Skravletråd

Tidlig ultralyd
Nå ble jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre, jeg har bestilt time 14.05 hos privat gynekolog til tidlig ul, da er jeg 7+1, siden samboer er på jobb offshore uke 5-7 så er det ikke aktuelt å ta noe ul før dette. Men jeg fikk i dag henvisning til tidlig ul på sykehuset 20.05 (8+0) i posten. Så nå er jeg veldig i tvil om jeg skal avlyse den private den 14. mai å vente 6 dager lengre til den på sykehuset eller om jeg skal gå på begge :nailbiting: hva hadde du valgt? :alien
 
Tidlig ultralyd
Nå ble jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre, jeg har bestilt time 14.05 hos privat gynekolog til tidlig ul, da er jeg 7+1, siden samboer er på jobb offshore uke 5-7 så er det ikke aktuelt å ta noe ul før dette. Men jeg fikk i dag henvisning til tidlig ul på sykehuset 20.05 (8+0) i posten. Så nå er jeg veldig i tvil om jeg skal avlyse den private den 14. mai å vente 6 dager lengre til den på sykehuset eller om jeg skal gå på begge :nailbiting: hva hadde du valgt? :alien
Siden det er så kort tid i mellom de så ville jeg nok bare dratt på én. Spennende :D
 
Tidlig ultralyd
Nå ble jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre, jeg har bestilt time 14.05 hos privat gynekolog til tidlig ul, da er jeg 7+1, siden samboer er på jobb offshore uke 5-7 så er det ikke aktuelt å ta noe ul før dette. Men jeg fikk i dag henvisning til tidlig ul på sykehuset 20.05 (8+0) i posten. Så nå er jeg veldig i tvil om jeg skal avlyse den private den 14. mai å vente 6 dager lengre til den på sykehuset eller om jeg skal gå på begge :nailbiting: hva hadde du valgt? :alien

Jeg hadde avbestilt, men du må kjenne på hvor lenge du klarer å vente :)
 
Hva tenker dere om å være gravide nå, mtp korona? Tar dere ekstra hensyn ?
 
Hva tenker dere om å være gravide nå, mtp korona? Tar dere ekstra hensyn ?

Jeg har ikke vært så forsiktig til nå, går i butikker osv. Det vil jeg nok fortsette med, men vil gjerne holde meg unna folk med symptomer osv.. Har og tenkt å spørre om å få influensavaksine, ettersom at jeg har hørt det kan bli litt hardt å få vanlig influensa etterfulgt av Corona eller motsatt :happy:
 
Hva tenker dere om å være gravide nå, mtp korona? Tar dere ekstra hensyn ?
Jobber i helsevesenet så tar mine forholdsregler deretter,har heldigvis ingen med smitte PR dags dato men har barn som nå skal tilbake på skolen! Så dette blir spennende og se! Har å
Vært på butikken å sammen med en eller to venninne på denne tiden :love7
 
Jobber i helsevesenet så tar mine forholdsregler deretter,har heldigvis ingen med smitte PR dags dato men har barn som nå skal tilbake på skolen! Så dette blir spennende og se! Har å
Vært på butikken å sammen med en eller to venninne på denne tiden :love7

Jobbe i helsevesenet ja, det er jo spesielt fortiden. Jeg har også barn som skal tilbake på skolen, og en liten som kunne vært i bhg men han holder vi foreløpig hjemme litt til. Selv sitter jeg mye på hjemmekontor, men må mer og mer ut å treffe folk og mer og mer tilbake til det vanlige kontoret.
Har vært sykemeldt hele de to forrige svangerskapene, så sjansen er vel stor for å bli det denne gang også.
 
