Skravletråd

Hva gjøres første legetime, om ikke det?
Ja, det lurer jeg og på
Sjekk helsenorge eller nørs for mer info om første konsultasjon, men kort kan det nevnes:

- Generelt prat om din helse, røyking/snusing/alkohol evt. sykdommer, medisiner du går på, vitaminer du tar eller ikke
- Tidligere svangerskap, fødsel, aborter osv.
- Søke fødeplass
- Sende henvisning til TUL og OUL
- Rekvirering av blodprøve eller ta blodprøver der for å sjekke ulike ting, som jernnivå, om du mangler noen vitaminer osv.

Det jeg kommer på nå☺️

Edit: Glemte at de sjekker blodtrykket ditt, vekt og protein i urinen - så ta med urinprøve!

Sjekk helsenorge eller nørs for mer info om første konsultasjon, men kort kan det nevnes:

- Generelt prat om din helse, røyking/snusing/alkohol evt. sykdommer, medisiner du går på, vitaminer du tar eller ikke
- Tidligere svangerskap, fødsel, aborter osv.
- Søke fødeplass
- Sende henvisning til TUL og OUL
- Rekvirering av blodprøve eller ta blodprøver der for å sjekke ulike ting, som jernnivå, om du mangler noen vitaminer osv.

Det jeg kommer på nå☺️
Takk :) Kan man be om hcg-prøve og, eller må det være særlige grunner til det?

Første dag tilbake på jobb som lærer etter ferie. Og første dag på jobb som gravid (som jeg vet om da). Fokuset er dårlig. Energien er lik 0. Sulten hele tida. Må tisse (tisser for 5 gang i dag nå før 11). Har lyst hjem å sove. Håper energien kommer tilbake snart, ellers blir dette noen laaaange og tunge måneder.

Første dag tilbake på jobb som lærer etter ferie. Og første dag på jobb som gravid (som jeg vet om da). Fokuset er dårlig. Energien er lik 0. Sulten hele tida. Må tisse (tisser for 5 gang i dag nå før 11). Har lyst hjem å sove. Håper energien kommer tilbake snart, ellers blir dette noen laaaange og tunge måneder.
Første dag tilbake som miljøterapeut etter ferie idag. Jeg har hatt det helt likt! Jeg må ha øynene på en hele tiden, og det var jommen ikke lett idag :bag: Blir noen lange måneder ja...

Første dag tilbake som miljøterapeut etter ferie idag. Jeg har hatt det helt likt! Jeg må ha øynene på en hele tiden, og det var jommen ikke lett idag :bag: Blir noen lange måneder ja...
Ja, det var mer krevende enn jeg så for meg... Og så mye lyd :laughing001 Håpe det går seg til for oss begge

Så... har fortsatt ikke fått innkalling til Ullevål 2 uker etter at henvisning ble sendt. Glad jeg var på UL privat i dag, dette kan ta sin tid! :joyful:
Makan så treig de er da! Nå kjenner jeg at jeg er glad for å ha søkt fødeplass i Bærum (selv om jeg bor i Oslo) - de svarer sånn typ dagen etter henvisning!

Back
Topp