Skravletråd

Ser den! Kjente du noe forskjell? Vet jeg kommer til å måtte droppe den etterhvert. Når jeg fikk sure oppstøt sist så droppet jeg alt av kaffe/te/brus, siden det gjorde det verre.
Eller kanskje kaffe/te med melk kan funke siden melk gjerne hjelper på sure oppstøt? Du har kanskje prøvd det allerede.

Nei, ikke merker noe forskjell egentlig. Men slet ikke med sure oppstøt heller før jeg måtte droppe den. At kaffen smakte vondt var en av mine første graviditetstegn! Kanskje koffeinfri te kan funke? Eller rooibos som har lite eller ingen koffein.
Drikker til vanlig ganske mye grønn te, men hadde samme effekt på de sure oppstøtene.

Melk har jeg drukket mye av ja! Det funker veldig bra. Har ikke fått sure oppstøt enda, men husker jeg hadde det fra 4 måneder og ut svangerskapet sist.

Drikker til vanlig ganske mye grønn te, men hadde samme effekt på de sure oppstøtene.

Melk har jeg drukket mye av ja! Det funker veldig bra. Har ikke fått sure oppstøt enda, men husker jeg hadde det fra 4 måneder og ut svangerskapet sist.

Håper du slipper billigere unna denne gangen så du kan kose seg litt med kaffe/te!

Er det noen her som har droppet kaffen helt og kjenner noe forskjell på formen?

Jeg prøvde i to dager, men ble altså så sinnsykt trøtt at det ikke gikk lenger. Begrenser meg til en kopp om morgenen, og kanskje en midt på dagen, men når jeg er tilbake på jobb etter ferien blir det mye mer tilgjengelig hele dagen. Vet at det ikke er noe farlig, men husker fra sist svangerskap at det ikke er bra for kvalmen, samt at jeg hadde mye sure oppstøt siste halvdel. Ønsker egentlig litt tips til hvordan jeg kan kutte den helt, evt. noe annet som kan erstatte som er bedre mot kvalmen.
Jeg har droppet ekte kaffe helt siden jeg ble gravid med eldste februar 2023. Man kan jo drikke 1-2 kopper om dagen når man er gravid. Men det luktet vondt den tiden så jeg droppet helt. Etter det begynte jeg å drikke koffeinfri kaffe siden. Jeg pleide å drikke minst 1 kopp om dagen før.
Jeg kuttet ut også te og brus, drakk melk og juice bare.

Jeg har droppet ekte kaffe helt siden jeg ble gravid med eldste februar 2023. Man kan jo drikke 1-2 kopper om dagen når man er gravid. Men det luktet vondt den tiden så jeg droppet helt. Etter det begynte jeg å drikke koffeinfri kaffe siden. Jeg pleide å drikke minst 1 kopp om dagen før.
Jeg kuttet ut også te og brus, drakk melk og juice bare.
Med ekte kaffe, mener du at du fortsatt drikker latte/cappucino osv.?

Te og brus kutter jeg lett! Det trenger jeg ikke i hverdagen min uansett☺️

Med ekte kaffe, mener du at du fortsatt drikker latte/cappucino osv.?

Te og brus kutter jeg lett! Det trenger jeg ikke i hverdagen min uansett☺️
Ekte kaffe mener jeg kaffe med koffein :angelic:
Jeg drikker Nescafé koffeinfri og Nespresso decaf. Så jeg drikker fortsatt en kopp kaffe om dagen hvis jeg vil, men uten koffein :joyful:

Er det noen her som har droppet kaffen helt og kjenner noe forskjell på formen?

Jeg prøvde i to dager, men ble altså så sinnsykt trøtt at det ikke gikk lenger. Begrenser meg til en kopp om morgenen, og kanskje en midt på dagen, men når jeg er tilbake på jobb etter ferien blir det mye mer tilgjengelig hele dagen. Vet at det ikke er noe farlig, men husker fra sist svangerskap at det ikke er bra for kvalmen, samt at jeg hadde mye sure oppstøt siste halvdel. Ønsker egentlig litt tips til hvordan jeg kan kutte den helt, evt. noe annet som kan erstatte som er bedre mot kvalmen.
Startet med å trappe ned til 1-2 kopper daglig, men etterhvert som jeg ble dårligere kuttet jeg ut kaffe/koffein helt (skjedde ganske naturlig pga. elendig form). Merker ikke så mye forskjell når det gjelder trøtthet. Jeg var stuptrøtt med 1-2 kopper og stuptrøtt nå også :bag: Gruer meg til å begynne på jobb igjen neste uke etter en lang juleferie.

Startet med å trappe ned til 1-2 kopper daglig, men etterhvert som jeg ble dårligere kuttet jeg ut kaffe/koffein helt (skjedde ganske naturlig pga. elendig form). Merker ikke så mye forskjell når det gjelder trøtthet. Jeg var stuptrøtt med 1-2 kopper og stuptrøtt nå også :bag: Gruer meg til å begynne på jobb igjen neste uke etter en lang juleferie.
Ja, det å være stuptrøtt er kanskje unngåelig i første trimester uansett… Skal prøve å kutte det helt i noen dager nå og se om det fungerer. Grugleder meg til jobb, siden jeg er så kvalm hele tiden. Vet ikke hvordan det kommer til å gå:nailbiting:

Åååh, takk i lige måte!❤️ Veldig hyggelig å se at du også er her, og at du fortsatt er gravid ikke minst!!:love017 Ble du gravid rett etter en kjemisk eller?
Ja, det skjedde på første runde etter den kjemiske! Som var veldig godt, men som også har gjort at vi bekymrer oss litt og er veldig spente på ultralyd om noen dager. Forhåpentligvis for å få en liten bekreftelse på at det er noe der og at det ser bra ut :Heartred Og så gøy at vi har termin samme dato! Krysser fingre for at vi kan følge hverandre hele veien til mål :love017

Ja, det skjedde på første runde etter den kjemiske! Som var veldig godt, men som også har gjort at vi bekymrer oss litt og er veldig spente på ultralyd om noen dager. Forhåpentligvis for å få en liten bekreftelse på at det er noe der og at det ser bra ut :Heartred Og så gøy at vi har termin samme dato! Krysser fingre for at vi kan følge hverandre hele veien til mål :love017
Heldigvis er kjemisk noe som skjer veldig tidlig - så der er du allerede for langt på vei!☺️ Hvis det hjelper, så ble min førstefødte unnfanget rett etter en spontanabort i uke 5-6. Henne bar jeg hele veien uten at det var noe som helst galt❤️ Det er veldig vanlig å bli gravid første gangen etter en kjemisk/SA, og det går som regel veldig bra!

Heldigvis er kjemisk noe som skjer veldig tidlig - så der er du allerede for langt på vei!☺️ Hvis det hjelper, så ble min førstefødte unnfanget rett etter en spontanabort i uke 5-6. Henne bar jeg hele veien uten at det var noe som helst galt❤️ Det er veldig vanlig å bli gravid første gangen etter en kjemisk/SA, og det går som regel veldig bra!
Så fint å høre :Heartred det har vært veldig godt å være på forumet her så man også hører de gode historiene som flere har opplevd!

Sliter skikkelig med kvalmen de siste dagene.. tenker å ringe lege i morgen, trenger noe kvalmestillende. Kastet opp tre ganger i dag og fortsatt dårlig :depressed: kvalmen har tatt seg opp i juleferien

Noen med DB-abbo?
Denne kunne jeg tenkt meg å få vite innholdet i også ☺️
Artikkelen handler om bruk av timelapse-kamera og viser til denne artikkelen:

Back
Topp