Skravletråden for april

Sykt hvor mye lettere det plutselig er å få frøkna i seng. Ok, jeg må legge meg samtidig, men det funker. Jeg sovner jo også og får sovi mer. Win/win!
Mer søvn er bra
 
Vi kjører i lett duskregn, rapport fra mamma og pappa som er på vogna er at der er det opphold. De er ved foten til fjellet. Vi kjører derfra og opp for å gå på ski, det var meldt lettskyet og litt sol men nå er det visst endret til at sola ikke titter frem før i ettermiddag, og så lenge er vi sikkert ikke der.

Men lufte oss litt blir bra
 
Tørr vei. Det slutta å regne 1,5 mil før campingen. Så får vi se på fjellet.
 
Vi kjører i lett duskregn, rapport fra mamma og pappa som er på vogna er at der er det opphold. De er ved foten til fjellet. Vi kjører derfra og opp for å gå på ski, det var meldt lettskyet og litt sol men nå er det visst endret til at sola ikke titter frem før i ettermiddag, og så lenge er vi sikkert ikke der.

Men lufte oss litt blir bra
Kos dere på ski:)
 
Naboen har fått seg samboer sol hadde ed hund inn i huset, den bjeffer omtrent konstant ute. Blir ikke mye tid ute på verandaen i år om den skal fortsette sånn kjenner jeg
 
Hjemme.

Ikke verdens lengste skitur, men en tur ut, frisk luft, snø, første tur uten at vi hadde med pulk for minstemor og vi fikk da prøvd oss. Det gjorde godt, rett og slett.

Selv om vi rota oss inn i hundeløypa på et tidspunkt og derved ble passert av mange hundespann, og noen hunder på tur bare en hund og et par eiere. Med den konsekvens at bilturen hjem var en diskusjon om hvorfor vi ikke skal ha ny hund. Ungene vil. Vi har ikke tid og kapasitet når korona-tiden er over.
 
Deilig dag ute i sola, lest bok og bare latet meg. Nå ser jeg litt på nett etter solsenger..
 
Deilig dag i dag :) jobbet litt i hagen - kjøpte stor Lavendel og masse stemor i tillegg til frø “bie blanding” og “sommerfugle blanding” de skal direktesås når det blir litt varmere, men bedet de skal i sammen med Lavendel må renses ferdig i morra hvis vær tillater
 
Det var deilig med en skitur

Alle avstandstegler ble overholdt, folk var hensynsfulle. Vi stoppet innom mine foreldre på vogna på vei hjem. Som vi ofte gjør (mamma ringte og sa vi kunne) vi sto bare ute med et par meter mellom oss.

Det er rart. Men det er fint å se. Jeg ser jo i media fulle parkeringsplasser og kaos rundt Oslo. Her hos oss var det rolige forhold. Mye midnre folk enn vanlig, på tross av at dette trolig var den eneste fine dagen denne påska. Og alle holdt fint avstand og gikk i slå grupper.
 
Deilig dag i dag :) jobbet litt i hagen - kjøpte stor Lavendel og masse stemor i tillegg til frø “bie blanding” og “sommerfugle blanding” de skal direktesås når det blir litt varmere, men bedet de skal i sammen med Lavendel må renses ferdig i morra hvis vær tillater

Herlig.

Jeg har litt lyst på plantasjen eller hageland i morgen, jeg skulle egenelig før påske men takk det ikke. I morgen skal det regne uansett så sa skal vi ikke ut. Så da kan jeg jo dra. Bortsett fra at mannen sier han vil bytte til sommerdekk, det er jo bart. Og siste snøfall var sikkert nå i palmehelga. Og da kan jeg jo ikke ta bilen før det er ferdig i alle fall. Så vi får se om jeg rekker det. Åpent søndag og mandag også, men mine påske-tanker og følelser tilsier ikke at det er rett for meg.
 
Det var deilig med en skitur

Alle avstandstegler ble overholdt, folk var hensynsfulle. Vi stoppet innom mine foreldre på vogna på vei hjem. Som vi ofte gjør (mamma ringte og sa vi kunne) vi sto bare ute med et par meter mellom oss.

Det er rart. Men det er fint å se. Jeg ser jo i media fulle parkeringsplasser og kaos rundt Oslo. Her hos oss var det rolige forhold. Mye midnre folk enn vanlig, på tross av at dette trolig var den eneste fine dagen denne påska. Og alle holdt fint avstand og gikk i slå grupper.
På Østlandet er det visst kaos mange steder..
Jeg så en tidligeee kollega la ut bilde fra tur , hvertfall 3 forskjellige familier samlet , barna satt tett i tett.
Ei borti gata her hadde med 4 ekstra barn på tur, ingen av de er søsken
Virker som mange slipper opp nå som bhg og skoler likevel åpnes
 
På Østlandet er det visst kaos mange steder..
Jeg så en tidligeee kollega la ut bilde fra tur , hvertfall 3 forskjellige familier samlet , barna satt tett i tett.
Ei borti gata her hadde med 4 ekstra barn på tur, ingen av de er søsken
Virker som mange slipper opp nå som bhg og skoler likevel åpnes

Har sett bilder og hørt om kaos ja.

Vi så derimot altså folk som parkerte sånn at de ikke kom ut av bilen ved siden av andre som kom samtidig, folk som gikk på ski i slå grupper, trolig familie, type maks to voksne og 1-2 unger, største nærgående gruppa jeg så var egentlig oss, vi er fem.

Men det var 8 ungdommer, ikke en søskenflokk nei, på idrettsbanen, som ble sendt bort. En liten time senere var der 5, meget mulig noen av de samme. Så store at de skal jo ikke på skolen igjen heller.
 
Back
Topp