Skravletråd

Min er på vei den også… Fullt eller delvis?

Jeg prøver meg på 30 %, håper det holder.
På vei for min del også. Ville gjerne ha delvis sykemelding pga slitenhet i/vondt i magen og frykt for tidlig fødsel igjen,men legen ville ikke sykemelde meg pga d, bla fordi jeg er 50% arbeidsledig. Hun sa jeg skulle komme tilbake neste gang,med flere symptomer,så skulle hun sykemelde meg 100%?!? Skikkelig teit,da jeg har lyst til å jobbe,men bare vil være sykemeldt fra å måtte være jobbsøker (for det stresser meg).

Jeg er den mest skravlete jeg vet om... til vanlig.
Men nå klarer jeg ikke helt å komme inn i tråden her.
Så jeg bare slenger meg med og håper på det beste.
Dessuten har døgnet altfor få timer for tiden, siden jeg ikke orker en dritt.
:hilarious:
Trøtt sånn ca. HELE tiden.
Skulle ha gjort både ditt og datt... men hey... ingen som dævver av at jeg lar vær heller.

4+3... herregud, det er jo ingenting!
De første ukene går SÅ sakte.

På vei for min del også. Ville gjerne ha delvis sykemelding pga slitenhet i/vondt i magen og frykt for tidlig fødsel igjen,men legen ville ikke sykemelde meg pga d, bla fordi jeg er 50% arbeidsledig. Hun sa jeg skulle komme tilbake neste gang,med flere symptomer,så skulle hun sykemelde meg 100%?!? Skikkelig teit,da jeg har lyst til å jobbe,men bare vil være sykemeldt fra å måtte være jobbsøker (for det stresser meg).
Jeg blir nok sykemeldt 100 prosent fra uke 24-25, da ville ikke legen at jeg skulle jobbe mer.

Har heldigvis verdens mest fantastiske støttespillere i både lege og jordmor :)

Skulle ha gjort både ditt og datt... men hey... ingen som dævver av at jeg lar vær heller.

Så enig med deg at disse dagene går så sykt sakte :sour: Selv kjenner jeg ikke så mye til denne graviditeten. Så det er ganske så skummelt. Mistet i uke 7 sist, så har ikke lyst å gå igjennom det igjen :hungover: Så håper tiden bare kan få litt fart på seg nå :chicken:

Så enig med deg at disse dagene går så sykt sakte :sour: Selv kjenner jeg ikke så mye til denne graviditeten. Så det er ganske så skummelt. Mistet i uke 7 sist, så har ikke lyst å gå igjennom det igjen :hungover: Så håper tiden bare kan få litt fart på seg nå :chicken:
Åh, den ser jeg... det må være fælt å miste såpass sent.

Hvis det er noen trøst kan jeg ikke huske at jeg hadde noen symptomer med de andre.
Er jo mange som ikke kjenner noe.
:Heartred

Synes tiden går fryktelig sakte selv :happy090

Jeg blir nok sykemeldt 100 prosent fra uke 24-25, da ville ikke legen at jeg skulle jobbe mer.

Har heldigvis verdens mest fantastiske støttespillere i både lege og jordmor :)
Ja, det får nok jeg lov til også. Kunne bare ønske at mine bekymringer for dette svangerskapet ble tatt litt mer på alvor, og at det ble tatt hensyn til at jeg stresser veldig over å være delvis arbeidsledig. Det er mulig jeg sier fra meg dagpengene,fordi det skaper så mye stress.Så slipper jeg å tenke noe mer på det:smiley-ashamed008

de første ukene er de værste :arghh: tiden står stille

de første ukene er de værste :arghh: tiden står stille
Ja... gleder meg så enormt mye til at alle vet, til magen popper frem.
Spark.
Ultralyd.

