Ja! Ble så lei megFor en trist dag på forum idag, med tre stk (som jeg fikk med meg) som ikke får spirene sine denne gangen. Er så urettferdig at dette skal være så vanskelig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja! Ble så lei megFor en trist dag på forum idag, med tre stk (som jeg fikk med meg) som ikke får spirene sine denne gangen. Er så urettferdig at dette skal være så vanskelig!
Uff, skjønner deg så godt, har de samme tankene selv. Første gang jeg var gravid turte jeg omtrent ikke si det til noen. Besteforeldre fikk vite det etter uke 12 etter TUL, kommende tanter og onkler liten stund etter OUL, og andre en god stund etter det. Følte at om jeg sa noe ble det mer ekte, om jeg gledet meg ble det så vondt om det skjedde noe. Klarte aldri senke skuldrene, håper jeg får til det denne gangen.Huff, det skal ikke være enkelt de første ukene av en graviditet nei. Helt annerledes enn jeg så for meg… Dette er jo første gang jeg er gravid, og er så utrolig glad for det, men det er liksom som at jeg ikke tør å glede meg fordi det da vil bli enda tyngre hvis det ikke går.. Men det er jo litt dumt å tenke sånn, for hadde nok blitt like knust uansett… Jeg krysser i hvert fall fingrene for at alle oss nervøse (og alle andre også) egentlig ikke har noe å bekymre oss for![]()

Måtte le godt av denneMeg 0630: Ugh, kvalm- men hurra!
Meg 0800: Ånei, ikke kvalm- nå døde det sikkert!
Meg 0815: Phew, kvalm igjen!
Meg 0900: Kvalm og vondt i huet. Hurra!
Meg 1030: Hvorfor er jeg ikke kvalm?! Død?!
Meg 1040: Åja, kvalm igjen…
Altså… sånn går nu dagan- er det rart en blir småsprø?!
så gjenkjennelig 
Mhm…Idag har vært en helt j… dag her inne. Er sånne dager jeg ikke vet om det er helt heldig for meg å være med på forumet, for venter bare på at det skal bli min tur til å si det ikke gikk.
Samme her! Så trist å lese, og det er urettferdig for dem og et eneste stort lotteri for oss alle hvem som får beholde spirene sine og ikkeIdag har vært en helt j… dag her inne. Er sånne dager jeg ikke vet om det er helt heldig for meg å være med på forumet, for venter bare på at det skal bli min tur til å si det ikke gikk.

Jeg var hos Oslo jordmor og ultralydklinikk i desember. Veldig, veldig fornøyd med hun jeg var hos selv om jeg fikk dårlige nyheter der. Hun tok det på en så fin måte, og var så hyggelig og støttende. Har bestilt time hos samme jordmor i uke 7 nå, etter påske. Da håper jeg på bedre nyheter!Ok, følg med på følgende logikk: jeg har bestilt tidlig privat ultralyd neste uke, og jeg trodde jeg hadde bestilt hos Oslo jordmor og kvinnesenter som ligger i sentrum, men så ser jeg nå at jeg har bestilt hos Oslo jordmor og ultralydklinikk som ligger på Majorstua.
Jeg var hos de førstnevnte i forrige svangerskap - da gikk det bra. Jeg var hos en helt annen klinikk på Majorstua i første svangerskap - da gikk det ikke bra, og det eneste jeg tenker nå er at hvis jeg drar til Majorstua på ultralyd får jeg garantert dårlige nyheter.
Samtidig syns jeg hun i sentrum er en så flat person at jeg kvier meg også litt for å bestille der, i tillegg til at de er 300,- dyrere. WHAT TO DO![]()
Og kan jeg få en ny hjerne
Jeg skal på den på Majorstua (Birgitte) til mine to tidlige, for de er 800kr billigere enn fertilitetsklinikken jeg går til. Var på den på Oslo City da jeg fikk bekrefta MA, og opplevde hun jeg var hos der som krass og forretningsmessig.Ok, følg med på følgende logikk: jeg har bestilt tidlig privat ultralyd neste uke, og jeg trodde jeg hadde bestilt hos Oslo jordmor og kvinnesenter som ligger i sentrum, men så ser jeg nå at jeg har bestilt hos Oslo jordmor og ultralydklinikk som ligger på Majorstua.
