Skravletråd

Føler det går fort her og. Begynner på min 15. uke nå, 14+0. Og det er nesten ingen som vet. Bare en uke til på jobb, så er det ferie, så kommer jeg tilbake og er i uke 20, sikkert med kul på magan. Det blir gøy ❤️ Er så koselig å kjenne på den lille kula når jeg ligger, men den synes ikke så godt for andre enda :joyful:

Noen som har erfaring med å søke boliglån som gravid? Vet jo at det en evt kan låne kan synke for jo flere barn du har. Vi har tenkt å søke til uka, og jeg vurderer om jeg må prøve å skjule at jeg er gravid fram til vi evt får innvilget? Dette blir nr 3 :-)

Jeg er usikker på kilden, men har HØRT at de gir ca 1 mnok mindre i finansieringsbevis dersom en har barn på vei. Men som sagt, jeg har bare hørt vet ikke sikkert :cool:

Her står det en halv mill, usikker på om det ganges per barn dog: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sa-mye-spiser-barna-opp-boliglanet-ditt/16380076/

Du kan jo sjekke SIFO selv? Der kan du legge inn to og tre barn, og se hvor mye mer de syns dere trenger i måneden.

Om du kan skjule det, er det nok ikke dumt :smiley-ashamed004 Aller smartest er nok å gå til flere banker og be om finansiering og si dere vurderer å bytte bank. Da blir de mer medgjørlige, og alle har en kvote for unntak fra standard.

Noen som har erfaring med å søke boliglån som gravid? Vet jo at det en evt kan låne kan synke for jo flere barn du har. Vi har tenkt å søke til uka, og jeg vurderer om jeg må prøve å skjule at jeg er gravid fram til vi evt får innvilget? Dette blir nr 3 :)
For oss som ikke har barn fra før synker det med 1 mill. Det er ganske sykt syns jeg, for et barn koster da ikke SÅ mye hver måned, i hvert fall ikke når de er små.

Noen som har erfaring med å søke boliglån som gravid? Vet jo at det en evt kan låne kan synke for jo flere barn du har. Vi har tenkt å søke til uka, og jeg vurderer om jeg må prøve å skjule at jeg er gravid fram til vi evt får innvilget? Dette blir nr 3 :)
Lurer på om det var 400 000 mindre en lånekalkulator sa til oss per barn ?Vi har ikke opplyst til banken at vi venter en til. Men vi er ikke maks belånt :) har avtale med banken om å øke boliglån i forbindelse med noen prosjekter.

Her kan du sjekke :

Her er screenshot av eksempler fra 0-3 barn.

Vedlegg

• Screenshot_20240630-162944.png
    Screenshot_20240630-162944.png
    122,7 KB · Visninger: 7
  • Screenshot_20240630-163009.png
    Screenshot_20240630-163009.png
    108,5 KB · Visninger: 7
  • Screenshot_20240630-163015.png
    Screenshot_20240630-163015.png
    107,7 KB · Visninger: 7
  • Screenshot_20240630-163020.png
    Screenshot_20240630-163020.png
    107,8 KB · Visninger: 7
Så trist at det blir så vanskelig å få boliglån når en har barn.. Jeg føler at det er nå eller aldri, ellers er vi stuck i denne leiligheten :/ Den har heldigvis økt en del i verdi så vi har nok egenkapital, men har vel ikke så mye å si når de ser på inntekt hver mnd og antall barn. Syns ikke det stemmer helt med hvor dyrt det er

Det er faen meg drøyt! Når jeg leser dette er jeg glad vi rakk å kjøpe før vi fikk barn. Kan skrive under på at det ikke er SÅ dyrt. Barnehageutgiften er det største, men barnetrygden dekker mye av det. Og de spiser jo ikke så mye heller. Er ikke som om man får 15 000 mindre å rutte med hver måned bare pga. en baby, med mindre man elsker å kjøpe nye ting 24/7. Tenk hvor mye en sparer på å ikke dra på byen hver helg lenger? :hilarious:

Skremmende at det utgjør så mye ang lån med barn!
Vi kjøpte huset før vi fikk barn,da følte vi oss helt galne som omtrent lånte max, men nå har vi jo et lite lån i forhold til mange andre i vår vennekrets nå.
Rart at det skal utgjøre så mye per barn,det hadde jeg ikke sett for meg..

Det er jo generelt provoserende hvordan bankene mener at man bruker pengene sine. Vet ikke om de fremdeles har lister over månedlige utgifter, hva man gjennomsnittlig bruker. Men jeg husker jeg synes det var helt idiotisk, og får litt samme vibbene nå som jeg leser hva dere skriver om lavere lån pga barn.. trist! Veldig glad vi selv er huseiere, og håper det ordner seg for de som gjerne vil inn på boligmarkedet snart :Heartred

Back
Topp