Skravletråden for april

Telt i hagen i sommer har jeg lovet ungene.

Men jeg trodde ikke det skulle bli helt så tidlig.

23.4 er det st. Georgsdagen. Speiderdagen. Og siden det ikke blir noe St Georgsløp i 2020 så inviteres der til tidenes største speidertur, overnatting hjemme hos deg selv. Telt i hagen, hengekøye, eller putefort i stua (som min syntes virket mest fristende men han mener vi ikke har nok puter. Jeg påpekte ikke at vi fakrisk har 2 hjørnesofaer. Mine unger har i urovekkende liten grad bygd pute fort. Litt med stoler og pledd. Men ikke sofaputer. Så jeg tipser dem ikke nå ;))

Vi har telt. Ikke et lite fjelltelt for en speider rett nok, familetelt for 6 personer med oppholdsrom med ståhøyde for voksne. Så det trengs to voksne for å montere, menmen.

Det kan være det blir en speideraspirant eller to også der ute, mellomste rakk et speidermøte før korona. Eller. Hun var på et og sto over det neste, det kræsjer med fotballen så hun var ikke sikker på hva hun skulle velge, så skulle hun kanskje på det neste men det ble altså korona. Om minstemor skal, så blir det en "speiderleder" også, hun sover ikke i telt uten en voksen. Vi får se.

Heldig at det er denne uken som kommer, og ikke den som var. Denne uken som kommer er det opphold og sol, den som var, har inneholdt mye vind og regn. I så fall måtte jeg ordnet putefort likevel tror jeg.

God morgen

Været ser lovende ut her også, så middagen skal grilles.

Det skal vaskes klær og brettes klær og forberedes såvel barnehage-oppstarten på tirsdag som mandagens hjemmeskole og hjemmekontor, mannen stikker på kontoret for sin 50% jobb, men ikke før rundt 8.30, keg skal stå opp grisetidlig å jobbe frem til ni, for da mister vi strømmen i 3 timer som skal brukes på fysisk aktivitet, utetid, og lunsj, før vi durer på med hjemmeskole og jobb igjen etter 12, mannen kommer hjem og overtar ansvar for oppfølging av barn og å lage middag så jeg får jobbe videre.

Men først og fremst er det søndag. Mannen er fersig på badet og gikk opp for å begynne på frokosten, så da går jeg på badet og kommer igang med dagen.

God morgen

Været ser lovende ut her også, så middagen skal grilles.

Det skal vaskes klær og brettes klær og forberedes såvel barnehage-oppstarten på tirsdag som mandagens hjemmeskole og hjemmekontor, mannen stikker på kontoret for sin 50% jobb, men ikke før rundt 8.30, keg skal stå opp grisetidlig å jobbe frem til ni, for da mister vi strømmen i 3 timer som skal brukes på fysisk aktivitet, utetid, og lunsj, før vi durer på med hjemmeskole og jobb igjen etter 12, mannen kommer hjem og overtar ansvar for oppfølging av barn og å lage middag så jeg får jobbe videre.

Men først og fremst er det søndag. Mannen er fersig på badet og gikk opp for å begynne på frokosten, så da går jeg på badet og kommer igang med dagen.
Her skal vi straks ut og leke, drøyer til vi har sola ordentlig. Bor slik til at det tar tid før den kommer på tomta :) alene med ungene idag også. Så idag blir det forberedelse til bhg imorgen, lese gjennom alle skriv vi har fått fra bhg for å få på plass og forstå alle tiltak de har satt igang. Veldig redd for å gjøre noe feil:p

Kaldt ute foreløbig , vært minusgrader i natt . En vaskemaskin er satt på.
I morgen starter ungdomsskolen med vanlig timeplan , måinnrømme at jeg synes det er litt drøyt at de i tillegg forventer fysisk aktivitet i 1 t utenom timeplan.

Ut på stolpejakt og etter hvert kjøpe is. Så blir det å forberede bhg.start i morgen på yngste. Lese over veilederen så vi har fått med oss alt. Kanskje begynne med morgendagens skolearbeid så vi ligger litt foran. Mer tid til andre ting:)

Gaah fått en feil del så taket på solsenga får vi ikke festet , nå er jrg spent på om vi får tilsendt riktig...

Kjeder meg!!!!
Ungene holder på med sitt, mannen har funnet ut at han skal vaske komfyren innvendig (og det akkurat når jeg skulle begynne å bake bursdagskake).
Jeg sitter i sofaen og glor ut i luften

Back
Topp