Jeg var hos de førstnevnte i forrige svangerskap - da gikk det bra. Jeg var hos en helt annen klinikk på Majorstua i første svangerskap - da gikk det ikke bra, og det eneste jeg tenker nå er at hvis jeg drar til Majorstua på ultralyd får jeg garantert dårlige nyheter.
Samtidig syns jeg hun i sentrum er en så flat person at jeg kvier meg også litt for å bestille der, i tillegg til at de er 300,- dyrere. WHAT TO DO![]()
Utover å bekrefte liv har jeg lite tiltro til ultralyd sånn generelt, med mine erfaringer.Ok, følg med på følgende logikk: jeg har bestilt tidlig privat ultralyd neste uke, og jeg trodde jeg hadde bestilt hos Oslo jordmor og kvinnesenter som ligger i sentrum, men så ser jeg nå at jeg har bestilt hos Oslo jordmor og ultralydklinikk som ligger på Majorstua.
Jeg var hos Oslo jordmor og ultralydklinikk i desember. Veldig, veldig fornøyd med hun jeg var hos selv om jeg fikk dårlige nyheter der. Hun tok det på en så fin måte, og var så hyggelig og støttende. Har bestilt time hos samme jordmor i uke 7 nå, etter påske. Da håper jeg på bedre nyheter!
Har generelt hørt mye bra om den klinikken![]()
Jeg skal på den på Majorstua (Birgitte) til mine to tidlige, for de er 800kr billigere enn fertilitetsklinikken jeg går til. Var på den på Oslo City da jeg fikk bekrefta MA, og opplevde hun jeg var hos der som krass og forretningsmessig.
Har god erfaring på Majorstua selv om det var ting de ikke oppdaget på ultralydene der. Men jeg hadde også 4 ultralyder på sykehuset hvor ting heller ikke ble oppdaget, såUtover å bekrefte liv har jeg lite tiltro til ultralyd sånn generelt, med mine erfaringer.
Skjønner dog godt at du har slike følelser. Jeg hadde en tøff fødselsopplevelse med nr 1, i tillegg til tøffe opplevelser ifm MA/SA håndtering på samme sykehus, så jeg vurderer fortløpende om jeg heller skal føde (om spiren sitter) på et sykehus 30-40 min unna, fremfor på det sykehuset jeg bor fem min unna.
Jeg er generelt fan av å følge magefølelsen, jeg!
Tusen takk alle sammenJordmor og ultralydklinikken på Majorstua har jo et veldig godt rykte på seg. Jeg var der forrige svangerskap på supertidlig ul. Kjempe hyggelig og varm jordmor, samtidig som hun var veldig faglig dyktig. Mener hun sa de blir kursa av dr lundring som er ledende innen fostermedisin. Ingen tvil om hvor jeg ville gått uansett hvilken beskjed jeg skulle fått.
Nå ble jeg mye roligere ang dette! Tror kanskje jeg beholder timen derSukk.. Fikk akkurat melding om at timen ble avlyst og flyttet to uker. Så da blir første jordmortime i uke 8 i stedet.Første jordmortime på helsestasjon i dag. Litt panikk for å møte kjente på venterommet som kommer til å legge sammen 1+1![]()
Så kjedeligSukk.. Fikk akkurat melding om at timen ble avlyst og flyttet to uker. Så da blir første jordmortime i uke 8 i stedet.
Da får man se frem mot TUL neste uke i stedet![]()
Men ja, tul er jo hyggelig å se frem i mot i mellomtiden 
Kommunal helsestasjon skal ha tilbud om jordmor. Ellers kan man gå til privatHvordan finner man jordmor egentlig? Får man det fra fastlegen eller hvor finner man det?