Skravletråd

Jepp! Og bruke lekene :joyful: Blir jo forhåpentligvis litt flere folk her og etterhvert, vi har jo bare kommet halvveis i terminlista enda:joyful:
Ja, regner med det går fort når flere dukker her ☺️ Jeg glemmer av og til hvor tidlig det er. Jeg er jo bare 4+0 og ikke forbi ikm enda :bag:

Ja!

Jeg gleder meg såå veldig til slutten av september.
Da er det tidlig ultralyd, legetime for blodprøve, og første jordmortime! Alt er liksom like gøy, for er en slags milepæl i graviditeten og komme så langt at jeg skal til legen osv.

Gleder meg såååå til tul!!

Snakket med legen denne uken, fikk beskjed om å bestille time til uke 12 (dvs uke 42/slutten av oktober). Kjennes så uendelig lenge til hehe.

Flere som er i full jobb?
Jeg jobber 100%. Det går fint, men jeg kjenner jeg er sliten pga graviditeten; mer trøtt og småkvalm. Og en toåring som krever sitt❤
Men foreløpig går det greit.

Tips til fine gravidklær?

Synes mange av klærene er så kjerring.

Hadde ikke så mange gravidklær annet enn bukser i forrigesvangerskap, for hadde arbeidsklær på jobb og hjemme bare brukte jeg noen løse/store gensere.

Men nå bruker jeg privatklær på jobb, så trenger litt mer fint å velge i nå :)
Har liggende noen mamma-bluser i skapet som jeg arvet sist, men synes de er såå kjedelige!

Jeg jobber 100%. Det går fint, men jeg kjenner jeg er sliten pga graviditeten; mer trøtt og småkvalm. Og en toåring som krever sitt❤
Ja, jobber 100%. Har to barn på 4 og snart 2. Det er en vanskelig balanse, synes jeg. Og jeg er spent på hvordan det blir denne gangen.

Pass på deg selv, spør om hjelp hvis du har folk rundt deg som feks kan avlaste litt. Ikke vær redd for å sykemelde deg, eller be om tilrettelegging på jobb (hvis det er mulig) hvis formen blir kranglete utover i svangerskapet. Det viktigste fremover er å ta vare på seg selv, tenker jeg.

Jeg begynte i full jobb i går (etter 50% i nesten 1,5år). Spent på hvordan det blir med turnusarbeid nå og en vilter 2 åring. Sist var jeg sykemeldt i større eller mindre grad hele svangerskapet. Men foreløpig klarer jeg å holde kvalmen j sjakk

Jeg er også i full jobb med 4åring og 2,5 åring. Det går sånn tålig :playful: Mannen har innimellom tatt ungene med avsted på ettermiddagene så jeg har kunnet tatt en powernap:hilarious: Det hjelper veldig!

Var sykemeldt store deler av svangerskapet sist jeg også, denne gangen har formen vært tipp topp (enn så lenge). Har ikke mulighet til å sykmelde meg eller jobbe mindre de neste 8 ukene, så håper virkelig at formen holder seg slik første trimester! Hvis ikke så sliter jeg, haha.

Full jobb og jeg kjenner jeg egentlig bare vil ha fri! Har 3 barn, de er 6, 5 og 2 år. Én på skole og to i bhg. Drømmer om å kunne styre dagene mine selv med masse soving og litt husarbeid :Heartred Men nei… Ekke sånn det funker styles/default/xenforo/hmh.gif

Jeg hadde litt plager av fremfall etter forrige fødsel, men er så godt som bra igjen nå, nesten som før svangerskapet.
Er det flere som har erfaringer med det fra tidligere?
Er spent på om jeg vil merke det igjen lenger ut i svangerskapet... eventuelt etter neste fødsel igjen.

Mannen har fått tilbud om en ny og mye bedre jobb enn han har nå, men det innebærer nok en del reising.. Noen som har erfaring med å være gravid og ha flere barn med mann som reiser? Etterhvert blir det jo da å ha 3 barn alene med han på reis :playful: Vet ikke hvor lange turer det er snakk om enda, siden det er veldig tidlig i startfasen.

Jeg har sagt det er greit for meg, for det er virkelig en drømmejobb for hans del. Men jeg kjenner jo jeg er litt nervøs for om jeg klarer å balansere 2 barn, svangerskap og 100% jobb alene :angelic:

Jeg hadde litt plager av fremfall etter forrige fødsel, men er så godt som bra igjen nå, nesten som før svangerskapet.
Er spent på om jeg vil merke det igjen lenger ut i svangerskapet... eventuelt etter neste fødsel igjen.
Jeg har vært plaget av det etter begge mine fødsler, ja.. Det har heldigvis gått seg til etter en stund, men må være veldig nøye med å trene bekkenbunn daglig for å holde det ved like. Det jeg merket mest under svangerskapet nr to var at jeg hadde utrolig mye smertefullt nedpress, så det gleder jeg meg ikke til denne ganga :playful: Mine to skiller 17 mnd og begge var styrtfødsler, så det gjorde nok ikke akkurat underverk for underlivet mitt hehe

Mannen har fått tilbud om en ny og mye bedre jobb enn han har nå, men det innebærer nok en del reising.. Noen som har erfaring med å være gravid og ha flere barn med mann som reiser? Etterhvert blir det jo da å ha 3 barn alene med han på reis :playful: Vet ikke hvor lange turer det er snakk om enda, siden det er veldig tidlig i startfasen.

Jeg har sagt det er greit for meg, for det er virkelig en drømmejobb for hans del. Men jeg kjenner jo jeg er litt nervøs for om jeg klarer å balansere 2 barn, svangerskap og 100% jobb alene :angelic:
Ingen ønskesituasjon :hilarious: Kommer det til å gå frem i tid? Etter at foreldrepermisjonen er over? Med jobb, levering/henting i bhg/skole/sfo? Lekser, fritidsaktiviteter :nailbiting:

Jeg har aldri vært bra igjen liksom, men fikk det etter fødsel nr 2. Ble ikke verre etter fødsel nr 3 :)

Ingen ønskesituasjon :hilarious: Kommer det til å gå frem i tid? Etter at foreldrepermisjonen er over? Med jobb, levering/henting i bhg/skole/sfo? Lekser, fritidsaktiviteter :nailbiting:
Ingen ønskesituasjon, nei. Men samtidig litt.. Han går kraftig opp i lønn, og det er med noe han virkelig brenner for og har jobba for i hele sitt yrkesaktive liv :playful: Så jeg føler jo det er litt egoistisk av meg å nekte han det også..

Det går nok frem i tid ja, det er en stilling han i teorien kan ha frem til pensjonsalder og det blir reising når behovet er der. Så det er en fare for at jeg blir stående med mye alene :playful:

Men det vil jo være en mulighet at jeg går ned i stillingsprosent når han går opp i lønn, og at vi sparer til min pensjon tilsvarende det jeg taper utenom.. hmm, vanskelig :hilarious:

Tips til fine gravidklær?

Synes mange av klærene er så kjerring.

Hadde ikke så mange gravidklær annet enn bukser i forrigesvangerskap, for hadde arbeidsklær på jobb og hjemme bare brukte jeg noen løse/store gensere.

Men nå bruker jeg privatklær på jobb, så trenger litt mer fint å velge i nå :)
Har liggende noen mamma-bluser i skapet som jeg arvet sist, men synes de er såå kjedelige!
Jeg bruker bare vanlige klær i større størrelse. Eier noen gravidbukser, men det er det.

Back
Topp