Skravletråd

Jepp, jeg er helt gåen :hilarious: Etter ungene er kommet dit de skal sover jeg til lunsj, før jeg sover til de skal hentes igjen! Og det er så himla irriterende, jeg har masse jeg har lyst til å gjøre men klarer ikke noe annet enn å sove :dead:

Jeg er altså SÅ sulten på formiddagen. Å spise knekkebrød hjelper ikke noe som helst. Den siste uka har jeg kjøpt ferdiglaget burger fra Bunnpris, men kan jo ikke fortsette slik :happy090 Noen som har tips til mettende lunsj som er kjapp å forberede?

Jeg er altså SÅ sulten på formiddagen. Å spise knekkebrød hjelper ikke noe som helst. Den siste uka har jeg kjøpt ferdiglaget burger fra Bunnpris, men kan jo ikke fortsette slik :happy090 Noen som har tips til mettende lunsj som er kjapp å forberede?
Brød (passe grovt, et du liker) med avokado, tomat og egg. Næringsrikt og godt, mye folat, fiber og protein.

Når er egentlig det tidligste man kan se noe konkret på en ultralyd? Føler jeg leser så mye forskjellig, og føler folk også bruker ulike begrep om hvilken uke man regner? (Typ noen sier 5+1 er uke 6, andre sier uke 5)

Nørs skriver feks at jeg er uke 6, 5+4. Ser flere tilbyr UL fra uke 6, men som også mener jeg må vente til tidligst 6+0. Blir ikke helt klok på dette.

Når er egentlig det tidligste man kan se noe konkret på en ultralyd? Føler jeg leser så mye forskjellig, og føler folk også bruker ulike begrep om hvilken uke man regner? (Typ noen sier 5+1 er uke 6, andre sier uke 5)

Nørs skriver feks at jeg er uke 6, 5+4. Ser flere tilbyr UL fra uke 6, men som også mener jeg må vente til tidligst 6+0. Blir ikke helt klok på dette.
Helsepersonell ville sagt 5+1 er uke 5. Forvirrende at nørs sier noe annet.

Jeg måtte vente til uke 6+0 før de kunne se noe på UL. Jeg har vært på UL på sykehuset noen ganger allerede pga. smerter som de trodde kunne være graviditet uten for livmoren. De kunne se en liten plommesesong i uke 6. Den var inni livmoren :Heartpink Det de sa til meg var at det var for tidlig å se noe før uke 6+0.

5+1 er i din sjette uke, derfor sies det uke 6. På samme måte som at man går inn i sitt andre leveår når man fyller ett år, eller at man er i sitt første leveår når man er 0 år.

Når man er 5+0 er man jo nærmere å være akkurat fem måneder gravid enn seks måneder, men når man er 5+3 er man jo nærmere 6, så noen ganger passer det og andre ganger ikke. Jeg syntes det enkleste er å forholde seg til det eksakte, bruker uke veldig lite. I dag er jeg 9+2 så da sier jeg 9+2.

Jeg var på privat ultralyd da jeg var 5+3, fikk kun se plommesekk og et lite frø. Ikke noe hjerteslag eller noen ting (fikk se det da jeg var 8+1). Vil anbefale å vente til hvertfall 6+0, da skal du hvertfall få se hjerte slå hvis alt er som det skal ♥️

Back
Topp