Jeg ser at noen nevner søknad om fødeplass, er dette noe jeg selv må sende inn? Har vært på første svangerskapskontroll, men det ble aldri nevnt noe om fødeplass. Mulig det ikke er nødvendig når det bare er ett sykehus å føde på (St. Olavs)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når lege/jordmor sender søknad om TUL/OUL, så søkes det om fødeplass samtidigJeg ser at noen nevner søknad om fødeplass, er dette noe jeg selv må sende inn? Har vært på første svangerskapskontroll, men det ble aldri nevnt noe om fødeplass. Mulig det ikke er nødvendig når det bare er ett sykehus å føde på (St. Olavs)?
Aah da skjønner jeg Har fått time til TUL, så da er det sikkert allerede søktNår lege/jordmor sender søknad om TUL/OUL, så søkes det om fødeplass samtidig
Fra 12+0 er det 80% sikkert. Er nub’en flat da, så kan den fortsatt reise seg til gutt, men står den skrått opp så er det gutt.Hva er egentlig det aller tidligste man kan se kjønn med noe sikkerhet på ultralyd?
TakkFra 12+0 er det 80% sikkert. Er nub’en flat da, så kan den fortsatt reise seg til gutt, men står den skrått opp så er det gutt.
Fra 16+0 er det 99,9% sikkert, har jeg lest.
Jeg har vært, men hadde vel 2 dager med slik status som deg før innkallingsbrevet kom.Dere som fortsatt venter på time til TUL, hva står det under henvisninger på HelseNorge hos dere? Hos meg står det status: time tildelt, men har ikke fått noe brev om time. Dobbeltsjekket timeavtaler, står ingen planlagte der.
Okei, da krysser jeg fingrene for at innkallelse kommer i dagJeg har vært, men hadde vel 2 dager med slik status som deg før innkallingsbrevet kom.
Har du fått innkalling ennå? Hvis ikke, bør du nok ringe og etterspørreOkei, da krysser jeg fingrene for at innkallelse kommer i dag
Måtte ringe, men har fått time nåHar du fått innkalling ennå? Hvis ikke, bør du nok ringe og etterspørre
Hvor langt er du på vei nå? Jeg merker vesentlig forskjell nå (nesten 12 uker) kontra for 2-3 uker siden i hvert fall. Da kastet jeg opp alt, og kunne sovne stående. Akkurat nå er jeg litt bekymret pga blødninger, men var også likt forrige uke (null symptomer) - og så en helt frisk liten tass på UL lørdagen, hvor alt så veldig bra ut og hjertet banket veldig sterkt + utviklingen var helt perfekt Jordmor sa da at det var veldig vanlig å miste symptomer når man nærmer seg uke 12 + utover i andre trimester. Så mest sannsynlig er det ikke noe å bekymre seg forFlere som ikke føler seg gravide i det hele tatt om dagen? Alle symptomer er helt borte og livet går urovekkende normalt fremover. Magen er definitivt et tegn på at ting går rette veien - men det er også eneste indikator. Er veldig takknemlig for å være frisk og rask, men det er nesten så graviditeten blir glemt. Krever mye å ikke grave seg ned i bekymringer, men prøver å tenke at dersom noe skulle vært galt ville det forhåpentligvis kommet smerter eller blødning for å varsle.
Jeg kjenner meg helt igjen i dette her! Jeg har ikke mage engang, så nå må jeg se på UL-bilder for å bekrefte for meg selv at jeg er gravid 16+0 i dagFlere som ikke føler seg gravide i det hele tatt om dagen? Alle symptomer er helt borte og livet går urovekkende normalt fremover. Magen er definitivt et tegn på at ting går rette veien - men det er også eneste indikator. Er veldig takknemlig for å være frisk og rask, men det er nesten så graviditeten blir glemt. Krever mye å ikke grave seg ned i bekymringer, men prøver å tenke at dersom noe skulle vært galt ville det forhåpentligvis kommet smerter eller blødning for å varsle.
Hvor langt er du på vei nå? Jeg merker vesentlig forskjell nå (nesten 12 uker) kontra for 2-3 uker siden i hvert fall. Da kastet jeg opp alt, og kunne sovne stående. Akkurat nå er jeg litt bekymret pga blødninger, men var også likt forrige uke (null symptomer) - og så en helt frisk liten tass på UL lørdagen, hvor alt så veldig bra ut og hjertet banket veldig sterkt + utviklingen var helt perfekt Jordmor sa da at det var veldig vanlig å miste symptomer når man nærmer seg uke 12 + utover i andre trimester. Så mest sannsynlig er det ikke noe å bekymre seg for
Jeg er 15+1 så det er vell helt naturlig at symptomene svinner hen. Er bare så forferdelig slitsom å kjenne på den konstante tvilenJeg kjenner meg helt igjen i dette her! Jeg har ikke mage engang, så nå må jeg se på UL-bilder for å bekrefte for meg selv at jeg er gravid 16+0 i dag
På sykehuset, ja Her fastsetter de termin på tidlig ultralyd, så da noterte hun det på helsekortet. Men du trenger ikke noe merSkal man ta med helsekort eller noe på ultralyd?
Ja! Jeg glemte mitt, det gikk også fintSkal man ta med helsekort eller noe på ultralyd?