Skravletråden for april

Pleier å ta storhandel på Rema, men er det noe jeg trenger de ikke har der så ligger en Meny rett ved siden av og der finner jeg det meste.
Er skjeldent jeg er på Coop Obs!, men de chili-chees nugetsene der er mye bedre og sterkere enn de på Rema/Kiwi/Meny

Om vi hadde en meny i nærheten hadde det reddet mye. Og rema rundt her er vanligvis ca dobbelt så store, fysisk sett, som min kiwi. Kiwi er grei. Har det trenger til vanlig. Ikke så stor. Men nok mat fyller på ofte og tross alt ikke så mange kunder.

Obs handler vi på flere ganger i mnd vanligvis. Men det er fordi den er på amfi og vi er der på utflukt med hele familien for å handle andre ting. Eller har vært på svømmehallen vegg i vegg. Så handler vi der når vi først er der. Får jo handlet andre ting der også. Skulle helst vært der nå med ungene. Alle tre for joggesko. Obs selger viking sin passer bena til mine unger godt, goretex. Og jakker. De har gode jakker fra Helly Hansen som selges på obs nå, men begge de eldste har vokst fra sine. Så de må ha nye jakker. Yngste har jakke.

Slikt ville normalt medført en moa-lørdag for oss. Nå er vi i tenkeboksen på å kjøpe "i blinde", eller ta dem med der over påske, midt i uken et tidspunkt der ikke er så mye folk.

Samme her eller klokken var 8:40 ish...synes der var mange og tomt for en del
Mannen er ute nå. Jeg vet ikke hvor eller om der er mye folk. Han har dradd enten retning obs eller europris antsr jeg. Trolig obs.

du kan stavmikse vanlige havregryn for å lage havremel :) Eller teste havregrynsgrøt, min spiser det, deilig havreansiktsmaske :hilarious: nå begynner han å få teken med skje da, så spiser helt selv med skje i tillegg til med fingrene, såå stolt :D

håper du får hvile igjen etterpå!
Ja tenkte vi skulle prøve havregrynsgrøt. Bruker du med melk eller vann?

Har vært ut på påskehandel :) tror vi har det vi trenger til over helgen. Slet litt med å finne lammelår som ikke var 4 kg liksom :rolleyes: nå sitter lammelåret i kjøleskapet og det skal langtidsstekes nam nam blir mat til to middager, er nesten bedre med restemiddagen :shy:

Var på Obs men allergihylla var litt skrapa der og de hadde ikke så veldig med lammekjøtt
Allergimat trenger vi helsigvis ikke.

Lam går vi for pinnekjøtt fra fryseren. Skulle gjerne hatt lammestek, men det er så mye mat og ungene ikke så glad i det at da burde vi hatt gjester. Og det utgår i år.

Spørs om folk har trøste-handlet? kjøpt for mye av alt det gode
Folk har kjøpt mye mer godteri og potetgull enn vanlig. Men man er usikker på om det er kjøpt mye mer eller om det er kjøpt mye er i Norge. Altså mindre i Sverige, grunnet korona-karsntene som i alle fall noen folk overholder selv om mange ikke gjør det

Ja tenkte vi skulle prøve havregrynsgrøt. Bruker du med melk eller vann?

På vann stort sett, men det hender han har fått med kumelk hvis vi har glemt oss av siden vi stort sett lager til hele familien. Men egentlig vann, min er jo bare 9 mnd enda da. Men snadderfrokost med havregrøt altså, koker til hele familien, også har vi valgfri topping, epler, nøtter, smør, bær etc. Minimini er veldig glad i havregrøt med blåbær oppå :) Han er en racer på å plukke de ut og spise de først da :hilarious:

På vann stort sett, men det hender han har fått med kumelk hvis vi har glemt oss av siden vi stort sett lager til hele familien. Men egentlig vann, min er jo bare 9 mnd enda da. Men snadderfrokost med havregrøt altså, koker til hele familien, også har vi valgfri topping, epler, nøtter, smør, bær etc. Minimini er veldig glad i havregrøt med blåbær oppå :) Han er en racer på å plukke de ut og spise de først da :hilarious:
Oki da prøver vi med vann. Personlig liker jeg min med eple og kanel :P

Back
Topp