Skjønner ikke hvordan de kan bruke år for å lage det helsekortet digitalt Hadde menn vært gravide hadde de aldri huske helsekortetJa! Jeg glemte mitt, det gikk også fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønner ikke hvordan de kan bruke år for å lage det helsekortet digitalt Hadde menn vært gravide hadde de aldri huske helsekortetJa! Jeg glemte mitt, det gikk også fint
Glemte jeg ogJa! Jeg glemte mitt, det gikk også fint
Jeg sa det samme til jordmor for noen uker siden og hun forklarte at etter hennes forståelse lå problemet ifm GDPR. At "alle" skal ha tilgang til det, men ikke de som ikke trenger det. Det ga litt mer mening for meg da plutselig. Men altså, det er jo ikke umulig, men det er litt tricky så da må de jo bruke litt mer penger på det enn man nødvendigvis ser for segSkjønner ikke hvordan de kan bruke år for å lage det helsekortet digitalt Hadde menn vært gravide hadde de aldri huske helsekortet
Det er fult mulig å få til, men ja, det vil koste litt. Og da blir jo som regel det som angår kvinnehelse nedprioritert gjør det tilgjengelig for fastlege, sykehus og helsestasjon. Men der kommer kommune/stat sine systemer som er ulike inn, og da blir det raskt vanskelig og kostbart.Jeg sa det samme til jordmor for noen uker siden og hun forklarte at etter hennes forståelse lå problemet ifm GDPR. At "alle" skal ha tilgang til det, men ikke de som ikke trenger det. Det ga litt mer mening for meg da plutselig. Men altså, det er jo ikke umulig, men det er litt tricky så da må de jo bruke litt mer penger på det enn man nødvendigvis ser for seg
Ja, ikke sant. Og så har du plutselig forskjellige legevakter osvDet er fult mulig å få til, men ja, det vil koste litt. Og da blir jo som regel det som angår kvinnehelse nedprioritert gjør det tilgjengelig for fastlege, sykehus og helsestasjon. Men der kommer kommune/stat sine systemer som er ulike inn, og da blir det raskt vanskelig og kostbart.
Du har vel hatt tidlig UL på sykehuset i uke 11-13? Så lenge alt så fint ut der, så skal du ikke bekymre deg. Hadde de sett noen avvik på nakkefold/neseben, hadde du blitt anbefalt å ta nipt. Grunnen til at mange her tar det, er fordi en del her inne er over 35 innen fødsel, og da er det anbefalt å ta den og de får de det gratis på sykehuset. Sannsynligheten for et foster med trisomi 13, 18 og 21 øker med alderen, men sannsynligheten er uansett svært liten. Bare senk skuldrene og kos deg med svangerskapetJeg er gravid med mitt første barn, 13+6 og aldri visst noe mye om graviditet. Jeg har ikke tatt noen NIPT test. Jeg blir litt stresset når jeg ser så mange ta det? Har ikke satt meg mye inni det heller men redd jeg ikke gjør noe jeg burde..
Jeg venter nr 2 og tok ikke nipt med første. Nå fikk jeg det tilbudt på sykehuset fordi hun fikk litt avvikende mål på nakkefolden når jeg var på otul. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg ikke tatt nipt Er 29 årJeg er gravid med mitt første barn, 13+6 og aldri visst noe mye om graviditet. Jeg har ikke tatt noen NIPT test. Jeg blir litt stresset når jeg ser så mange ta det? Har ikke satt meg mye inni det heller men redd jeg ikke gjør noe jeg burde..
Ja jeg har vært på TUL og alt var fint. Får stole på det. Er 28 år. Takk for svarDu har vel hatt tidlig UL på sykehuset i uke 11-13? Så lenge alt så fint ut der, så skal du ikke bekymre deg. Hadde de sett noen avvik på nakkefold/neseben, hadde du blitt anbefalt å ta nipt. Grunnen til at mange her tar det, er fordi en del her inne er over 35 innen fødsel, og da er det anbefalt å ta den og de får de det gratis på sykehuset. Sannsynligheten for et foster med trisomi 13, 18 og 21 øker med alderen, men sannsynligheten er uansett svært liten. Bare senk skuldrene og kos deg med svangerskapet
Ja, ikke sant. Og så har du plutselig forskjellige legevakter osv
Men ja, absolutt ikke ukjent at det som angår kvinnehelse blir nedprioritert
Ikke bekymre deg de ser godt på UL om det er behov for videre undersøkelse. Jeg gikk gravid sist i 2022, var da 34 og vurderte ikke engang NIPT. Nå fikk jeg det pga jeg er over 35, men hadde ikke tatt det om ikke det var inkludert i tilbudetJeg er gravid med mitt første barn, 13+6 og aldri visst noe mye om graviditet. Jeg har ikke tatt noen NIPT test. Jeg blir litt stresset når jeg ser så mange ta det? Har ikke satt meg mye inni det heller men redd jeg ikke gjør noe jeg burde..
