Kjøper brukt på Finn, klespakker Rekker ikke å bli slitt i de minste størrelseneNoen som skal handle klær til lille skatten nå som det er salg i romjulen? Kjøper dere brukt på Finn eller nytt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kjøper brukt på Finn, klespakker Rekker ikke å bli slitt i de minste størrelseneNoen som skal handle klær til lille skatten nå som det er salg i romjulen? Kjøper dere brukt på Finn eller nytt?
https://forum.babyverden.no/threads/informasjonsråd-om-skjult-gruppe-for-juni-2025.2051071/ Her finner du infoJeg er ganske ny på babyverden forum. Men ser at flere av dere er med i lukket gruppe for juni-sommerspirene. Hvordan melder man seg inn i den?
Nå har jo vi 1 fra før da, men jeg handlet en del sist på romjulssalg og black week etc. Men tilbud er det omtrent hele året. Kjøpt kun nytt faktisk, er litt sær der, men vil vite at klærne ikke har blitt vaska med feil vaskemiddel, eller at de er fra sketchy produsenter som temu. Tenkte at de klærne jeg kjøper skal brukes av 2 stk, så da er det litt rettferdiggjortNoen som skal handle klær til lille skatten nå som det er salg i romjulen? Kjøper dere brukt på Finn eller nytt?
Jeg brukte mye Finn sist, blir hovedsakelig arv nå. Ser januarsalget er veldig bra nå mot slutten så ville utnyttet det. Sist hadde jeg termin i februar så tok ikke sjansen på å vente og brukte black week, men det er dårligere tilbud da.Noen som skal handle klær til lille skatten nå som det er salg i romjulen? Kjøper dere brukt på Finn eller nytt?
Har landet på å kjøpe brukt. Ihvertfall det første året.Jeg brukte mye Finn sist, blir hovedsakelig arv nå. Ser januarsalget er veldig bra nå mot slutten så ville utnyttet det. Sist hadde jeg termin i februar så tok ikke sjansen på å vente og brukte black week, men det er dårligere tilbud da.
Brukt er helt supert, spesielt ull. Du får så mye mer for pengene og det meste er lite brukt.Har landet på å kjøpe brukt. Ihvertfall det første året.
Min startet når han var 11 mnd. Men hadde over 1 mnd tilvenning med korte dager. Han har vært og er utrolig moden, sosial og selvstendig av person. Det er synlig i alt han gjør. Det var verst for meg og samboer, haha. Han har elsket bhg siden dag 1. Jeg skulle ønske vi hadde mulighet til å være hjemme med han lengre også pga amming. Men det hadde vi ikke råd til. Heldigvis fikk jeg 2 t lønnet ammefri hver dag frem til han var 2 år.Jeg tenkte å spørre dere om dere har vurdert når barnet skal begynne i barnehagen. De fleste av barna i termin gruppen vår er ca. 13-14 måneder gamle ved bhg oppstart.
Noen av oss er nøtt til å benytte seg av tidlig oppstart i August av ulike årsaker og det er helt greit.
Jeg synes det er for tidlig å starte når man er bare 13-14 måneder, men vet ikke om det er mye forskjell ved å vente til 15-16 måneder.
Hva tenker dere? Har dere erfaring ved tidlig oppstart? Synes dere det er uproblematisk? Og dere som har mulighet til å utsette oppstart så lenge som mulig, hva tenker dere?
Her ventet vi til 18 mnd fordi vi hadde mulighet til det. Kommer til å gjøre det denne gangen også. Skjønner veldig godt at ikke alle har denne muligheten. Du spør om det er mye forskjell å vente til 15-16 mnd, og min mening er ja. Det skjer utrolig mye i utviklingen for hver eneste mnd i denne perioden. 3 mnd kan f.eks. være forskjellen på å ikke kunne gå i det hele tatt kontra å gå helt fint.Jeg tenkte å spørre dere om dere har vurdert når barnet skal begynne i barnehagen. De fleste av barna i termin gruppen vår er ca. 13-14 måneder gamle ved bhg oppstart.
Noen av oss er nøtt til å benytte seg av tidlig oppstart i August av ulike årsaker og det er helt greit.
Jeg synes det er for tidlig å starte når man er bare 13-14 måneder, men vet ikke om det er mye forskjell ved å vente til 15-16 måneder.
Hva tenker dere? Har dere erfaring ved tidlig oppstart? Synes dere det er uproblematisk? Og dere som har mulighet til å utsette oppstart så lenge som mulig, hva tenker dere?
Vil bare skyte inn at det er ikke noe problem at de ikke kan gå når de begynner i barnehagen. Min krabbet bare, men lærte seg raskt å gå etter han startet. De utvikler seg veldig raskt i barnehagen, siden de har andre større barn å se opp tilHer ventet vi til 18 mnd fordi vi hadde mulighet til det. Kommer til å gjøre det denne gangen også. Skjønner veldig godt at ikke alle har denne muligheten. Du spør om det er mye forskjell å vente til 15-16 mnd, og min mening er ja. Det skjer utrolig mye i utviklingen for hver eneste mnd i denne perioden. 3 mnd kan f.eks. være forskjellen på å ikke kunne gå i det hele tatt kontra å gå helt fint.
Ingen skal ha dårlig samvittighet for å sende barna i barnehage, de har det kjempegodt der. Men har man muligheten ville jeg anbefalt å drøye det.
Det er selvfølgelig ikke noe problem, mange barn begynner i barnehagen før de kan gå. Det var bare et eksempel for å illustrere at noen få mnd utgjør en stor forskjell i utviklingen i den alderen.Vil bare skyte inn at det er ikke noe problem at de ikke kan gå når de begynner i barnehagen. Min krabbet bare, men lærte seg raskt å gå etter han startet. De utvikler seg veldig raskt i barnehagen, siden de har andre større barn å se opp til
Jeg har ingen erfaring med bhg enda siden storesøster ikke starter før i august i år (da 18 mnd), men for oss blir det august start neste år også. Da er han vel drøye 14 mnd. Tenker det sikkert går helt fint, og her er januarstart omtrent umulig å få så det blir enten da eller året etter og jeg synes det er litt sent etter de har fylt 2 år.Jeg tenkte å spørre dere om dere har vurdert når barnet skal begynne i barnehagen. De fleste av barna i termin gruppen vår er ca. 13-14 måneder gamle ved bhg oppstart.
Ja, jeg tenker faktisk at lang tilvenning med kortere dager er viktigere enn å holde barnet hjemme 2-3 mnd lengre Vi trappet opp lengden han var i bhg etter hvert, så først var det 30 min, så 1 time, 2 timer, 3 timer osv, opp til 6 timer - fra september og frem til jul. Etter nyttår har han hatt 6-7 timer i bhg. Vi har fått tilbakemelding fra lederen på avdelingen at hun synes vi har hatt en veldig fin tilvenning. Så jeg mener jo at hvis man får plass fra f.eks. august, men tenker å uansett ta permisjon frem til f.eks desember, så heller start i bhg i august med kortere dager, enn å utsette barnehagestarten til januar. Det kan bli en stor overgang for barnet å være hjemme til de er 1,5 år, også får de typ 3 dager tilvenning, så er det rett på med 8-9 timer i bhg…Bestevenninen min jobber i barnehage, og hun anbefalte meg sterkt å starte i august når vår er ca. 13 måneder (mye pga tingene @LilleVimsen nevner, og siden det er første barnet vårt så er det visst mye positivt med å være rundt litt eldre barn i tidlig alder også). Vi tenker derfor å prøve det, men vi kombinerer en del hjemmekontor + feriedager slik at det blir korte dager i starten