Skravletråd

33 uker idag (33+0) og jeg har ikke ro i kroppen, sliter med med at jeg vil gjøre så mye mer en kroppen syns er greitpakke, rydde, møblere om osv... flere som har det slik?

Har også begynt og fått mens smerter de siste dagene er det modningstegn?
Jepp, har det akkurat sånn. Har kjent på det en stund, men akkurat i det siste så har hodet «kviknet litt til» og har så mye jeg vil gjøre, men så sier kroppen nei.

Samme her! 33+2 her og. Fortsatt «lenge» igjen, så håper virkelig jeg får litt futt i gassen de neste ukene til å gjøre det jeg har sett for meg! Har hvertfall omsider fått ut fingern på å strikke babyteppe, og startet med litt fiksing på balkongen. Har så lyst på en deilig grønn oase ute, der baby og jeg kan sitte utover sensommeren. Gjenstår noen større ærender før det er helt klart.. Men så er det også alt som har å gjøre med å redebygge for babyen; fikse ny kommode, vaske alle babyklær, finne alt av utstyr som befinner seg i boden, vogn som skal vaskes og gjøres klar, må en tur til en venninne for å hente ting vi skal få arve osv.. ukene kommer til å flyy frem til termin med alle disse små gjøremålene jeg bare utsetter :wtf: Kanskje lurt å sette opp en plan med tre-fire aktiviteter/ærender i uka frem til perm, eller noe sånt:rolleyes:
 
Altså, sliter så med ettermiddagsknekken. Er i full jobb fremdeles (17 arbeidsdager igjen) og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut. Sovner gjerne etter jobb og sover da i flere timer. Våkner og spiser litt, så er det plutselig natta igjen, men da er jeg jo ikke trøtt :hilarious:
Merker kanskje mer og mer at baby styrer litt døgnrytme også. Henne (baby) er veldig aktiv på kvelden og utover midnatt :shy:
 
Altså, sliter så med ettermiddagsknekken. Er i full jobb fremdeles (17 arbeidsdager igjen) og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut. Sovner gjerne etter jobb og sover da i flere timer. Våkner og spiser litt, så er det plutselig natta igjen, men da er jeg jo ikke trøtt :hilarious:
Merker kanskje mer og mer at baby styrer litt døgnrytme også. Henne (baby) er veldig aktiv på kvelden og utover midnatt :shy:
Korleis har det gått med deg denne veka? Ettermiddagsknekken kan være hard ja, har gser det frå eg var gravid med første og jobba 100% fram til ferie før permisjon. Med dei nedre har eg vært delvis eller heilt sjukemeldt på slutten.

Hugs at du kan be om ei sjukemelding sjølv om det berre er få dagar igjen:)
 
Korleis har det gått med deg denne veka? Ettermiddagsknekken kan være hard ja, har gser det frå eg var gravid med første og jobba 100% fram til ferie før permisjon. Med dei nedre har eg vært delvis eller heilt sjukemeldt på slutten.

Hugs at du kan be om ei sjukemelding sjølv om det berre er få dagar igjen:)

Det har jo gått fint, men stort sett sovet på ettermiddagen. Ja, må nok kanskje "bite" i det sure eplet. Jeg føler jo jeg mestrer jobben enda, men er jo noe med å ha overskudd til husarbeid som venter hjemme også. Men er litt for dårlig til å tenke på meg selv. Hovenheten i føtter og hender blir heller ikke noe bedre så sier stopp snart av seg selv kjenner jeg :sorry:Vil gjerne holde ut lengst mulig, men. Kanskje kroppens måte å be meg roe ned på også.

Hvordan går det med deg? :Heartred
 
Hva gjør dere når dere våkner midt på natten? Står dere opp eller ligger dere våkne i håp om å sovne igjen?

her gjør jeg det siste, det er så kjedelig. Sulten blir jeg også, men vil ikke stå opp for å spise :hilarious:
 
Hva gjør dere når dere våkner midt på natten? Står dere opp eller ligger dere våkne i håp om å sovne igjen?

her gjør jeg det siste, det er så kjedelig. Sulten blir jeg også, men vil ikke stå opp for å spise :hilarious:

Bytter på å stå opp, eller bli liggende. I dag måtte jeg stå opp siden jeg var så veldig sulten. Vurderer å gå en liten tur, er så rar i hoftene og håper litt tusling kan løsne de litt
 
Det har jo gått fint, men stort sett sovet på ettermiddagen. Ja, må nok kanskje "bite" i det sure eplet. Jeg føler jo jeg mestrer jobben enda, men er jo noe med å ha overskudd til husarbeid som venter hjemme også. Men er litt for dårlig til å tenke på meg selv. Hovenheten i føtter og hender blir heller ikke noe bedre så sier stopp snart av seg selv kjenner jeg :sorry:Vil gjerne holde ut lengst mulig, men. Kanskje kroppens måte å be meg roe ned på også.

Hvordan går det med deg? :Heartred
Her går det fint. Har hosta mykje dei siste vekene, men det har begynt å gje seg heldigvis.

Du kan jo be om ei gradert sjukemelding, så du får litt meir overskudd til å gjere meir enn berre jobbe og sove. Det høyres ut som om det er på tide.
 
