som ikke har håndvask og/eller håndsprit, så har jeg ikke det i lomma heller!

Dagens utflukt til plantasjen var derved min største smitterisiko siden skolen stengte.

Nå skal jo minstemor i bhg fra tirsdag så da seksdobler vi vel kontaktflaten vår mot omverden uansett, så den ene handleturen er sikkert ikke krise, men jeg kommer til å legge skylden på den dersom jeg blir syk de neste to ukene ;)

Vi har ikke gjort så mye i dag (heller). Jeg forsker litt i flytting, og tar livet ganske så med ro.

Så deilig å kunne sitte i hagen i dag i finværet :) jeg har lyst på noe koselig til hagen, typ sånn huske til to eller hengekøye på ramme

Fikk kjøpt meg 5 stiklinger på plantasjen i dag, tre pelargonia og to fuchia. Sistnevnte skal jeg klippe er par stiklinger til av hver. For de skal jo klippes for å vokse rett og jeg kjøpte dem sent på sesongen for å si det sånn så de har stått litt lenge og ikke blitt klippet så de må klippes så mye at de kan stikkes rett og slett. Jeg pleier kjøpte dem mye tidligere og et par av utvekster lar jeg vokse så lange at jeg stikker dem sånn i starten, så får jeg flere planter utav det.

Endte med mangel på plass in vinduskarmen, dessuten har jeg to tomatplanter som ikke skal ha det helt så varmt som det er i vinduet nå så de havnet i solveggen på verandaen i kveld men skal inn i natt også får jeg finne en bedre løsning i morgen for det er for kaldt ute enda til å begynne å ha de ute. De bør ha minst 15 grader og her er det opp i 11-12. Klart, det er noe varmere i sola da, men det er mye trekk på altanen vår så varmt er der ikke.

Akkurat det har jeg planer om at vi skal gjøre noe med. Tett rekkverk, og trolig litt levegg mot nord. For der er ofte derfra det blåser.

Jeg er så forbaska lei av leggingen for tida... Minsten går det greit med, eldste... Ikke like greit. Hun har vært ute 10ganger på 15min fordi, fordi... Savner de gode dagene der vi hadde det koselig med lesing og sang før leggetid. Nå er avslutning på dagen bare strenge beskjeder og føler meg slem :(

Jeg er så forbaska lei av leggingen for tida... Minsten går det greit med, eldste... Ikke like greit. Hun har vært ute 10ganger på 15min fordi, fordi... Savner de gode dagene der vi hadde det koselig med lesing og sang før leggetid. Nå er avslutning på dagen bare strenge beskjeder og føler meg slem :(

Legging på villspor her også.

4 åringen leser mannen for nå....

9 åringen spiser kveldmat.

Og 11 åringen nekter å spise enda

Gjør sikkert vi også. Får sikkert ikke dradd i hunderfossen, der blir vel for trangt mellom folk.

Relevant fare for at vi heller ikke får dradd i dyreparken, og det sparer vi mer på....
Frister ikke å dra i slike parker når det er forventet at «hele» Norge skal på samme plassen:P

Er det ikke det ene, så er det det andre.

Eksemutbrudd på mellomste. Ikke ille, egentlig. Det er vel og merke henne vi en gang i tiden fikk eksemskole for på sykehuset, men det var mer av nytte for eldste. (altså, vi voksne som vsr på kurs) hun hadde et utslett på ryggen som de sa var eksem, men innen vi fikk kurs var hun forlengst frisk. Problemet med det eksemet den gangen var at det gikk brennkopper i det, og vi smurte som vi hadde fått beskjed om, hele ryggen med oppsprukket hud, og jeg er åpenbart ikke god på å se brennkopper før de er..... Omfattende. Så hun hadde brennkopper i eksemet utover hele ryggen, og så ikke ut. Men når vi fikk has på brennkoppene (ble antibiotikakur det, i tillegg til rensing, det var store deler av hudoverflaten på et tidspunkt) så var eksemet borte og dykket ikke opp igjen.

Litt tørre hender på vinteren, men ikke mer enn t hun fikk nyte godt av kremer vi hadde for søsken (broren har hatt håndeksem i noen år, mistesøstrs fikk også et utslett på ryggen som bitteliten som legen mente var eksem. Men det har ikke kommet igjen) eldstemann er atopikeren vår, han har astma, han er allergisk og han har hatt eksemflekker på kroppen siden han var liten. Men midnre med årene, ettrhvert bare på hendene på vinteren og denne vinteren veldig lite utbrudd egentlig

Mellomste sine hender har vært mindre pene i år og har fått kortison i perioder. Nå trodde jeg det var bedre, men nå er det utover håndleddet (pleier være senteret mest rundt knokene) og dessuten flasse-tørr utside av albuene og rødt og tørt på flekker inni dem.

