Skravletråd

Flere som er fryktelig oppblåst? Jeg veier ca 85/90 kg fra før og føler meg gravid i måned 5 kjempe oppblåst og føler det allerede er vanskelig å gjemme magen
Er andregangs så kan hende det har noen sammenheng men aner ikke

Flere som er fryktelig oppblåst? Jeg veier ca 85/90 kg fra før og føler meg gravid i måned 5 kjempe oppblåst og føler det allerede er vanskelig å gjemme magen
Samme her! Samme vekt og samme følelse! Var slik i forrige svangerskap også.
Men jeg kjenner det hjelper å spise sunt (spiser lavkarbo), da føler jeg meg mye mindre oppblåst.
Husker jeg begynte med gravidbukse ca uke 9-10 forrige gang, pga var så ubehagelig med vanlig bukse som klemte på den oppblåste magen.

Veldig spent på dette svangerskapet siden det er såpass tidlig enda, men tar en sjans og introduserer meg allerede så får jeg heller melde meg ut om det ikke ender godt
:nailbiting:

Tredjegangs her, med en gutt og ei jente fra før som er 4 og 2,5 år :love017 Jeg er veldig spent på hvordan det blir med svangerskap, to barn og 100% stilling og håper formen kan holde seg god. Har blitt tidlig sykemeldt med de to andre pga blødninger gjennom hele svangerskapene og blodtrykksfall som gjorde at jeg besvimte flere ganger om dagen. Veldig ubehagelig, og håper jeg slipper det igjen :playful:

Ingen av barna har kommet til termin, de er født 5 uker før og 2 uker før, så er veldig spent på hvor langt jeg går denne ganga ❤️

Noen som har lyst til å starte en terminliste? Hvis ingen vil kan jeg starte en jeg altså, men tror ikke jeg tørr å gjøre det før jeg har bikka 4+0 :angelic:

Jeg er førstegangsfødende og er egentlig fremdeles litt i sjokk over at jeg er gravid. Kan ikke helt tro det

Jeg har termin 7. mai. Dvs disse kalkulatorene viser litt forskjellig, har også fått 4. mai..

Har 1 barn født i 2020, og foreløpig termin nå er 2. mai.

Er småstresset fordi min venninne nylig mistet i uke 9. Så jeg tør nesten ikke gjøre noe fordi jeg er redd det påvirker den lille cella inni der. Får litt kramper når jeg trener, så det har gått rolig for seg. Samtidig er jeg forkjølt så føles ut som jeg skal hoste ut spiren
Håper ikke det er mulig da, så håper jeg blir frisk snart og at ukene frem til 2. trimester går raskt.

Er småstresset fordi min venninne nylig mistet i uke 9. Så jeg tør nesten ikke gjøre noe fordi jeg er redd det påvirker den lille cella inni der. Får litt kramper når jeg trener, så det har gått rolig for seg. Samtidig er jeg forkjølt så føles ut som jeg skal hoste ut spiren
Håper ikke det er mulig da, så håper jeg blir frisk snart og at ukene frem til 2. trimester går raskt.
God bedring ❤️

Jaa føler meg sikkelig oppblåst og har problemer med å finne klær som passer. Førstegangsfødende her.

Hvordan ville dere foreløpig beregnet termin før OUL? Jeg har vanlig 29-30 dagers syklus, men får eggløsning på dag 20 og ikke 14 som de fleste kalkulatorer beregner. Det er jo en hel uke forskjell :) burde jeg kanskje da beregne fra unnfangelse? Testet etter EL så vet jo når den var :) får enten termin 7. mai eller 14. mai :joyful:

Spontanabort er dessverre vanligere enn man tror og noen er ekstremt uheldige. Selv mistet jeg 2 ganger før den satt i 2020 så jeg skjønner godt den frykter du kjenner på. Jeg lever litt i frykt nå også kjenner jeg, men det er viktig å leve som normalt og ta de forhåndsregler man ønsker, men uten at det definerer hverdagen :) som oftest går det bra, men er det ikke liv laga så er det ingenting vi kan gjøre da det som oftest er feil på utvikling og foster. Ikke nødvendigvis at du trente hardt eller ble forkjøla :) prøver å si til meg selv hver dag at jeg skal nyte det inntil det motsatte er bevist og så håper jeg for alle at spirene klamrer seg fast helt til slutten :Heartred

Hvordan ville dere foreløpig beregnet termin før OUL? Jeg har vanlig 29-30 dagers syklus, men får eggløsning på dag 20 og ikke 14 som de fleste kalkulatorer beregner. Det er jo en hel uke forskjell :) burde jeg kanskje da beregne fra unnfangelse? Testet etter EL så vet jo når den var :) får enten termin 7. mai eller 14. mai :joyful:
Ville beregnet fra unnfangelse, jeg har også sen EL og regner ut i fra den :D Så slipper jeg evnt å bli satt tilbake. Så jeg kommer til å si til JM at første dag i sist menstuasjon var 1 august, selvom det egentlig var noen dager før siden jeg vet at EL ikke var før 15:)

Ville beregnet fra unnfangelse, jeg har også sen EL og regner ut i fra den :D Så slipper jeg evnt å bli satt tilbake. Så jeg kommer til å si til JM at første dag i sist menstuasjon var 1 august, selvom det egentlig var noen dager før siden jeg vet at EL ikke var før 15:)
Ah smart! Det skal jeg også gjøre for det er kjedelig å bli satt tilbake :happy:

Ah smart! Det skal jeg også gjøre for det er kjedelig å bli satt tilbake :happy:
Vil heller bli positivt overrasket om jeg blir satt frem på OUL enn å bli satt en uke tilbake :hilarious:

Spontanabort er dessverre vanligere enn man tror og noen er ekstremt uheldige. Selv mistet jeg 2 ganger før den satt i 2020 så jeg skjønner godt den frykter du kjenner på. Jeg lever litt i frykt nå også kjenner jeg, men det er viktig å leve som normalt og ta de forhåndsregler man ønsker, men uten at det definerer hverdagen :) som oftest går det bra, men er det ikke liv laga så er det ingenting vi kan gjøre da det som oftest er feil på utvikling og foster. Ikke nødvendigvis at du trente hardt eller ble forkjøla :) prøver å si til meg selv hver dag at jeg skal nyte det inntil det motsatte er bevist og så håper jeg for alle at spirene klamrer seg fast helt til slutten :Heartred
Ja det er lurt! Jeg har så kraftig hoste for tiden, så føler at kroppen fokuserer mer på å bli frisk enn symptomer fra graviditeten som jeg føler er helt borte… prøver å ikke bekymre meg, men har to ekstra tester liggende hvis usikkerheten blir uutholdelig.

Bare 9dpo i dag (litt usikker egentlig, hadde 8 dager med positiv el test og el smerter av og på fra begge sider, men ff sier hvert fall 9dpo), så sier litt forsiktig hei! Har en jente fra før som akkurat ble 9 måneder. Ammer også og lite søvn, så veldig overrasket over at jeg er gravid nå! Venter litt med å skrive met opp på termindato, litt redd for at noe skal skje

Nærmer oss så smått 1000 innlegg, «bare» 4200 innlegg igjen til vi får skjult forum :laughing002

Oi, er noen innlegg igjen da ja :hilarious: Vi får bare skravle i vei :biggrin
Jepp! Og bruke lekene :joyful: Blir jo forhåpentligvis litt flere folk her og etterhvert, vi har jo bare kommet halvveis i terminlista enda:joyful:

Back
Topp