Skravletråd

Hvor lenge tenker dere å vente med å fortelle til jobb kolleger/sjefen? Jeg jobber stort sett fra hjemmekontor om dagen, men føler meg så trøtt og sliten at jeg føler jeg nesten ikke får gjort noe som helst. Har til dels «skyldfølelse» for dette. Må ta hyppige pauser og slokner som regel på sofaen i lunsjen i nærmere 45 min (selv om lunsjen egentlig bare skal vare i 30 min) :sleep011

Jeg tenker å vente til hvertfall uke 12, eller til jeg ikke kan skjule det lenger. Jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det til sjefen. :confused3

Jeg tenker å vente til hvertfall uke 12, eller til jeg ikke kan skjule det lenger. Jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det til sjefen. :confused3
Vil ikke si at jeg gruer meg, men er litt spent på hva sjefen gjør (og tenker) når jeg forteller han at jeg er gravid. Jeg og mine nærmeste kolleger jobber i et team på 4 og to av de andre går med høy sannsynlighet av med pensjon til neste sommer. Er vel tenkt at jeg og den siste kollegaen min skal ha opplæring på de to som blir ansatt da... Sjefen min er heller ikke akkurat den som er mest kjent for å være tidlig ute med nyansettelser o.l. Men vi får se. Tror jeg skal prøve å vente til jeg kommer tilbake fra sommerferie i august med å fortelle han det :)

Vil ikke si at jeg gruer meg, men er litt spent på hva sjefen gjør (og tenker) når jeg forteller han at jeg er gravid. Jeg og mine nærmeste kolleger jobber i et team på 4 og to av de andre går med høy sannsynlighet av med pensjon til neste sommer. Er vel tenkt at jeg og den siste kollegaen min skal ha opplæring på de to som blir ansatt da... Sjefen min er heller ikke akkurat den som er mest kjent for å være tidlig ute med nyansettelser o.l. Men vi får se. Tror jeg skal prøve å vente til jeg kommer tilbake fra sommerferie i august med å fortelle han det :)

Da skjønner jeg at du er spent! Håper det løser seg raskt med nye ansatte da :p

Sjefen min er barnløs, og har liten forståelse for dette med barn, og særlig at man må være borte fra jobben pga barn innimellom. I tillegg så har jeg en stilling det ikke er mulig å sette inn vikar for. Derfor jeg gruer meg til reaksjonen.
Jeg håper jeg blir flyttet til en annen avdeling om et år, hvor ting er litt enklere når man har barn. Jeg kommer til å jobbe hardt for å oppnå det hvertfall :)

Vi hadde sex i dag for første gang siden vi fant ut at vi er gravide (har ikke vært noe som frista før nå). Det føltes veldig ulovlig, og nå sitter jeg plutselig her og googler «is it safe to have an orgasm during first trimester» :hilarious: For det er helt trygt, er det ikke? :oops:

Vi hadde sex i dag for første gang siden vi fant ut at vi er gravide (har ikke vært noe som frista før nå). Det føltes veldig ulovlig, og nå sitter jeg plutselig her og googler «is it safe to have an orgasm during first trimester» :hilarious: For det er helt trygt, er det ikke? :oops:

Helt trygt ja :P

Jeg lurer sååå fælt på hvor langt på vei jeg egentlig er. :banghead:
Første dag i siste menstruasjon (SA): 06. April
Ubeskyttet sex: 21. April (Cd 16)
Eggløsning: 28. April (cd 23) trodde jeg, men det kan også ha vært 20-21 april. :confused:

Jeg fikk 1-2 på digital på fredag (på én times urin), og så fikk jeg 2-3 på søndag morgen, og 3+ i dag.

Noen som har noen tanker? :rolleyes: Jeg blir sprø av dette her jeg!

4BFC6CD8-3B06-4EEC-A926-E701EBDD03D2.png

024A50F4-69F9-4D62-83DF-500584ED54F8.png

Samme følelsen satt jeg med. Det føltes ulovlig :hilarious: Var så stressa første gangen og livredd for å se blod etterpå (lest at det er normalt pga skjøre slimhinner). Men godt å se at jeg ikke er alene om å tenke sånn :rolleyes:

Flere som snusa før positiv test? Jeg slutta med snus før vi begynte å prøve i januar, men jeg ble så skuffa av negative tester at jeg begynte igjen. Har ikke tatt en eneste snus etter positiv test - kutta ut på flekken. Nå er jeg redd det kan ha skadet fosteret på noe vis, den tiden med snus før jeg visste jeg var gravid :oops:

Flere som snusa før positiv test? Jeg slutta med snus før vi begynte å prøve i januar, men jeg ble så skuffa av negative tester at jeg begynte igjen. Har ikke tatt en eneste snus etter positiv test - kutta ut på flekken. Nå er jeg redd det kan ha skadet fosteret på noe vis, den tiden med snus før jeg visste jeg var gravid :oops:
Jeg røyka før forrige svangerskap, og stumpa ikke røyken før dagen etter positiv test - og det var ikke en tidlig test (ca 14dpo). Det gikk strålende her, tilogmed en fyllekule (ca 8dpo) overlevde hun.

Jeg røyka før forrige svangerskap, og stumpa ikke røyken før dagen etter positiv test - og det var ikke en tidlig test (ca 14dpo). Det gikk strålende her, tilogmed en fyllekule (ca 8dpo) overlevde hun.
Takk for svar! :happy: Tenker jo at som regel går det bra. Mange har jo både fyllekuler x flere og bruker nikotin ut svangerskapet. Bare rart med det at når man først begynner å bekymre seg, så blir en liten ting fort stor :bag:

Jepp! Jeg gjorde før forrige svangerskap også, og var på ei real fyllekule dagen før jeg fikk positiv test. Det gikk helt fint. Denne gangen, som sist, sluttet jeg med snus med en gang jeg fikk positiv test.

Back
Topp