Tidlig ultralyd
Nå ble jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre, jeg har bestilt time 14.05 hos privat gynekolog til tidlig ul, da er jeg 7+1, siden samboer er på jobb offshore uke 5-7 så er det ikke aktuelt å ta noe ul før dette. Men jeg fikk i dag henvisning til tidlig ul på sykehuset 20.05 (8+0) i posten. Så nå er jeg veldig i tvil om jeg skal avlyse den private den 14. mai å vente 6 dager lengre til den på sykehuset eller om jeg skal gå på begge :nailbiting: hva hadde du valgt? :alien
Jeg fikk også egentlig time 6+4, noe jeg synes var litt sent.. bestilte ny til uke 8+3, og håper å få se litt mer baby også :) Hadde valgt å vente litt har jeg vært deg :)
 
Jeg ler litt av meg selv. Jeg blir altså så oppslukt i babyverdenforum at det er helt vilt. Da jeg testet positivt på fredag hadde jeg ikke vært innom forumet siden nyttår. Jeg måtte rett og slett ha detox fra IKM-grupper og googling av symptomer, graviditetstester, hva en blødning 7 dpo egentlig betyr, sannsynligheten for å bli gravid med akkurat 20 millioner sædceller, om blodig tannkjøtt kl. 16:34 på 9 dpo kan bety at man er gravid ++ Og med positiv test falt jeg rett tilbake i gamle rutiner :excited001 Derfor tar jeg en liten detox igjen fram til IKM (torsdag) - skal også prøve å la være å teste fram til da for egen psyke :Heartred Regner med å bli sterkt savnet frem til det :laughing001 og gleder meg til å lese oppdateringene deres!
 
Jeg var hos fastlegen i dag for å måle hcg, og han henviste meg til gynekolog! Har en så fin fastlege m, og jeg føler han tar meg på alvor :) da blir det gyn-time 19.mai! :smiley-bounce012 Da er jeg 7+2
 
Jeg var hos fastlegen i dag for å måle hcg, og han henviste meg til gynekolog! Har en så fin fastlege m, og jeg føler han tar meg på alvor :) da blir det gyn-time 19.mai! :smiley-bounce012 Da er jeg 7+2

Så spennende! Jeg fikk beskjed om å komme til fastlegen i uke 8 om spiren fortsatt sitter. Tok sats og bestilte meg TUL fredag i uke 8 også (blir vel 8+5)... Så er det bare å vente og håpe!
 
Noen andre som har sluttet å snuse ifbm graviditeten? :hello Ikke enkelt altså! Jeg tar litt tørkepapir, bretter det sammen og bruker det som «erstatning» :happy8 noen andre tips?
 
Noen andre som har sluttet å snuse ifbm graviditeten? :hello Ikke enkelt altså! Jeg tar litt tørkepapir, bretter det sammen og bruker det som «erstatning» :happy8 noen andre tips?
Jeg sluttet å snuse for noen år siden, og da brukte jeg små skiver/biter av fersk ingefær. -God smak samtidig som du får denne litt sviende følelsen. Funket for meg!
 
Noen andre som har sluttet å snuse ifbm graviditeten? :hello Ikke enkelt altså! Jeg tar litt tørkepapir, bretter det sammen og bruker det som «erstatning» :happy8 noen andre tips?

Så flink du er! Snuser ikke selv, men har venninner som har sverget til fishermans friend eller frisk-tabletter oppunder leppa.
 
Jeg sluttet å snuse for noen år siden, og da brukte jeg små skiver/biter av fersk ingefær. -God smak samtidig som du får denne litt sviende følelsen. Funket for meg!

Så flink du er! Snuser ikke selv, men har venninner som har sverget til fishermans friend eller frisk-tabletter oppunder leppa.

Godt tips! Tusen takk begge to! Smart å bruke noe man får et lite sting av. :happy:
 
Hmm.. legen min anbefalte meg ingefær mot kvalme i forrige graviditet...

Ja, ingefær er kvalmestillende. Tror nok ikke det er farlig med litt- de mener vel (som det står i artikkelen) mer sånne konsentrerte shots og sånn. Jeg drikker mye te med ingefær og fennikel.
 
Back
Topp