Til etternølerne: Slik kommer du inn på skjult forum. Det krever en viss aktivitet både før og etter. https://forum.babyverden.no/threads/informasjonstråd-om-skjult-gruppe-for-desember-2024.2047837/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har tatt kikhoste. Skal ta covid 10 oktober og så influensa når den kommerHvilke vaksiner har dere tatt og hvilke har dere tenkt å ta? Det anbefales at man tar kikhoste, influensa og covid. Kjørrrr
Har også tatt kikhoste. Den skal man få gratis av jordmor eller lege som gravid. Covid-vaksine er bestilt (er i oktober) og jeg skal også slenge meg på jobbens tilbud om influensavaksine. Jeg spurte om man også skulle fylle på de andre vaksinene som må tas hvert tiende år, men da sa jordmor at det kunne vente til etter fødsel. Kikhoste er tross alt vanlig, mens difteri, stivkrampe og polio er mindre vanlig. Likevel greit å ta dem så fort det er mulig.Hvilke vaksiner har dere tatt og hvilke har dere tenkt å ta? Det anbefales at man tar kikhoste, influensa og covid. Kjørrrr
Å? Fikk du ikke trippelvaksine?Har også tatt kikhoste. Den skal man få gratis av jordmor eller lege som gravid. Covid-vaksine er bestilt (er i oktober) og jeg skal også slenge meg på jobbens tilbud om influensavaksine. Jeg spurte om man også skulle fylle på de andre vaksinene som må tas hvert tiende år, men da sa jordmor at det kunne vente til etter fødsel. Kikhoste er tross alt vanlig, mens difteri, stivkrampe og polio er mindre vanlig. Likevel greit å ta dem så fort det er mulig.
Nei, jordmor satt klar med kikhostevaksina da jeg var på min første standardkontroll i uke 24. Hadde ikke spurt på forhånd en gang. Fikk du alle fordi du spurte, eller var det automatisk sånn?Å? Fikk du ikke trippelvaksine?
Jeg fikk den for kikhoste, difteri og stivkrampe. De har vist kutta ut polio denne runden.
Hun spurte om jeg ville ha kikhoste-vaksinen, gikk ut ds jeg sa ja og kom tilbake med den. Husker ikke om jeg spurte eller om hun sa det var trippelvaksine, hun ble i alle fall overraska da jeg sa «åja jeg trodde det bare var kikhoste».Nei, jordmor satt klar med kikhostevaksina da jeg var på min første standardkontroll i uke 24. Hadde ikke spurt på forhånd en gang. Fikk du alle fordi du spurte, eller var det automatisk sånn?
Rart! Ja, jeg spurte helt konkret, og det var visst kun kikhoste. Men når du sier det der må jeg nesten spørre én gang til når jeg er hos henne neste gang.Hun spurte om jeg ville ha kikhoste-vaksinen, gikk ut ds jeg sa ja og kom tilbake med den. Husker ikke om jeg spurte eller om hun sa det var trippelvaksine, hun ble i alle fall overraska da jeg sa «åja jeg trodde det bare var kikhoste».
Sa hun spesifikt at du bare fikk kikhoste? Vi bor jo i samme kommune, så rart om praksisen er annerledes på de forskjellige helsestasjonen når det er kommunen som leverer de ut. Du kan i alle fall se alle vaksinene dine inne på Helse-Norge.
Jeg fikk den på tirsdag, og det var kun kikhoste. Både legen min og jordmor fortalte at det er derfor de ønsker at jordmor skal ta den og ikke fastlegen. Fastlegen har trippelgreien mens jordmor har en utelukkende for kikhoste.Rart! Ja, jeg spurte helt konkret, og det var visst kun kikhoste. Men når du sier det der må jeg nesten spørre én gang til når jeg er hos henne neste gang.
Åja, så rart at det ikke er lik praksis innad i kommunen!Rart! Ja, jeg spurte helt konkret, og det var visst kun kikhoste. Men når du sier det der må jeg nesten spørre én gang til når jeg er hos henne neste gang.
Sikkert forskjellig fra bydel til bydel. Det er stor forskjell på f.eks. økonomien innad i bydelene, og da er det sikkert også ulik praksis på ca. alt annet de gjør. (Men det er jo idiotisk at det skal være sånn.)Åja, så rart at det ikke er lik praksis innad i kommunen!
Ja veldig idiotisk.Sikkert forskjellig fra bydel til bydel. Det er stor forskjell på f.eks. økonomien innad i bydelene, og da er det sikkert også ulik praksis på ca. alt annet de gjør. (Men det er jo idiotisk at det skal være sånn.)
Det må være en feil… åpnet ikke nettopp januar 2025 da?! Sykt hvor fort tiden går.HYL. Juni 2024 har åpnet. Folk med termin et halvår etter oss! Tenk at våre babyer da potensielt er sittende, ålende og matspisende krabater.
Jepp, i det minste kikhoste, influensa og korona, de er viktigst!Er det anbefalt å fylle på vaksinene nå mens man er gravid? Dette har ikke jeg fått noe informasjon om
Oi, ja.. Takk for svar. Kan man ta de gjennom hele svangerskapet eller bør det tas tidlig?Jepp, i det minste kikhoste, influensa og korona, de er viktigst!
Kikhoste var vel rundt uke 24, men gjør ikke noe om det blir litt senere. Den skal du få gratis av lege eller jordmor. De to andre må du booke selv. Forstod det som at oktober var måneden for korona og influensa, men husker ikke hvor jeg leste det. Tror det var pga. sesong, utbrudd og virkning eller noe. Jeg skal ta korona i starten av oktober og influensa litt senere i måneden. Har booket timer.Oi, ja.. Takk for svar. Kan man ta de gjennom hele svangerskapet eller bør det tas tidlig?
Skal ta det opp på neste time.
Her må man sjekke hva som gjelder for sin kommune.Kikhoste var vel rundt uke 24, men gjør ikke noe om det blir litt senere. Den skal du få gratis av lege eller jordmor. De to andre må du booke selv. Forstod det som at oktober var måneden for korona og influensa, men husker ikke hvor jeg leste det. Tror det var pga. sesong, utbrudd og virkning eller noe. Jeg skal ta korona i starten av oktober og influensa litt senere i måneden. Har booket timer.