Skravletråd

Helt enig! Holder meg lengst mulig for mini vet å hoppe på blæra.
Jeg har løpt forbi en lang dokø på senteret for en måned siden, nesten med henda mellom beina:hilarious: og ropt «JEG TISSER PÅ MEG!» mens jeg kastet meg inn forbi en annen dame på et ledig toalett. Kom tre dråper:bag:. Jeg kunne faktisk ha tisset de dråpene i trusa:rolleyes:
Haha :hilarious::hilarious:
 
Vekstkontroll idag, 36+2 pga høy bmi. Føler det nesten er en selvfølge at man skal ha svangerskapsdiabetes, for stor vekst på barnet, kraftig vektøkning osv, bare fordi at bmi er høy? ALT har vært fint på meg og mini så langt. (bank i bordet) blodtrykk, puls, diabetes test, målinger, vekt, men allikevel føles det som en "seier" når jeg på en måte kan bevise jordmor at alt er fint.
Og ja såklart er det større risiko for det ene og det andre når bmi er høy, og jeg er evig takknemlig for god oppfølging, men igjen, det er nesten en selvfølge at det skal være avvik, og det blir antatt svangerskapsdiabetes osv. Hos noen føler jeg meg litt "jaktet på". Er jeg alene om denne følelsen?
 
Vekstkontroll idag, 36+2 pga høy bmi. Føler det nesten er en selvfølge at man skal ha svangerskapsdiabetes, for stor vekst på barnet, kraftig vektøkning osv, bare fordi at bmi er høy? ALT har vært fint på meg og mini så langt. (bank i bordet) blodtrykk, puls, diabetes test, målinger, vekt, men allikevel føles det som en "seier" når jeg på en måte kan bevise jordmor at alt er fint.
Og ja såklart er det større risiko for det ene og det andre når bmi er høy, og jeg er evig takknemlig for god oppfølging, men igjen, det er nesten en selvfølge at det skal være avvik, og det blir antatt svangerskapsdiabetes osv. Hos noen føler jeg meg litt "jaktet på". Er jeg alene om denne følelsen?

Føler det litt på samme måte. Når jeg var på estimering så sa legen rett ut at jeg var der grunnet diabetesen og at forrige var stor grunnet diabetes da og... Hun ble litt sjokkert og nesten sur når jeg sa at jeg aldri har hatt diabetes og at barna mine blir naturlig store...
Virker som om det å få store barn er kun på grunn av diabetes, overvekt eller usunt kosthold.
 
Forstår deg. Dårlig søvn på nettene her og. Hvor lenge sov du? Jeg la meg til å sove et par timer etterpå - det var absolutt nødvendig! Ble bare 10 min. fordi jeg måtte hente i bhg, men det var veldig godt med de minuttene :D

Jeg sov kanskje en time eller litt over en time. Men blir alltid liggende en stund før jeg får sove. Det gjorde uansett godt. Hjalp meg til å fungere litt resten av kvelden:)

Hvert minutt med hvile/søvn er helt magisk!

Føler at desto nærmere slutten jeg kommer, desto mindre søvn blir det. Vondt å ligge, vondt å sitte, men å stå er ikke så vondt. Men til gjengjeld så er føttene vonde når jeg står:p Her kan man ikke vinne:p
 
Klokka halv elleve var jeg ferdig trent, ferdig å handle inn til tacofredag og hadde satt meg med med en kopp koffeinfri caffelatte og to knekkebrød med brunost! *selvskryt* Dette etter å ha stått opp med ungene (som våkna litt for tidlig i dag), og fått levert dem til frokost i barnehagen. :D
 
Klokka halv elleve var jeg ferdig trent, ferdig å handle inn til tacofredag og hadde satt meg med med en kopp koffeinfri caffelatte og to knekkebrød med brunost! *selvskryt* Dette etter å ha stått opp med ungene (som våkna litt for tidlig i dag), og fått levert dem til frokost i barnehagen. :D
Deilig med sånne dager :)
Har gjort unna siste rest med papirarbeid i dag og er ganske fornøyd med egen innsats :D
Har eldstemann hjemme så han ble sendt ut på luftetur, så er planen at han skal bake boller. Jeg derimot har installert meg i sofaen med Netflix og strikketøy :bag::hilarious:
 
Deilig med sånne dager :)
Har gjort unna siste rest med papirarbeid i dag og er ganske fornøyd med egen innsats :D
Har eldstemann hjemme så han ble sendt ut på luftetur, så er planen at han skal bake boller. Jeg derimot har installert meg i sofaen med Netflix og strikketøy :bag::hilarious:
Ja, veldig deilig :happy: Ikke hver dag det er sånn, foråsidetsånn :hilarious:

Har akkurat dusja nå, så nå er det strikketøy og streaming her også :D

Hva strikker du?
 
