Skravletråd

Jeg sliter enormt med konsentrasjon på jobb om dagen. Hodet er helt tåkete og jeg klarer ikke konsentrere meg om noe o_O Noen som har tips til å klare å omstille litt? Hadde ingen problemer med dette sist:facepalm:
Har ingen tips dessverre for går i en altoppslukende tåke selv for tida. Null konsentrasjon her. Håper noen har noen gode tips til oss :happy:

Hvordan finner man jordmor egentlig? Får man det fra fastlegen eller hvor finner man det?
Gå inn på hjemmesiden til din kommune, der burde det stå. Hos meg står det info der og et tlf nr jeg må henvende meg til.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg bodde på en større plass, så jeg kunne gått privat i tillegg.

Sukk.. Fikk akkurat melding om at timen ble avlyst og flyttet to uker. Så da blir første jordmortime i uke 8 i stedet.

Da får man se frem mot TUL neste uke i stedet:rolleyes:
Åh, så nedtur. Det må være så kjipt når man er forberedt på å endelig kunne snakke med noen om alt mulig rart…

Ja.. Fikk melding litt over kl8 på morgen og jeg skulle hatt time kl12. Men tenker at TUL kan gi meg mer svar og glede (forhåpentligvis) enn hva jm-time kan, så nå teller jeg ned til det i stedet neste tirsdag:nailbiting:
Ja, det er fint å prøve å se sånn på det :) For min del kjenner jeg at trenger jeg å snakke med noen (snakker jo med dere her da, men fysisk:hilarious:) for å liksom skjønne at det er ekte. Også er jeg jo veldig bekymret for at det er noe galt, og lufte slike ting, selv om jeg vet de ikke nødvendigvis kan gi meg svar. Jeg har time hos fastlegen om akkurat en uke og teller ned til det. Og TUL om 13 dager så teller ned til det også, men tar en ting om gangen:D

I dag tidlig fant jeg ut at dette ikke er tiden å prøve nytt pålegg på :smiley-ashamed004
Uff, denne føler jeg skikkelig!! I dag stod jeg sikkert 5 minutter med kjøleskapsdøra oppe og klarte nesten ikke se på påleggsboksen en gang, er så mye som byr meg midt i mot... Tanken på vanlige brødskiver også :sick009 Løsningen har blitt polarbrød, allerede fått i meg 4 stk i dag :hilarious:

Ja, det er fint å prøve å se sånn på det :) For min del kjenner jeg at trenger jeg å snakke med noen (snakker jo med dere her da, men fysisk:hilarious:) for å liksom skjønne at det er ekte. Også er jeg jo veldig bekymret for at det er noe galt, og lufte slike ting, selv om jeg vet de ikke nødvendigvis kan gi meg svar. Jeg har time hos fastlegen om akkurat en uke og teller ned til det. Og TUL om 13 dager så teller ned til det også, men tar en ting om gangen:D
Ser den! Tror det ikke kommer til å bli ekte for meg før jeg sitter på sykehuset og føder det barnet :smiley-ashamed004 Føler det er så urealistisk og rart å tenke på meg selv som gravid og blivende mor. Nesten så jeg må fnise litt.

Jeg føler med deg på den beskymringen så gleder meg veldig til å få en pekepinn neste tirsdag. Virker som jeg har hatt fin økning i henhold til ukesindikatorene, men det kan jo plutselig ha stoppet opp etter det uten at jeg merker det. «Heldigvis» våknet jeg kvalm i dag, og vært uggen av og på hele dagen så virker som symptomene øker i hvert fall:wideyed:

Vi får se, det er spennende uker fremover i forumet her hvert fall! 1. mai skal bønna være ganske trygg (12 uker) så får holde ut denne piningen.

• Omsorg
Reactions: E96
Gå inn på hjemmesiden til din kommune, der burde det stå. Hos meg står det info der og et tlf nr jeg må henvende meg til.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg bodde på en større plass, så jeg kunne gått privat i tillegg.
Aah ja, nå fant jeg Tusen takk! :) Er det noen grunn for at privat er bedre?

Spørsmål ang. TUL: Når fikk dere beskjed om at dere har fått time til TUL på sykehuset? Jordmor sendte henvisning til sykehuset forrige uke, og jeg er så rastløs på når vi får time (vet at det skjer mellom uke 11-14 en gang, men vil gjerne ha en dato :angelic:

Nokon som veit kvar ein kan få kjøpt "eg skal bli storebror" gensar?
Kjem omtrent kun opp frå spreadshirt når eg googlar, men las en kommentar inne på sida, at der kan man få uventa toll, og det gidder eg ikkje

Spørsmål ang. TUL: Når fikk dere beskjed om at dere har fått time til TUL på sykehuset? Jordmor sendte henvisning til sykehuset forrige uke, og jeg er så rastløs på når vi får time (vet at det skjer mellom uke 11-14 en gang, men vil gjerne ha en dato :angelic:
Fikk time til OUL dagen etter henvisning ble sendt, venter på TUL fremdeles. Skal ha det på to ulike sykehus da. Mulig jeg ikke får time for TUL før jeg har timen for genetisk veiledning (grunnet tidligere historikk), den fikk jeg også dagen etter henvisning var sendt. Har time fredag neste uke.

Generelt sett tror jeg du skal få beskjed om timen innen ti (virke?)dager etter at henvisning er sendt.

Nokon som veit kvar ein kan få kjøpt "eg skal bli storebror" gensar?
Kjem omtrent kun opp frå spreadshirt når eg googlar, men las en kommentar inne på sida, at der kan man få uventa toll, og det gidder eg ikkje
Jeg fant på Finn jeg, noen som solgte brukt :angelic:
Mulig Cile’s Kreative Hjørne på Facebook kan hjelpe deg? Fantastisk dame som lager ting på bestilling.

I dag fikk jeg endelig fortalt til sjefen at jeg er gravid! Blir fortsatt ganske overveldet og rørt av å si det høyt :smiley-ashamed004 Forøvrig hadde jeg fått inntrykk av at jeg ikke burde jobbe nattevakter fra etter uke 8, men da fikk jeg til svar at ikke det var noe regel, og at det måtte vurderes ut fra formen igjennom svangerskapet… Det gikk jo greit når jeg jobbet det nå i helgen, men stusser jo litt når andre her viser til forskning på at det kan være skadelig for fosteret. Vi skal heldigvis i samtale med bedriftsjordmor, så jeg får se hva hun har å spille inn på temaet.:p

Back
Topp