Vi har så mye å glede oss til!
:love7

Uff jeg må bare få dette ut, jeg har alltid hatt en indre frykt for å få svangerskap utenfor livmoren. Jeg har aldri opplevd dette selv og det er ikke meningen å forsøke å ta fra dere som har opplevd dette sorgen og redselen.. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så spesielt redd for dette da det ikke er veldig vanlig. Men jeg greier ikke la vær, så hver gang jeg får et sikk eller en smerte eller noe som helst i eggstokk området så er jeg helt sikker på at det er eggstokken min som sprekker.. dette får jeg heldigvis roet meg med på ultralyd på fredag, men for min del virker det så lenge til.
Er det mulig å ha svangerskap utenfor livmor med helt vanlig stigning i tester, tidlig positiv test og ingen blødning? Mulig dette høres helt dumt ut for dere og spesielt hvis du har opplevd det selv og det er som sagt ikke meningen å ta fra noen alvorligheten med å ha opplevd det. Jeg bare greier ikke legge fra meg denne tanken:oops: Jeg hadde denne tanken før jeg ble gravid også og var alltid redd for dette om TR var sen osv

Ja... gleder meg så enormt mye til at alle vet, til magen popper frem.
Spark.
Ultralyd.

Vi har så mye å glede oss til!
:love7
Det er helt sant ❤️ :D kjekke tider i vente! Godt vi går mot vår nå, så kanskje tiden går litt fortere enn det triste vintermørket:Heartpink

Nåååå er det ikke lenge til der begynner å bli aktivitet i november-forumet,og det er sååå deilig å tenke på! Da rykker vi et hakk frem :D:cool05:happy:

Uff jeg må bare få dette ut, jeg har alltid hatt en indre frykt for å få svangerskap utenfor livmoren. Jeg har aldri opplevd dette selv og det er ikke meningen å forsøke å ta fra dere som har opplevd dette sorgen og redselen.. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så spesielt redd for dette da det ikke er veldig vanlig. Men jeg greier ikke la vær, så hver gang jeg får et sikk eller en smerte eller noe som helst i eggstokk området så er jeg helt sikker på at det er eggstokken min som sprekker.. dette får jeg heldigvis roet meg med på ultralyd på fredag, men for min del virker det så lenge til.
Er det mulig å ha svangerskap utenfor livmor med helt vanlig stigning i tester, tidlig positiv test og ingen blødning? Mulig dette høres helt dumt ut for dere og spesielt hvis du har opplevd det selv og det er som sagt ikke meningen å ta fra noen alvorligheten med å ha opplevd det. Jeg bare greier ikke legge fra meg denne tanken:oops: Jeg hadde denne tanken før jeg ble gravid også og var alltid redd for dette om TR var sen osv

Jeg hadde en graviditet i egglederen i september i fjor. Hadde ingen utslag på graviditetstest, kun på hcg i blodet. Den var da kun på 24. For meg begynte det at jeg følte meg oppblåst fra morgenen av, og så kl 17 fikk jeg akutte intense magesmerter. Føltes ut som jeg satt meg på et spyd hver gang jeg skulle sette meg ned, og klarte ikke tisse sittende på do så måtte stå i hockey. Ble undersøkt på Ullevål og de så væske i buken men mistenkte dette kom fra at et egg var sluppet (hadde eggløsning den dagen, trodde jeg), så de sendte meg hjem. Morgenen etter ringte de meg med blodprøvesvar og sa de mistenkte graviditet utenfor livmor og ba meg komme asap. Da hadde smertene tatt seg opp og jeg klarte nesten ikke stå oppreist, hadde også fått litt brunlig utflod. Ved ny undersøkelse så de økt væske og jeg ble hasteoperert. Hadde blødd 1,5 liter blod ut i buken og egglederen hadde blitt skadet så de måtte fjerne den.

Hadde lignende smerter torsdag for to uker siden og fikk sjekk på Ullevål. Da var det for tidlig å se hvor graviditeten lå, men de fant en 5 cm stor cyste på den ene eggstokken. Denne var helt ufarlig og ville gå bort av seg selv eller evt sprekke. Jeg mistenker den sprakk påfølgende lørdag da jeg fikk nye intense og akutte smerter, men uten blødning. Da hjalp smertestillende (hvilket det ikke gjorde da jeg var gravid utenfor livmoren) og smertene ga seg etter noen timer.

Jeg har bestilt en privat ul nå på onsdag for å bare sjekke at det var cysten som sprakk. Og så har jeg TUL på Ullevål 28 februar.

Back
Topp