Er i akkurat samme båt sol deg. Jeg har litt ømme pupper enda, ellers føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Har hatt gjentakende forkjølelse og nå fått påvist lungebetennelse, og er redd det og kan påvirke med alle hostekuler jeg har hvis det er noe levende inni der Sist svangerskap hadde jeg en del symptomer inn i 2 trimester, så der var jeg ikke like i tvil. Men jeg prøver å tenke det samme som du, at smerter eller blødninger burde jo kommeFlere som ikke føler seg gravide i det hele tatt om dagen? Alle symptomer er helt borte og livet går urovekkende normalt fremover. Magen er definitivt et tegn på at ting går rette veien - men det er også eneste indikator. Er veldig takknemlig for å være frisk og rask, men det er nesten så graviditeten blir glemt. Krever mye å ikke grave seg ned i bekymringer, men prøver å tenke at dersom noe skulle vært galt ville det forhåpentligvis kommet smerter eller blødning for å varsle.
Jeg har ikke hatt lungebetennelse, men har frem til nylig hostet så jeg har kastet opp noen ganger på det verste og ellers bare så jeg brekker meg. Holdt på i nesten 4 uker og alt bra med babyen her Tenkte innimellom det samme som deg, men det skal heldigvis litt til før vi kan påvirke de små inni der med noe vi gjørEr i akkurat samme båt sol deg. Jeg har litt ømme pupper enda, ellers føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Har hatt gjentakende forkjølelse og nå fått påvist lungebetennelse, og er redd det og kan påvirke med alle hostekuler jeg har hvis det er noe levende inni der Sist svangerskap hadde jeg en del symptomer inn i 2 trimester, så der var jeg ikke like i tvil. Men jeg prøver å tenke det samme som du, at smerter eller blødninger burde jo komme
Skjønner ikke hvordan de kan bruke år for å lage det helsekortet digitalt Hadde menn vært gravide hadde de aldri huske helsekortet
Takk, det var veldig betryggende å høreJeg har ikke hatt lungebetennelse, men har frem til nylig hostet så jeg har kastet opp noen ganger på det verste og ellers bare så jeg brekker meg. Holdt på i nesten 4 uker og alt bra med babyen her Tenkte innimellom det samme som deg, men det skal heldigvis litt til før vi kan påvirke de små inni der med noe vi gjør
God jul til deg og dine .God jul alle sammen
Jeg har en bbhugme gravidpute, og brukte den mye forrige svangerskapet, spesielt mot slutten (de siste mnd) av svangerskapet. Brukt den allerede i noen uker nå denne gangen Jeg synes absolutt det er verdt det. Jeg slet mye med bekkenløsning forrige gang, og da var den veldig god å ha.Er det noen som har brukt eller har tenkt å kjøpe en gravid/ammeputte? Er det verdt å bruke 1000kr for det? Har aldri hatt behov for det i forrige svangerskap.
Nå er jeg plaget med intens kvalme og brekninger. Lurer på om det er lurt å ha en sånn putte når magen blir stor om et par uker. Har lite mage nå.
Dreamwizard gravid- og ammepute, bluestar
www.barnashus.no
Samboer bestilte meg bbhugme og den er en drøm. Har litt plager med bekkenet, og merker nå når jeg er hjemme til jul uten puta at den gjør enormt mye for meg!Er det noen som har brukt eller har tenkt å kjøpe en gravid/ammeputte? Er det verdt å bruke 1000kr for det? Har aldri hatt behov for det i forrige svangerskap.
Nå er jeg plaget med intens kvalme og brekninger. Lurer på om det er lurt å ha en sånn putte når magen blir stor om et par uker. Har lite mage nå.
Dreamwizard gravid- og ammepute, bluestar
www.barnashus.no
Jeg har en bbhugme gravidpute, og brukte den mye forrige svangerskapet, spesielt mot slutten (de siste mnd) av svangerskapet. Brukt den allerede i noen uker nå denne gangen Jeg synes absolutt det er verdt det. Jeg slet mye med bekkenløsning forrige gang, og da var den veldig god å ha.
Har bestilt puten i dag Jeg regner med at den ikke kommer før over nyåret (er for dårlig til å kjøre til butikken).Samboer bestilte meg bbhugme og den er en drøm. Har litt plager med bekkenet, og merker nå når jeg er hjemme til jul uten puta at den gjør enormt mye for meg!