Skravletråd

Begynner å glede meg til gruppetimer på helsestasjon og barselgruppe. Vi fikk jo ikke oppleve det med første.
Vi fikk heller ingen ting slik. Fikk ikke alle kontroller heller, så nå har vi ikke vært der siden oktober i fjor (15 mnd), og hun ble 2 år tidligere denne mnd…

Når starter man opp med slike ting? :)
Ifølge nhi.no er iaf 4ukers-kontrollen og 4mndrs-kontrollen gruppetimer. Men mange helsestasjoner samler til gruppe på flere kontroller enn det.
Barselgruppene starter vel opp fortløpende, vil jeg tro...

Begynner det ikke å bli på tide at de siste på terminlista kommer snart? Ser de som tester positiv i IKM gruppene nå havner i April:angelic:

Vi fikk heller ingen ting slik. Fikk ikke alle kontroller heller, så nå har vi ikke vært der siden oktober i fjor (15 mnd), og hun ble 2 år tidligere denne mnd…
Ifølge nhi.no har ikke jeg fått alle individuelle timer heller... Men jeg fikk jo de jeg trengte utenom oppsatte timer også, heldigvis.

Ifølge nhi.no har ikke jeg fått alle individuelle timer heller... Men jeg fikk jo de jeg trengte utenom oppsatte timer også, heldigvis.
Svigermor er helsesykepleier, og hun har hatt alle kontrollene man «skal» ha (etter nhi), så det er tydeligvis annerledes i kommunen jeg bor i enn der hun jobber.

Begynner det ikke å bli på tide at de siste på terminlista kommer snart? Ser de som tester positiv i IKM gruppene nå havner i April:angelic:
Kanskje det er en del som sniker og ikke tør melde seg inn før 4+ eller noe? Ellers så er man så opptatt på ferie at man ikke har tenkt på forum enda ;) Vi får håpe det kommer etter en gjeng snart.

Jeg synes det er en milepæl i seg selv at det «flytter inn» flere i termingruppen etter! :)

Kanskje det er en del som sniker og ikke tør melde seg inn før 4+ eller noe? Ellers så er man så opptatt på ferie at man ikke har tenkt på forum enda ;) Vi får håpe det kommer etter en gjeng snart.

Jeg synes det er en milepæl i seg selv at det «flytter inn» flere i termingruppen etter! :)
Jaa eller kanskje de ikke vet det heller! Det er nok ikke alle som sitter klar med graviditetstesten med en gang det er mulig :hilarious: Ja det er jeg enig i! Det blir gøy når vi ikke er de nyeste lenger

Kjøper du fra ordentlige sushirestauranter er reglene rimelig strenge, og du kan egentlig være sikker på at fisken er fersk. Kan jo også eventuelt gå for ruller med tempura, da er det jo varmebehandlet i tillegg.

Jeg har spist sushi :happy:
Lå og titta på menyen fra Fuji, mulig det blir det i stede for kylling i dag

Merket godt forskjell på å få baby i 2020 kontra 2018, ja. Med lillesøster så hadde vi ingen barselgrupper og ingen felleskontroller. Hadde kun kontroll ved 2 uker (hjemme), 6 uker, 3 mnd, 6 mnd og 12 mnd. Ingenting i ettertid, og hun blir to i september. Mens storesøster hadde vi grupper og alle kontroller og god oppfølgning.

Merket godt forskjell på å få baby i 2020 kontra 2018, ja. Med lillesøster så hadde vi ingen barselgrupper og ingen felleskontroller. Hadde kun kontroll ved 2 uker (hjemme), 6 uker, 3 mnd, 6 mnd og 12 mnd. Ingenting i ettertid, og hun blir to i september. Mens storesøster hadde vi grupper og alle kontroller og god oppfølgning.
Ikke sant!! Samme her, men vi fikk ikke hjemmebesøk. Hverken av jordmor eller helsesykepleier! Spent på hvordan det blir nå.

Noen som har opplevd at HCG har sunket for så å stige igjen?
Er det testene dine som blir svakere? Det var ikke HCG-nivået mitt som sank, men heller det at jeg brukte utvannet urin. Den ene testen min da jeg var 11 dpo var nesten ikke synlig, etter jeg fikk positiv test dagen før. Men morgenen etter var den sterkere.
Noen ganger blir også HCG-nivået så høyt at testene ikke blir sterkere og mange blir bekymra. Det er best å ta blodprøver enn å bruke tester for stigning :Heartpink

Er det testene dine som blir svakere? Det var ikke HCG-nivået mitt som sank, men heller det at jeg brukte utvannet urin. Den ene testen min da jeg var 11 dpo var nesten ikke synlig, etter jeg fikk positiv test dagen før. Men morgenen etter var den sterkere.
Noen ganger blir også HCG-nivået så høyt at testene ikke blir sterkere og mange blir bekymra. Det er best å ta blodprøver enn å bruke tester for stigning :Heartpink
Nei, ikke testene. Jeg ble lagt inn på sykehuset på onsdag med ekstreme magesmerter. De tok da x-antall tester, blodprøver og ul. De så hjerteslag og foster. Mistenkte foster på utsiden av livmoren, men de konstanterer med at det var en større cycste. Fosteret var så lite at jeg ble satt tilbake 8 dager fra min mens termin. Siden smertene var såppas store lå jeg inne til observasjon til fredag. Fra onsdag til torsdag hadde prøvene sunket fra 11000 til 9000. Fikk beskjed om at det ikke da så lovende ut, men at vi skulle ta nye prøver fredag. Om det da fortsatte å synke skulle vi muligens avslutte svangerskapet om kroppen ikke fikset selv :-( Men da de kom inn fredag og jeg var forberedt på det værste, så sa de at det hadde steget til 11000 igjen. Ny ul og fosterets hjerte dunket fint, selv om jeg da er satt tilbake. Sidene smertene har avtatt og de har utelukket svangerskap utenfor livmoren i tillegg til inni har jeg kommet meg hjem igjen, men må på kontroll på fredag for å se om spiren vokser eller ikke til tross for hjerteslag.. synes det er så rart at det sank, og synes det er rart at jeg ikke er lenger på vei mtp når jeg testet positiv første gang og siden jeg har veldig regelmessige sykluser. Kjenner det ikke kan gå fort nok til fredag. Føler det er mye som taler i mot, men samtidig er det fremdeles et lite håp. Derfor jeg lurte på om noen hadde opplevd at HCG sank for så å stige igjen og at det har gått bra :-) Har så mye tanker i hodet nå :oops: <3

Back
Topp