Skravletråd

Kjekt når ting blir mer visuelt/ fysisk , nå er de små her snart altså :love7

Jeg fant frem babyleker i går så minste får leke med dem så mye hun vil. Håper det vil dere sjalusi senere.
Her er 3 åringen full av følelser i kveld og får ikkje sove. Tydelig at ho kjenner på sjalusi allerede... Men sånn sett trur eg det var lurt å begynne litt allerede nå, sånn at ikkje absolutt alt av nye ting kjem akkurat samtidig som at babyen kjem. Vi får fortsette litt forsiktig framover og finne fram litt om gongen.

Her er 3 åringen full av følelser i kveld og får ikkje sove. Tydelig at ho kjenner på sjalusi allerede... Men sånn sett trur eg det var lurt å begynne litt allerede nå, sånn at ikkje absolutt alt av nye ting kjem akkurat samtidig som at babyen kjem. Vi får fortsette litt forsiktig framover og finne fram litt om gongen.
Nei, er noe med det og. Eldste hadde ekstrem sjalusi når nr 2 kom, vi måtte få hjelp av helsestasjonen. Tror ikke det blir sånn nå, men er forberedt på at det kan bli tøft xor alle og viktig å ha fokus på de større barna og :Heartpink

Nei, er noe med det og. Eldste hadde ekstrem sjalusi når nr 2 kom, vi måtte få hjelp av helsestasjonen. Tror ikke det blir sånn nå, men er forberedt på at det kan bli tøft xor alle og viktig å ha fokus på de større barna og :Heartpink
3åringen min er skikkelig følsom av seg, så eg er ikkje overraska. Det blir nok mykje følelser for ho når mini kjem.

Eldste hadde også ein del sjalusi når vi fekk nr 2, vi fekk også hjelp på helsestasjonen til å få løyst det. Det viktigaste er jo å snakke om dei vanskelige følelsene dei kjenner på. Og trygge dei på at vi framleis er like glade i dei som før. Og ellers ta det som kjem av følelser og utagering etter kvart...

Spent på hvor mye sjalusi det blir her. Antar at det blir en del, etter 3,5 år alene med oss foreldre. Merker at han allerede driver på med en løsrivelsesprosess fra meg, og det er nesten litt herlig. Blir nok tøft nok med nyfødt i hus, når jeg ikke har så mye tid til storebror. Må huske å få tid til begge guttene mine:Heartred

Spent på hvor mye sjalusi det blir her. Antar at det blir en del, etter 3,5 år alene med oss foreldre. Merker at han allerede driver på med en løsrivelsesprosess fra meg, og det er nesten litt herlig. Blir nok tøft nok med nyfødt i hus, når jeg ikke har så mye tid til storebror. Må huske å få tid til begge guttene mine:Heartred
Ja det er viktig å lage tid for dei eldste å være åleine med mamma også innimellom. Eg leste eit tips her på forumet om å lage "mamma-og-'navnet til ungen'-tid" og forklare dei kvar det er. Og når dei kjenner på at dei trenger det kan vi avtale kva vi skal gjere og når vi skal gjere det, om der ikkje kan gjerast med ein gong. Eg trur det er viktig at dei framleis får einetid med mamma.

Ett lite spørsmål til dere her....

Er førstegangs og har termin i slutten av juni. Så føler jeg har null erfaring å støtte meg på..

Min halvbror skal mest sannsynlig gifte seg til høsten... regner med mini ca knappe 3 mnd.
Det er snakk om å da sette seg i bilen og kjøre 3,5 time en vei for og være med i bryllupet også kjøre 3,5 time hjem igjen... Nå vet vi jo ikke hvordan livet med mini er så ingenting er jo bestemt. Men er det forsvarlig og dra? Hvordan er det å reise slik med en knappe 3 mnd gammel baby?

Jeg sliter litt med sånne tilstelninger og merker at jeg gruer meg allerede

Er førstegangs og har termin i slutten av juni. Så føler jeg har null erfaring å støtte meg på..

Min halvbror skal mest sannsynlig gifte seg til høsten... regner med mini ca knappe 3 mnd.
Det er snakk om å da sette seg i bilen og kjøre 3,5 time en vei for og være med i bryllupet også kjøre 3,5 time hjem igjen... Nå vet vi jo ikke hvordan livet med mini er så ingenting er jo bestemt. Men er det forsvarlig og dra? Hvordan er det å reise slik med en knappe 3 mnd gammel baby?

Vi kunne ikke gjort det med førstemann, da han HATET å kjøre bil så lenge han lå i babybilstol.