Hva gjør dere når dere våkner midt på natten? Står dere opp eller ligger dere våkne i håp om å sovne igjen?

her gjør jeg det siste, det er så kjedelig. Sulten blir jeg også, men vil ikke stå opp for å spise :hilarious:
Eg pleier å scrolle på telefonen til eg blir trøtt igjen. Eller så setter eg på podcast eller rolig musikk. Det pleier alltid å hjelpe for å få meg til å sovne igjen.
 
Her blir det til at jeg står opp og legger meg på sofaen og er på tlf til jeg evt. sovner der. Da har jeg prøvd å sovne igjen i sengen i sikkert 1-2 timer kor jeg kan ha duppet litt innimellom, men plutselig er lys våken og snorkingen til mannen går meg på nervene...
Ikke kan jeg spise om jeg er sulten heller, pga jeg må måle fastende blodsukker osv.

Husker det var sånn med eldste dei siste ukene før fødsel og. Sov noen timer i sengen, legge seg på sofaen i håp om å sove litt mer der. Tar det som at kroppen forbereder seg til etter fødsel.
 
Det varierer her. Jeg våkner rundt 3-5 og da kan det hende jeg går en tur på toalettet, drikker vann og kanskje spiser en yoghurt hvis jeg er sulten eller har mye halsbrann. Men noen ganger bare ligger jeg i sengen og scroller uten å stå opp :) Mannen min forsvinner ofte inn på rommet til han på 1,5 år i løpet av natten så i det siste har jeg spilt av lydfilene til positiv fødsel-kurset også.
 
Hva gjør dere når dere våkner midt på natten? Står dere opp eller ligger dere våkne i håp om å sovne igjen?

her gjør jeg det siste, det er så kjedelig. Sulten blir jeg også, men vil ikke stå opp for å spise :hilarious:
Jeg står opp for å tisse og spise. Så legger jeg meg igjen. Prøver litt uten telefonen, for å se om jeg nærmer meg å sovne igjen. Men finner nok litt fort frem telefonen… Legger den vekk så fort jeg tror søvntoget er på vei igjen.
 
Jeg blir liggende, selv om det egentlig er tortur (kjedelig) :laughing002 Kjempe kjedelig.. Jeg våkner som regel rundt fire, sånn våkner uten å sovne igjen, og de fuglene ute da er S Å Irriterende :laughing021 De tar helt av mellom 4 og 6..så blir det stille, men da skal vi jo stå opp og da får jeg i alle fall ikke sove hehe.
 
Er oppe mellom kl 00:30 til 02:30 å er på do, legger meg og sovner fort igjen. Så er jeg oppe igjen i 5 tiden og sovner igjen...
Går å legger meg mellom 21:00 og 22:00... Å sover til mellom 06:00 til 07:30...sover jeg lengre enn til halv 8 så er det noe galt med meg innebygd alarm å sovner aldri av.... Er jeg sulten når jeg våkner om natta så spiser jeg, men har egentlig berget ganske greit for den natt spisingen☺️
 
Jeg blir liggende, selv om det egentlig er tortur (kjedelig) :laughing002 Kjempe kjedelig.. Jeg våkner som regel rundt fire, sånn våkner uten å sovne igjen, og de fuglene ute da er S Å Irriterende :laughing021 De tar helt av mellom 4 og 6..så blir det stille, men da skal vi jo stå opp og da får jeg i alle fall ikke sove hehe.
Hehe, enig. Kl sju virker det som at de morgenfuglene har lagt seg igjen:hilarious:
 
Det varierer her. Jeg våkner rundt 3-5 og da kan det hende jeg går en tur på toalettet, drikker vann og kanskje spiser en yoghurt hvis jeg er sulten eller har mye halsbrann. Men noen ganger bare ligger jeg i sengen og scroller uten å stå opp :) Mannen min forsvinner ofte inn på rommet til han på 1,5 år i løpet av natten så i det siste har jeg spilt av lydfilene til positiv fødsel-kurset også.
Ja dei lydfilene er mykje brukt her også. Eg har slitt med å vakne mykje på nettene tidlegare også, så pga stress på jobb. Då var podcast redningen. Eg bruker headset om eg og mannen er i same seng. Om ein av oss har flytta pga unger som trenger hjelp ila natta setter eg på lyd utan headset.
 
Noen andre som tenker å ha med seg stol når de ser på toget i morgen?:hungover::hilarious:
 
Noen andre som tenker å ha med seg stol når de ser på toget i morgen?:hungover::hilarious:

Om jeg skulle ut for å se på tog idag ville jeg definitivt hatt med meg noe å sette meg på, og/eller et mykt sitteunderlag :bag: Var ute litt rundtomkring på lekeplasser med fireåringen på søndag, 2-3 timer, og hadde glemt sitteunderlag! Endte med å måtte ta av meg en myk varm ulljakke jeg hadde innenfor vårjakka for å klare å sitte på trebenkene, men det var også litt kjølig vind, så da satt jeg der og hutret, men i det minste med et tilfreds bekken :rolleyes:
 
Her går heldigvis skoletoget rett forbi nede i veien så skal få komt meg ned å se det, så gå hjem å hvile mens mann, barn og gjester går bort på skolen å koser seg. :joyful:

Kjenner jeg gjorde for mye i går, så kroppen er ikke fornøyd i dag... :sorry:
 
Stod og holdt niesa mi på to år under toget. Tenkte kaaanskje babyen blir trykket ut :hilarious: men nei da..

gratulerer med dagen fruer! Håper dere ikke sliter dere helt ut!:Heartred:Heartblue
 
Back
Topp