Jeg håper det har å gjøre med genseren hun gikk med i dag, en ullgenser, med bare en tskjorte under. Hun har brukt den før. Men da med tynn genser under sier hun.

Det er ikke ille, ikke heftig, men det er gjenkjennbart. På den "beste" ungen, eller i alle fall ungen med best hud da. Minstemor rykket opp til den plassen gitt (for tiden har hun bare en god del mollusker, men huden er fin sånn ellers)

Bahh. Jeg blir litt matt.
Krysser fingre for at det bare er genseren:)

Frister ikke å dra i slike parker når det er forventet at «hele» Norge skal på samme plassen:p

Frister ikke helt nei. Men jeg blir dønn splitter pine gal om vi skal være to uker hos svigers og ikke kunne dra noen plass.

At en av dagene er i huderfossen er en pustepause selv om vi ofte er der sammen med svigerfar og ungene hans, det er veldig kjekt for da kan ungene løpe sammen etter interesser og alder og nok voksne til å dele på oss.

At vi skulle bruke 4-5-6 av dagene på en tur til Kristiansand skulle gjøre besøket hos svigers til nærmere en uke, og derved sunnere for både meg og forholdet oss i mellom og for svigermor som fakrisk blir sliten av tre barnebarn, men ikke vil innrømme det til oss.

Mer av sommeren hjemme blir absolutt muligens løsningen, la oss bare håpe det ikke blir så mye regn og kaldt som det pleier.

Har det vært vanskelig å få tak i?:)
Jeg får fortsatt ikke tak i tørrgjær, enda der bare er lov å kjøpe en pakke hver på nærbutikken. De hadde for sørbakst i går da, men jeg ser etter ren til pizza, alternativt den originale. Altså til å bake pizza.

Krysser fingre for at det bare er genseren:)

Ja. Det er bedre nå, men klart, kortisom virker sånn. Vi skal slå det ned og smøre mye gode kremer og så får vi se. Det er en del på hendene også, grunnet den hyppige håndvaskem trolig. Hun var jo tørr før der også, vi har brukt mye fet krem og hansker og tidvis kortison på oversiden av hendene i vinter. Det har spredd seg fra knoklene og opp til håndleddet nå, i tillegg til at det altså kom i albuen.

Nei, skulle man stått opp da? Klokka er åtte, et par av ungene er igang, mannen snur så vidt på seg.

Planen for dagen er å ta igjen alt det husarbeidet som er ignorert den siste tiden. Det behynner å plage oss. Så vaske klær, brette klær, legge bort. Rydde. Støvsuge. Tørke støv. Vaske bad og kjøkken.

Skal tro hvor langt vi kommer?!
Kom dere i mål??:)

Her kom toåringen tuslende 5.45, men sovnet faktisk mellom oss i senga til 8.20. Klarte jeg å sove( som er i konstant underskudd av søvn) mer? Neida:rolleyes: Så nå er jeg sliten og trøtt, mens resten av huset er opplagte og klare for en ny dag:wacky: Ja ja. Har da frihelg da:p
Kjedelig å ikke få sove!:(

Telt i hagen i sommer har jeg lovet ungene.

Men jeg trodde ikke det skulle bli helt så tidlig.

23.4 er det st. Georgsdagen. Speiderdagen. Og siden det ikke blir noe St Georgsløp i 2020 så inviteres der til tidenes største speidertur, overnatting hjemme hos deg selv. Telt i hagen, hengekøye, eller putefort i stua (som min syntes virket mest fristende men han mener vi ikke har nok puter. Jeg påpekte ikke at vi fakrisk har 2 hjørnesofaer. Mine unger har i urovekkende liten grad bygd pute fort. Litt med stoler og pledd. Men ikke sofaputer. Så jeg tipser dem ikke nå ;))

Vi har telt. Ikke et lite fjelltelt for en speider rett nok, familetelt for 6 personer med oppholdsrom med ståhøyde for voksne. Så det trengs to voksne for å montere, menmen.

Det kan være det blir en speideraspirant eller to også der ute, mellomste rakk et speidermøte før korona. Eller. Hun var på et og sto over det neste, det kræsjer med fotballen så hun var ikke sikker på hva hun skulle velge, så skulle hun kanskje på det neste men det ble altså korona. Om minstemor skal, så blir det en "speiderleder" også, hun sover ikke i telt uten en voksen. Vi får se.

Heldig at det er denne uken som kommer, og ikke den som var. Denne uken som kommer er det opphold og sol, den som var, har inneholdt mye vind og regn. I så fall måtte jeg ordnet putefort likevel tror jeg.
Telt i hagen høres morsomt ut!:D

Back
Topp