Klokka halv elleve var jeg ferdig trent, ferdig å handle inn til tacofredag og hadde satt meg med med en kopp koffeinfri caffelatte og to knekkebrød med brunost! *selvskryt* Dette etter å ha stått opp med ungene (som våkna litt for tidlig i dag), og fått levert dem til frokost i barnehagen. :D

så flink og effektiv :) her sto jeg opp, dro på væskebehandling! å sitter der enda :p
 
Ja, veldig deilig :happy: Ikke hver dag det er sånn, foråsidetsånn :hilarious:

Har akkurat dusja nå, så nå er det strikketøy og streaming her også :D

Hva strikker du?
Holder på med genser til lillebror :)
 
Holder på med genser til lillebror :)
Koslig å strikke til mini.

Jeg kan egentlig ikke strikke :hilarious: Eller, jeg kan strikke grytekluter liksom. Men nå har jeg strikket lillebrors romper som mini skal ha på seg hjem fra sykehuset, og holder på med willums selebukse. Ikke noe mønster, for det meste glattstrikk, men avansert nok for meg :p
 
Koslig å strikke til mini.

Jeg kan egentlig ikke strikke :hilarious: Eller, jeg kan strikke grytekluter liksom. Men nå har jeg strikket lillebrors romper som mini skal ha på seg hjem fra sykehuset, og holder på med willums selebukse. Ikke noe mønster, for det meste glattstrikk, men avansert nok for meg :p
Ikke barebare med den romperen eller willums da så da vil jeg påstå du kan strikke :D
Har en willums liggende ferdig her jeg og.. den er så fin ❤️
 
Ikke barebare med den romperen eller willums da så da vil jeg påstå du kan strikke :D
Har en willums liggende ferdig her jeg og.. den er så fin ❤️
Ble noen telefoner via FaceTime til mamma og svigermor underveis da :p Men ble bra tilslutt :D
 
Stellebord med integrert badekar, eller badestamp på stativ utanom? :rolleyes: Var visst ein jungel dette også....
 
Har kjøpt balje på stativ. Flexibath fra Stokke. Eller.. fikk av mamma, er vel mer rett å si :hilarious:
Hadde kjøpt det uansett da..
Vi har også flexibath, genialt at den kan klappes sammen :happy: vi har xxl-versjonen, grei plass til toåringen og fireåringen sammen oppi der :)
 
Nok eit nybegynnerspørsmål :smiley-ashamed008:laughing002 Og her er det nok ingen fasit akkurat. Men soving med ein nyfødd i hus... Kun meg og mini på rom og mannen ein annan stad, eller alle tre på same rom? Skal etter planen få større plass til jul, men før det er plassen litt så som så. Veldig lite soverom, så er eigentleg kun plass til 1,20-seng pluss barneseng. Dermed kun plass til meg og mini, evt må eg og manen sova rimelig trangt med lite plass til amming etc på nattestid. Kan med litt romstering få plass til den eigentlege senga vår på 1,80 pluss barneseng, men då må både kommode og skap ut i stova (som allereie er litt for liten). Erfaringar og tankar rundt dette? Blir litt stressa av å utelukka muligheten å sova alle tre saman dersom me flyttar vekk den store senga.
 
Nok eit nybegynnerspørsmål :smiley-ashamed008:laughing002 Og her er det nok ingen fasit akkurat. Men soving med ein nyfødd i hus... Kun meg og mini på rom og mannen ein annan stad, eller alle tre på same rom? Skal etter planen få større plass til jul, men før det er plassen litt så som så. Veldig lite soverom, så er eigentleg kun plass til 1,20-seng pluss barneseng. Dermed kun plass til meg og mini, evt må eg og manen sova rimelig trangt med lite plass til amming etc på nattestid. Kan med litt romstering få plass til den eigentlege senga vår på 1,80 pluss barneseng, men då må både kommode og skap ut i stova (som allereie er litt for liten). Erfaringar og tankar rundt dette? Blir litt stressa av å utelukka muligheten å sova alle tre saman dersom me flyttar vekk den store senga.
Bedside crib?
 
Back
Topp