Men får dere en baby som synes det går fint å kjøre bil, er det nok ingen problem. Beregn god tid, sånn at det er tid til stopp for mating, trøst og bleieskift. Ha gjerne en av dere voksne bak med babyen (hvis h*n ikke sover hele tiden da :confused005).

Skal dere overnatte, i så fall? Jeg ville nok gjort det. :happy:

Mine har likt seg godt i bil så det hadde ikkje vært noko problem med sjølve turen for oss. Det kjem veldig an på babyen om det går eller ikkje tenker eg, du må nesten sjå det an. Men om baby liker seg i bil er det heilt forsvarlig å reise.

Vi kunne ikke gjort det med førstemann, da han HATET å kjøre bil så lenge han lå i babybilstol.

Men får dere en baby som synes det går fint å kjøre bil, er det nok ingen problem. Beregn god tid, sånn at det er tid til stopp for mating, trøst og bleieskift. Ha gjerne en av dere voksne bak med babyen (hvis h*n ikke sover hele tiden da :confused005).

Skal dere overnatte, i så fall? Jeg ville nok gjort det. :happy:

Ikke mulighet til og overnatte da vi har flere dyr hjemme som skal ha tilsyn... så må kjøre tur retur samme dag

Vi har akkurat besøk av en baby som akkurat er fylt tre måneder nå, de kjørte fra Trondheim og til Østlandet, de brukte vel 8-9 timer med stopp. Slitsomt er det nok, så det går vel mer opp hva dere orker.

Åh, kommer nok veldig an på baby. Gikk veldig fint med vår første å kjøre opp og ned til Trøndelag da hun var 2 mnd. Brukte en del flere timer da de var små enn det vi gjør nå som de er 10 og 11, men forsvarlig er det. Er dere heldige så sover babyen hele veien og våker til mat når dere er fremme.

men, kjedelig å ikke være med i sin egen brors bryllup, men hvis du ikke ønsker å dra så har både baby og mor det best hjemme. Ikke press deg selv! :Heartred

Hvis baby her er rolig/ liker bil har vi tenkt å besøke familie ca 7 t unna når baby er 1 mnd. Med mange stopp og strekk på veien.

Hvis baby her er rolig/ liker bil har vi tenkt å besøke familie ca 7 t unna når baby er 1 mnd. Med mange stopp og strekk på veien.
Same her. Har planlagt sommerferie som vi pleier med besøk av familie fleire plasser. Lengste turen er ca 7t her også, så håper denne babyen er like rolig i bil som søstrene var som baby. Blir uansett mykje stopp undervegs for beinstrekk osv for dei eldste.

Vi tenker å ta en tur til der jeg kommer fra i slutten av juli, det tar ca 3ish timer inkl. ferje i midten så får strekke på seg. Gjorde det samme med eldste da han var ca 2 uker, blir hovedsakelig for at oldeforeldre skal få hilse på :Heartred

Med storesøster kjørte vi fra Bergen til Trøndelag da hun var ca. 2,5 mnd. Det tok vel 13 t tror jeg. Det gikk utrolig bra! Var forberedt på å måtte overnatte et sted på veien, men hun koste seg masse i bilen. Sov masse og så tok vi masse småpauser i tillegg til mange fergepauser og ammet underveis! Kjørte vel samme turen to ganger til før hun ble 1 år! Gikk utrolig bra hver gang. Bare en gang vi valgte å overnatte underveis, for da var hun litt mer sliten merket vi. Vurderer å kjøre samme turen når lillesøster er 3 mnd. Har all familie på far sin side der. Men er litt mer nervøs for å kjøre så langt med både baby og 3åring som har veldig forskjellige behov. Jeg pleier alltid å sitte bak sammen med storesøster hele turen og underholde. Litt vanskeligere nå kanskje med to store bilstoler. Så vi får se det an på lillesøster om vi blir å fly eller kjøre :)

Hmm.. Rosa utflod.. kan det være uskyldig? Ikke så mye, kanskje en 5 kroning. Men da var det 5 min siden jeg var på do sist. Er uke 37 nå, har ikke tid til at noe fostervann skal gå nå!! :hilarious::hilarious:

Hmm.. Rosa utflod.. kan det være uskyldig? Ikke så mye, kanskje en 5 kroning. Men da var det 5 min siden jeg var på do sist. Er uke 37 nå, har ikke tid til at noe fostervann skal gå nå!! :hilarious::hilarious:
Det kan kanskje være slimproppen som har begynt å gå. Det kan vel skje ganske lenge før fødsel egentlig starter.

Sier son Minibo at det kan være slimproppen som har begynt å gå litt og litt :woot: Kan bety ingenting eller noe.

Back
Topp